Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما در دادوستدهاي امروز بورس، گروههاي خودرويي معاملاتي اکثرا مثبت را تجربه کردند که در اين ميان قطعه سازها همچنان از تقاضاي بالاتري برخوردار بودند تا جايي که نمادهاي خفناور، خرينگ، خکار، خاهن، ختوقا و خاذين صف خريد را تجربه کردند.

نماد کم فروغ حکشتي در گروه اکثراً متعادل و منفي حمل و نقل، با ادامه فشار عرضه ها (اما کم حجم) مواجه بود و با صف فروش به کار خود پايان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قائم مقام مديرعامل خودروسازي پژو، در اين باره توليد در ايران و صادرات قطعات به الجزاير را يکي از گزينه هاي پيش روي سازندگان ايراني عنوان کرد و گفت: گزينه دوم ايجاد خط توليد در اين کشور است که در هر دو صورت ايران به عنوان عضوي از پژو وارد اين پروژه خواهند شد.

وي تصريح کرد: تامين کنندگان منتخب ايکاپ، توانمندي خود را به اثبات رسانده و در حلقه تامين کنندگان پژو قرار گرفته اند و مي توانند در پروژه توليد 70 هزار دستگاه خودرو در شهر «اوران» کشور الجزاير با ما همکاري کنند.

گروه هاي اکثراً متعادل سرمايه گذاري و واسطه‌گري‌هاي مالي با پررنگ شدن مجدد شايعه انجام معامله بلوکي نماد سرچشمه، افزايش تقاضا و معاملات مثبت اين نماد مواجه شدند، نماد وصنعت به دليل انتشار رسمي خبر معامله بلوکي در قيمت پايه 190 تومان (به صورت نقد و اقساط) همچنان در کانون توجه اهالي بازار بود، نمادهاي انرژي3، واتي، فرابورس، بورس و کالا4 فشار فروش و افت قيمتي را تجربه کردند و دادوستدهاي پرحجم نماد اميد جلب توجه مي کرد، نماد ومعادن نيز پس از افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف با افت حدود 1.5 درصدي مورد بازگشايي قرار گرفت.

در بازار امروز ادامه رشد قيمتي و صف خريد نمادهاي فلوله، فمراد و زنگان در گروه متعادل و منفي فلزي، جلب توجه مي کرد در طرف ديگه و به جز نماد کاما که مثبت بود، در ساير نمادهاي گروه استخراج کانه هاي فلزي نيز معاملاتي متعادل و منفي در جريان بود و اکثرا با افت قيمتي به کار خود پايان دادند.

از رخدادهاي قابل ذکر ديگر گروه هاي مذکور بازگشايي موفق نماد فنورد بود به طوريکه نماد فنورد پس ازافزايش 664 درصدي سود نسبت به دوره مشابه سال گذشته در گزارش 9 ماهه و افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف با رشد چشمگير 32 درصدي مورد بازگشايي قرار گرفت.

در ادامه توقف نماد "هاي وب" و درگروه اکثرا متعادل آي تي و انفورماتيک، تشکيل صف فروش نماد مرقام و ادامه دادوستدهاي مثبت نمادهاي آپ و سيستم نمايان تر بود.

درگروه شيميايي، با ادامه صف خريد نماد شفارا، معاملات مثبت نمادهاي زاگرس، شکلر، کرماشا و شگل و متعادل با گرايش منفي ساير هم گروهي ها مواجه شديم اين در حالي بود که قيمت نفت در بازارهاي جهاني در محدوده 70 دلار و با نوسانات محدودي همراه بود، در اين گروه نماد شپارس با رشد حدود 7.5 درصدي مورد بازگشايي قرار گرفت. به جز نماد شنفت که با صف خريد مجدد مواجه بود و در همان شروع بازار متوقف شد، ساير نمادهاي گروه پالايشي و روانکارها اکثرا با معاملاتي متعادل شروع شدند که با گذشت زمان و درپي افزايش عرضه ها، اکثرا منفي به کار خود پايان دادند تا جايي که نماد شتران تا آستانه صف فروش شدن پيش رفت.

درگروه اکثرا متعادل ماشين آلات و دستگاه‌هاي برقي، صف خريد نماد بالبر در کنار نماد بازار پايه نيرو و تشکيل صف فروش نماد بکاب قابل توجه مي باشد. در شروع بازار نيز نماد لبوتان به دليل تغييرات بيش از 20 درصدي قيمت سهام و به منظور اطلاع رساني متوقف شد.

رشد قيمتي و صف خريد نماد زشگزا در گروه متعادل و منفي زراعت و خدمات وابسته چشم نوازي مي کرد و در آن سو به جز نمادهاي قشير(صف فروش)، قهکمت، قمرو و قشهد که متعادل و منفي بودند، ساير نمادهاي گروه قندي اکثرا متعادل دنبال شدند که در اين ميان نماد قلرست از اقبال بيشتري برخوردار بود و صف خريد را تجربه کرد.

در پايان معاملات، نماد ثاژن و قشرين جهت برگزاري مجامع عادي ساليانه تصويب صورت هاي مالي و نماد والبر جهت برگزاري مجمع فوق العاده تصميم گيري در خصوص افزايش سرمايه و اصلاح اساسنامه متوقف شدند.

در پايان معاملات، شاخص کل متاثر از معاملات منفي نمادهاي فارس و کگل با افت حدود 488 واحدي به ارتفاع 98,557رسيد که در اين بين نمادهاي آپ و مبين بيشترين تاثير مثبت را ايجاد کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۶۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در رابطه با قرارداد‌های آتی تک سهم تاکنون بیش از ۳۰ نماد در بازار ابزار‌های نوین خودمان در قالب قرارداد آتی تک سهم شروع به کار کردند نکته‌ای که وجود دارد این است که omsهای متنوعی بتوانند اضافه شوند در حال حاضر دو تا از oms مجوز گرفتند به مرور که چند oms دیگر هم اضافه شوند به امید خدا ما نماد‌های پایه‌ایی که بخواهند در بازار قرارداد آتی تک سهم فعالیت داشته باشند را اضافه خواهیم کرد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: فکر می‌کنم به امید خدا تا پایان سال بتوانیم به بیش از ۴۰ نماد به عبارتی حداقل نماد‌هایی که گردش بالایی دارند این فرآیند را افزایش دهیم.

گودرزی در رابطه با اهمیت قرارداد آتی تک سهم هم بیان کرد: دو طرفه شدن بازار مهم‌ترین فاکتور و عامل ایجاد این بازار است و فکر می‌کنم بازار آتی تک سهم می‌تواند کمک شایانی کند که حتی در بازار نزولی هم معامله‌گران سود داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • سپیدار بهترین عملکرد فروش
  • میزان و زمان واریز سود ۴۰ نماد بورسی و فرابورسی
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم