Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حمیدرضا براتپور معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۷۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی با داشتن شرایط لازم موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

براتپور افزود: تسهیلات اشتغالزایی ویژه جامعه هدف بهزیستی از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه کل کشور که از سه ماهه دوم اعلام شده با عاملیت بانک‌های مختلف در سیستان و بلوچستان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این تسهیلات در قالب طرح‌های کسب و کار خانگی که قابلیت انجام آن‌ها در منزل وجود دارد (مشاغل خانگی) با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار، افراد معلول و بیماران پاک شده از اعتیاد و به افراد دارای مهارت، اما ناتوان در تامین سرمایه اولیه هستند با معرفی به بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین کارآفرینانی که مددجویان و جامعه هدف سازمان بهزیستی را به کار گیرند می‌توانند از تسهیلات کارفرمایی استفاده کنند.

براتپور گفت: پرداخت تسهیلات، مکاتبه و پیگیری لازم برای جذب تسهیلات بانکی، معرفی متقاضیان توسط کارشناسان اشتغال استان و شهرستان‌ها و پیگیری به منظور دریافت تسهیلات توسط جامعه هدف سازمان و بازدید از اشتغال‌های ایجاد شده و بیمه افرادی که کارفرمایان بکار گرفته اند از مهمترین وظایف دفتر اشتغال مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان است.

مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان نیز افزود: ۵۲۳ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در سه بخش پیشگیری، توانبخشی و اجتماعی در استان از خدمات این نهاد بهره می‌گیرند.

محمدرضا سراوانی اظهار داشت: هم اینک ۱۸ دفتر نمایندگی سازمان بهزیستی در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

وی مهمترین آسیب‌های اجتماعی در سیستان و بلوچستان را حاشیه نشینی، بیکاری، طلاق، کودکان کار، اعتیاد و ... ذکر کرد و گفت: بهزیستی در حد توان در حال ارائه خدمات برای کمتر شدن این آسیب هاست.

وی افزود: ۱۴ مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، دلگان، هیرمند، سرباز، چابهار، زهک، کنارک، مهرستان، نیکشهر و خاش خدمات رسانی به افراد درگیر با آسیب‌های اجتماعی را بر عهده دارند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیگیری‌های لازم برای راه اندازی اورژانس اجتماعی در دیگر شهرستان‌های استان در حال انجام است.

انتهای پیام/ع

۱۸ دفتر نمایندگی سازمان بهزیستی در سیستان و بلوچستان وجود دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۷۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند

 احمد نادری عضو هیات رئیسه و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مجلس با تصویب پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و پیگیری تسریع در پرداخت ۱۳۰ همت به سازمان تامین اجتماعی، از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت خواهد کرد.

او افزود: بعد از ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه کشور، اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را دنبال خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند