Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهره کثیری روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در اصفهان افزود: نوجوانان و جوانانی که ارتباط صمیمی و مشتاقی با اعضای خانواده دارند و از قرار گرفتن در کنار آنها ابراز رضایت می کنند در دام آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد گرفتار نمی شوند.
وی اظهار کرد: خانواده بویژه پدر و مادر باید با رفتارهای مناسب خود کاری کنند که فرزندان با تکیه و حضور همیشگی در کنارشان از آسیب های حقیقی و مجازی در امان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روانشناس افزود:خانواده ها در عین حال باید نحوه تقویت عزت نفس، خویشتن داری، اعتماد نکردن به افراد ناشناس و گریز از تهدیدات و آسیب های موجود در جامعه را به فرزندان خود بیاموزند.
کثیری با بیان اینکه خانواده، کوچکترین نهاد اجتماعی است که زیرساخت واحدهای بزرگتر به شمار می‌رود، گفت: میزان موفقیت و سهمی که افراد برای ایفای نقش در جامعه دارند بستگی کامل به نحوه رشد، تربیت و شکوفایی ‌استعدادهای آنها در کانون خانواده دارد.
وی یادآور شد: بر این اساس نقش خانواده بعنوان مانع بزهکاری نوجوانان و در عین حال عامل رشد ذهنی، عاطفی، روانی و اجتماعی فرزندان بسیار واضح است.
این روانشناس ارشد تربیتی تصریح کرد: زمانی که فرزند از کانون خانواده اش بدلیل شرایط نامناسب روحی و عاطفی رانده می شود می تواند در هر گردابی که با رنگ و لعابی زیبا، او را به خود مجذوب می کند، گرفتار شود.
کثیری با بیان اینکه همفکری، همگامی و همدلی در خانواده موجب ایجاد نظم، تعادل و اعتماد بین اعضاء می شود، هشدار داد: هرگونه اختلال در نظم خانواده می تواند به بزهکاری اعضاء خانواده از جمله فرزندان منجر شود.
وی بر این اساس به خانواده ها توصیه کرد که تا حد ممکن گرمی و صفای کانون خانواده و دلبستگی و وابستگی فرزندان را به خود حفظ کنند زیرا هیچ مامنی آسوده تر و ایمن تر از کانون گرم خانواده نیست.
ت/6994/ 6027
خبرنگار: آرزو فلاح * انتشار: شکراللهی
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد : همسان سازی حقوق معلمان باید از ابتدای فروردین ماه امسال اجرایی می‌شد و دولت موظف است که مابه تفاوت افزایش حقوق در فروردین ماه را در حقوق اردیبهشت ماه برای بازنشستگان اعمال کند.

کیومرث سرمدی واله عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : بازنشستگان جز اقشار زحمت کشی هستند که با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند. در عین حال حداقل دریافتی آن‌ها پاسخگوی نیاز‌های زندگی آن‌ها نیست.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی برای حل این مشکل از سال گذشته موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان را در دستور کار قرار داد تا بازنشستگان بتوانند حداقل ۹۰ درصد دریافتی شاغلان را دریافت کنند.

سرمدی واله اظهارداشت : این موضوع بعد از تصویب در صحن علنی مجلس، در برنامه هفتم توسعه نیز مصوب شد و لذا درحال حاضر هیچ مانع قانونی برای اجرای این قانون وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  تاکید کرد : همسان سازی حقوق معلمان باید از ابتدای فروردین ماه امسال اجرایی می‌شد و دولت موظف است که مابه تفاوت افزایش حقوق در فروردین ماه را در حقوق اردیبهشت ماه برای بازنشستگان اعمال کند.

دیگر خبرها

  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند