Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بازيگر سريال سايه بان گفت: "سايه بان" ذره اي دور از واقعيت جامعه و زندگي ما نبود. آدم هايي ملموس که در يک شهر و کشور زندگي مي ک
محمدرضا غفاري بازيگر سريال "سايه‌بان" در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگي خبرگزاري ميزان درباره اين سريال گفت: "سايه‌بان" از يک گروه بسيار خوب تشکيل شده بود که حضور عوامل پشت دوربين و از همه مهمتر برادران محمودي در اين سريال که آن قدر حرفه اي و کاربلد هستند باعث شد به عنوان کسي که در اين کار بازي کردم فوق العاده لذت ببرم و به همين دليل سريال سايه‌بان يکي از شيرين ترين تجربه هاي زندگيم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي در همين راستا افزود: به شخصه بازي من 4 تا 5 ماه در اين سريال طول کشيد و شرايط اين قدر مهيا و لذت بخش بود که سختي برايم وجود نداشت. در بخش توليد در گرجستان نيز 10 روز فيلمبرداري انجام شد که مشکلي پيش نيامد و کار بسيار خوب پيش رفت که اين نکات مثبت به مديريت برادران محمودي برمي گشت چون همه کارهايشان در هر بخشي حرفه اي بود و باعث مي شد کار بسيار خوب جلو رود، اگر مشکلي هم بود اجازه نمي دادند ما متوجه شويم.
اين بازيگر درباره جلسات تمرين براي بازي در سکانس هاي سريال سايه‌بان اظهار کرد: براي تک تک سکانس ها با کارگردان تمرين مي کرديم، دورخواني نقش را انجام مي داديم، فيلمنامه نويس سعيد دولتخواني هر روز در صحنه حضور داشت و کمک هاي برادران محمودي و سعيد دولتخواني براي پيشرفت توليد سريال بسيار عالي بود.
غفاري سريال "سايه‌بان" را واقعي و برشي از زندگي مردم و جامعه دانست و بيان کرد: "سايه بان" ذره اي دور از واقعيت جامعه و زندگي ما نبود. آدم هايي ملموس که در يک شهر و کشور زندگي مي کنيم. آدم هاي سريال سايه بان از اين اجتماع دور نيستند به همين دليل وقتي به عنوان بيننده سايه بان را مي ديدم شادي ها، دردها، رنجها و اميدهايي که به زندگي داشتند به دلم مي نشست. تمام شخصيت هاي قصه سايه بان از سياره ديگري نيامده و قابل لمس بودند و بيننده احساس مي کر که اين افراد را قبلا ديده و تجربه کرده است.

وي درباره شخصيت آرمان در سريال سايه‌بان و شباهت با شخصيت واقعي خود توضيح داد: نمي توانم بگويم که شخصيت آرمان چقدر به من نزديک بود چون در هر صورت من محمدرضا غفاري هستم و آن نقش آرمان بود. اين آدم ها کساني بودند که ما آن ها را زندگي کرديم. اگر خودمان هم نباشيم اما در اجتماع آنها را ديده ايم. واقعيت اين است که چون من آن را بازي کرده ام طبيعي است که بخش هايي از آن به زندگي شخصي خودم به جهت ايفاي نقش شبيه بوده است اما از روز اول که فيلمنامه را خواندم آنچنان شباهتي به خودم نداشته است.
بازيگر آشپزباشي درباره حضور پيشکسوتان و نقش آنها در پيشبرد سريال "سايه‌بان" عنوان کرد: اساتيد و پيشکسوتان بسيار زياد در اين سريال موثر بودند. تيم حرفه اي جلو و پشت دوربين از کاربلدهاي اين حرفه بودند. براي من باعث افتخار بود که توانستم با امين تارخ و رويا تيموريان کار کنم و قطعا اين عزيزان آن قدر حرفه اي و استاد هستند که کار کردن در کنارشان لذت بخش است.
غفاري استقبال مردم از سريال "سايه‌بان" را بسيار خوب خواند و افزود: نظر من معيار استقبال مردم نمي شود و بايد ديد بازخورد مردم نسبت به سريال چگونه بوده است اما نقدهايي که درباره سريال سايه بان خواندم و نظرات کساني که آن را دنبال مي کردند از اين اثر بسيار خوشحال بودند چون چيزي دور از واقعيت براي مخاطب عنوان نشد.

وي درباره نقش آرمان در سريال "سايه‌بان" و فرازو نشيب هاي آن اظهار کرد: اين نقش چند وجهي است. فکر مي کنم همه ما آدم هاي سفيد و سياه نيستيم بلکه يک وجوهي از خاکستري بودن در ما وجود دارد. به عنوان مثال من اگر از نظر يک شخص آدم خوب و پاکي هستم ممکن است از نظر شخص ديگري وجوه تيره اي داشته باشم که در بخش ديگري از زندگي ام نمود پيدا کند. براي نقش آرمان هم همين وضعيت وجود دارد. مي دانستم که وقتي از يک جايي شخصيت آرمان تغيير کند يعني از يک بخشي از قصه به خاطر مادرش سارا را که قرار است با او ازدواج کند رها کرده و براي ازدواج با دختردايي اش مژده به گرجستان مي رود باعث ناراحت شدن مخاطب مي شود ولي دلايلي وجود داشت که در بخش هاي مختلف داستان خود را نشان مي داد.
بازيگر سايه بان ادامه داد: دليل اصلي تصميم آرمان، خانواده بود که اتفاقا انتخاب عاقلانه اي بود که آرمان به خاطر مادرش که در زندان افتاده است تصميم مي گيرد با مژده ازدواج کند. وقتي فردي با بن بست روبه رو شود که يک انتخاب براي ازدواج داشته باشد، در عين حال مادرش به زندان افتاده است و با انتخاب دختر ديگري مادر نجات پيدا مي کند تصميم آرمان را خواهد گرفت. فکر مي کنم اگر چنين اتفاقي يک روز در زندگي براي من نيز بيفتد در درجه اول خانواده ام را انتخاب مي کنم چون خانواده حرف اول را در زندگي مي زند.
غفاري تعامل نقش آرمان با مادرش و کنش و واکنش هاي رد و بدل شده بين اين دو نقش در سريال سايه بان را چند بخشي دانسته و بيان کرد: در جايي که مادر به زندان مي رود و زندگي خانوادگي آرمان به بن بست مي رسد آرمان چاره اي جز پا گذاشتن روي عشقش ندارد و مجبور مي شود برخلاف ميلش کاري کند که آرامش خانواده اش با آزاد شدن مادر از زندان و برطرف شدن بدهي برگردد. گرفتن چنين تصميمي در زندگي عادي هم سخت است.

وي ادامه داد: سعي کردم که بين آرمان و مادرش وابستگي به معناي نديدن و کنار زدن همسر وجود نداشته باشد. زندگي يک کليتي از همين واقعيت هاست يعني پسري که عاشق است و مادري که راضي نيست. اين اتفاق يک بار ديگر دو سال پيش از عشق به سارا اتفاق افتاد و خانواده دايي آرمان باعث شدند که اين ازدواج شکل نگيرد و اين بار خانواده آرمان مانع مي شوند و اينجاست که آرمان تصميم مي گيرد روي پاي خود بايستد و اتفاقا آدمي است که خانواده برايش مهم است يعني وقتي مادرش مخالفت مي کند دعوا نمي کند ولي مي گويد من مي خواهم با سارا ازدواج کنم.
وي خاطرنشان کرد: يکي از لذت بخش ترين تجربه هاي زندگي ام کار با برادران محمودي بود و فکر مي کنم فضاي خوب، حال خوب و آرامش در توليد باعث ديده شدن "سايه‌بان" شد و اگر همکاري مجددي با برادران محمودي باشد با افتخار قبول مي کنم.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۴۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی

به گزارش قدس خراسان، سید محسن اصغری نکاح امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در پزشکی، سبک زندگی و پیشگیری و آسیب‌زدایی مبتنی بر آن جزء محورها و راهبردهای اساسی شده است. نمی‌توانیم با مسائل عاطفی، هیجانی و روانشناختی سر و کار داشته باشیم اما سراغ سبک زندگی نرویم؛ نمی‌توانیم روانشناس باشیم و برای شناخت چالش‌های روانشناختی جامعه تنها در کلینیک بنشینیم.

وی افزود: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی جهت ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: راهبرد سازمان نظام روانشناسی جامعه‌محور بودن است و در این جامعه‌محوری تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که مسئولیت دارند جزء اساسی‌ترین موضوعات است.

اصغری نکاح اضافه کرد: استان خراسان رضوی یک کلان‌استان بوده و شورای استانی باید به صورت ویژه دیده شود. بیشترین حجم همکاران دارای عضویت، پروانه و کلینیک‌ها پس از تهران در خراسان بوده و اساتید بزرگی در خراسان و مشهد وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹۶ نفر در استان در آزمون صلاحیت حرفه‌ای نمره قبولی کسب کرده‌اند و این افراد باید توسط شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مورد مصاحبه قرار بگیرند. رویکرد ما مشاوره همگانی بوده و جدا از نام دانشگاه‌ها و موسسات، صلاحیت‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

دانشیار گروه آموزشی روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امروزه همکاران ما از نظر ارائه خدمات با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جاری جهاد می‌کنند. زمانی هویت روانشناسی را برای جامعه احراز می‌کنیم که خدمات ارزنده‌ای به جامعه بدهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • تجدید میثاق جامعه کارگری و کارفرمایی گناوه با آرمان های شهدا
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی