Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-06@22:34:30 GMT

بیانیه مشترک قطر و آمریکا درباره بحران خلیج‌فارس

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۲۴۷۶۰

خرداد:واشنگتن و دوحه از پیامدهای بحران خلیج‌فارس و آثار مخرب این بحران بر صلح و امنیت منطقه‌ای ابراز نگرانی کردند.
به گزارش خرداد، ایلنا به نقل از الجزیره، واشنگتن و دوحه برای همکاری مشترک در زمینه دفاع از قطر درباره تهدیدهای خارجی توافق کردند.
این توافق، روز گذشته در جریان «کنفرانس استراتژیک قطر- آمریکا» در واشنگتن و با حضور وزیران دفاع و خارجه هر دو کشور حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بیانیه مشترک واشنگتن و دوحه، بر ضرورت حل فوری بحران کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در راستای احترام به حاکمیت ملی قطر تأکید شده است. 
واشنگتن و دوحه در این بیانیه، از پیامدهای بحران خلیج‌فارس در زمینه‌های امنیتی، اقتصادی و انسانی و آثار مخرب این بحران بر صلح و امنیت منطقه‌ای ابراز نگرانی کردند.
از سوی دیگر، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا از «قطری‌ها به خاطر پایبندی به تعهدات امنیتی در زمینه مبارزه با تروریسم» قدردانی کرد و گفت: «قطر دوست و شریکی قدرتمند و سنتی برای ایالات متحده است.»
«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا نیز اظهار داشت: «ما نگران لحن و تبلیغاتی هستیم که هر روز در جریان‌های خبری و رسانه‌های اجتماعی به کار گرفته می‌شود. ضروری است که همه طرف‌‌ها از خود خویشتنداری نشان دهند تا با کاهش تنش به سمت حل و فصل این مناقشه حرکت کنند.»
«خالد العطیه» وزیر دفاع قطر در این کنفرانس تأکید کرد: «قطر در دفاع از حاکمیت خود تردید نخواهد کرد.»
امارات متحده عربی به همراه عربستان سعودی، بحرین و مصر از تابستان گذشته مناسبات سیاسی و مبادلات تجاری خود با قطر را قطع کرده‌اند و این کشور را به حمایت از تروریسم و حکومت ایران متهم می‌کنند. دوحه با رد این اتهامات، هدف این کشورها را نقض حاکمیت ملی خود توصیف کرده است. برچسب ها: قطر ، بحران ، خلیج‌فارس ، دوحه و واشنگتن

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۴۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به تدوین و تنظیم سند اقتصاد دریا در استان گفت: در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی بر پایه خلیج‌ فارس این سند تنظیم شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی باستین ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به ظرفیت مهم خلیج‌ فارس در استان اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی در استان بوشهر استفاده از مزیت‌های خلیج‌ فارس در ابعاد گوناگون است.

وی استفاده از حوزه اقتصادی خلیج‌ فارس را مایه اقتدار و توانمندی دانست و بیان کرد: اکنون از خلیج‌ فارس استفاده حداقلی می‌شود و در زمینه طرح‌های آب‌شیرین‌کن ظرفیت مهمی در این عرصه فراهم است که باید فعالیت‌ها افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، تجارت دریایی از دیگر ظرفیت‌های استفاده از خلیج‌ فارس دانست و خاطرنشان کرد: استفاده گردشگری از دیگر مزیت‌های بهره جستن از خلیج‌ فارس محسوب می‌شود که در این راستا طرح‌های مهمی تدوین شده است.

باستین، بهره‌برداری از ظرفیت شیلات، پرورش آبزیان، معادن، نفت، گاز و صنایع بزرگ پتروشیمی را از دیگر ظرفیت‌های مورد استفاده خلیج‌ فارس اعلام و بیان کرد: در راستای استفاده بیشتر از خلیج فارس معاون اول ریاست جمهوری تدوین سند ملی توسعه دریامحور را مورد تأکید قرار داده است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در تدوین سند ملی توسعه دریامحور نقش مهمی دارد، تصریح کرد: در این زمینه سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نام خلیج‌ فارس را همیشگی و ابدی دانست و اضافه کرد: در تلاش هستیم که از اقتصاد دریایی و مزیت این سرمایه مهم در استان بوشهر براساس تأکیدات مقام معظم رهبری بیشتر استفاده شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • معرفی تیم‌های برتر مسابقات هندبال گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • پشت پرده برکناری علی خطیر/ چه کسی مدیرعامل باشگاه استقلال می‌شود؟
  • حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • «جدال خلیج»، خلیجی که همیشه فارس بوده+ فیلم