Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، مسئول آموزش زنان روستایی و عشایر سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در دهمین جلسه ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان گفت: راه اندازی صندوق توسعه خرد زنان روستایی شتاب بیشتری گرفته و اکنون تعداد صندوق‌ها از ۴۲ صندوق در سال ۹۴ به ۹۲ صندوق رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاله بشیرزاده افزود: بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر از زنان روستایی در ده شهرستان استان عضو این صندوق هستند و اکنون اعتبار این صندوق‌ها به بیش از پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است.
وی گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته هر سال ۳۰ صندوق جدید در روستا‌های بالای ۱۵۰ خانوار استان ایجاد می‌شود و تا ۹ سال آینده این صندوق در همه ۳۸۵ روستای بالای ۱۵۰ خانوار استان راه اندازی می‌شود.
بشیرزاده افزود: تولید صنایع دستی، صنایع غذایی و بسته بندی و تولید محصولات دامی و گیاهی از مهمتری مشاغل راه اندازی شده در این صندوق است.
وی گفت: توسعه اشتغال پایدار در روستاها، توانمندسازی زنان روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستایی و ایجاد مهاجرت معکوس از شهر به روستا از اهداف راه اندازی صندوق توسعه خرد زنان روستایی است.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان نیز در این جلسه گفت: صندوق توسعه خرد زنان روستایی ازنمونه‌های موفق توسعه اقتصاد مقاومتی است که باید در سطح استان گسترش یابد.
علی رئوفی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی با توجه به ایام دهه فجر به ارائه عملکرد و دستاورد‌های خود برای مردم بپردازند و اهداف و دستاورد‌های نظام اسلامی را در دیدار‌های مردمی و شهرستانی تبیین کنند.
در این جلسه همچنین فرماندار شهرستان بستک به عنوان شهرستان نمونه مردمی کردن اقتصاد، آخرین وضعیت شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی شهرستان بستک را تشریح کرد.
عبدالله پرتابیان گفت: شهرستان بستک ظرفیت‌های بالایی در زمینه توسعه اقتصادی بویژه در صنایع گچ، نمک، پرورش مرغ، تولید پوشاک، گردشگری و صنایع دستی دارد که در صورت تامین آّب و مساعدت بانک‌ها برای تامین مالی، می‌تواند جهش خوبی در تولید و ایجاد اشتغال داشته باشد.
وی افزود: توسعه صنعت گردشگری، تکمیل زنجیره تولید گوشت مرغ و تولید لبنیات، توسعه بخش‌های کشاورزی و گلخانه‌ای از مهمترین برنامه‌های اقتصادی برنامه ریزی شهرستان بستک است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان نیز در این جلسه گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید طرح‌های اقتصاد مقاومتی را با جدیت بیشتری پیش ببرند و سعی کنند برای طرح‌ها اعتبارات ملی جذب کنند.
صالح دریانورد افزود: جذب اعتبارات ملی از شاخص‌های ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی و دولتی است.
بررسی عملکرد و ارائه آخرین وضعیت طرح‌های اقتصاد مقاومتی دستگاه‌های مختلف استان از دیگر موضوعات این جلسه ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان بود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی

احمد سالاری جائینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد، بابت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار مددجو به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد.

وی اهداف از اجرای این طرح را کمک به توانمندی و افزایش روحیه‌ی اعتماد به نفس، امید به آینده‌، حفظ عزت نفس و منزلت اجتماعی و تامین هزینه‌های زندگی در دوران سالمندی و از کارافتادگی  این بانوان عنوان کرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: با حمایت‌های کمیته امداد هرمزگان در سال گذشته ۲۵۳ بانوی سرپرست خانوار از بیمه‌شدگان توسط این نهاد، بازنشسته و در حال حاضر از خدمات مستمری سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

سالاری افزود: براساس قوانین و مقررات موجود تامین اجتماعی، زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بیمه‌های اجتماعی با حداقل سن ۵۵ سال به شرط دارا بودن ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • روستا‌های بالای ۱۰ خانوار بخش مرکزی گناوه برق‌رسانی می‌شوند
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد