Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از شبکه خبری آسیا تایمز کره جنوبی، بخش مهمی از فعالیت های امنیتی در این بازی ها بر هیات کره شمالی متمرکز است.
این گزارش می افزاید هیات ورزشی کره شمالی شامل 22 ورزشکار است اما به غیر از این دهها نفر از آن کشور در حال ورود به کره جنوبی برای اجرای برنامه های هنری، فرهنگی و برگزاری کنسرت در بازی های المپیک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوی دیگر اعلام شده است به لحاظ تعداد ورزشکار که شمار آنها به بیش از دو هزار نفر می رسد این بازی ها بزرگترین رقابت های المپیک زمستانی در تاریخ این مسابقات خواهد بود.
کره جنوبی نگرانی هایی نیز از بابت برخی اعتراضات گروه ها و احزاب محافظه کار به حضور هیات کره شمالی در این مسابقات دارد و از آنها خواسته است به مخالفت ها پایان داده و از تصمیم دولت برای دعوت از کره شمالی به این رقابت ها حمایت کنند.
با وجود این مخالفت ها به نظر می رسد عمده مردم کره جنوبی از حضور کره شمالی در مسابقات که باعث کاهش تنش ها در روابط دو کره می شود، استقبال کرده اند.
در جریان رسوایی مالی و فساد دستگاه حاکمه 'پارک گیون هی' رییس جمهور سابق کره جنوبی در دو سال گذشته، میلیون ها نفر از مردم کره جنوبی بارها با تظاهرات خیابانی خواستار برکناری وی شدند اما در باره حضور هیات ورزشی کره شمالی در المپیک زمستانی چنین اتفاقی نیفتاده است.
در گوشه و کنار کره جنوبی به طور جسته و گریخته، کسانی با حضور کره شمالی در مسابقات مخالفت کرده اند اما گزارش این شبکه نشان می دهد که حتی شمار بزرگترین تجمع در پایتخت از 50 نفر بیشتر نبوده است.
در تظاهرات کوچکی که محافظه کاران در ماه جاری میلادی در این کشور به راه انداختند شماری از آنها پرچم کره شمالی را پس از ریختن بنزین روی آن آتش زدند.
'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی که ماه می سال 2017 قدرت را در انتخابات زودهنگام در این کشور برعهده گرفت، گفته است که هدفش کاستن از تنش ها در روابط دو کره است.
این کشور امیدوار است با شروع گفت و گوهای دو کره پس از دو سال و بهبود مناسبات راه برای مذاکرات سیاسی برای حل بحران هسته ای شبه جزیره کره نیز هموار شود.
در همین راستا رییس جمهور کره جنوبی از تمامی نهادهای ذی ربط خواسته است تا برای تامین امنیت هیات کره شمالی در این کشور تلاش خود را بکار گیرند و یک تیم ویژه از نیروهای زبده نیز همه مکان های تردد این هیات را زیر نظر خواهند داشت.
بیست و سومین دوره مسابقات المپیک زمستانی از 9 تا 25 فوریه (20 بهمن تا 6 اسفند 96) و دوازدهمین دوره رقابت های پارالمپیک زمستانی هم از 9 تا 18 مارس (15 اسفند تا 27 اسفند 96) در شهر 'پیونگ چانگ' کره جنوبی برگزار خواهد شد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۷۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات اقتصادی کره شمالی عازم ایران شد

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد یک هیات اقتصادی پیونگ یانگ به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شده است.   به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی کره شمالی «کی سی ان ای» اعلام کرد: این هیات اقتصادی به ریاست یون جونگ هو وزیر امور اقتصادی خارجی کره شمالی روز ۲۳ آوریل (به وقت محلی) این کشور را به مقصد ایران ترک کرده است.   این خبرگزاری به جزئیات دیگری در مورد این سفر اشاره نکرد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رزمایش هوایی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در تقابل با کره شمالی کره شمالی باز هم تسلیحات جدید رونمایی کرد گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد

دیگر خبرها

  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۱۰ خودرو
  • جدال محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی؛ قهرمان المپیک به پاریس می‌رود یا پدیده فرنگی؟
  • سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • هیات اقتصادی کره شمالی عازم ایران می‌شود
  • هیات اقتصادی کره شمالی عازم ایران شد
  • هیات اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود