Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت بازیافت شهرستان های گلپایگان و خوانسار گفت: این شرکت با مشارکت شهرداری های گلپایگان، گوگد، گلشهر، خوانسار و دهیاری های گلپایگان و خوانسار اقدام به احداث این کارخانه کرده و با اتمام مراحل ساخت می تواند، زباله های این مناطق را تحویل و به کود آلی تبدیل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار عالمان، یاسر جمالی در جلسه بازدید مسئولان شهرستان گلپایگان از کارخانه بازیافت گلپایگان و خوانسار که عصر سه شنبه انجام شد، عنوان کرد: دفن زباله به دو روش بهداشتی و غیربهداشتی صورت می‌گیرد که دفن بهداشتی زباله یکی از رایج ترین روش هایی است که در کشور انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت بازیافت شهرستان های گلپایگان و خوانسار با اشاره به احداث کارخانه تولید کود آلی در گلپایگان گفت: شرکت بازیافت با مشارکت شهرداری های گلپایگان، گوگد، گلشهر، خوانسار و دهیاری های گلپایگان و خوانسار از حدود 12 سال پیش اقدام به احداث این کارخانه کرده است.

وی اظهار کرد: شهرداری گلپایگان در این پروژه با 51 درصد سهام بیشترین سهام دار و شهرداری خوانسار با 20 درصد، شهرداری گلشهر با 11 درصد، شهرداری گوگد با هشت درصد و تعاونی‌های دهیاری های گلپایگان و خوانسار هر کدام با پنج درصد دیگر سهام داران این شرکت هستند.

جمالی با بیان اینکه شرکت بازیافت گلپایگان و خوانسار جزء اولین شرکت های منطقه ای استان اصفهان بوده است، تصریح کرد: متأسفانه وجود مشکلات در بحث تملک زمین، عدم درآمد کافی شهرداری ها و عدم اهتمام هیئت مدیره قبلی باعث روی زمین ماندن کار شده بود.

کار عمرانی کارخانه از حدود یک سال پیش شروع و تاکنون حدود دو میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است

مدیر عامل شرکت بازیافت شهرستان های گلپایگان و خوانسار عنوان کرد: کار عمرانی کارخانه از حدود یک سال پیش شروع و تاکنون حدود دو میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که از این میزان 800 میلیون تومان پرداخت شده و مابقی را بدهکار هستیم.

مدیر عامل شرکت بازیافت شهرستان گلپایگان و خوانسار یکی از مشکل ترین مراحل کار را مسطح کردن زمین کارخانه دانست و گفت: تسطیح زمین کارخانه به متراژ 10 هزار متر مربع با بارگیری و حمل، پخش و متراکم نمودن حدود سه هزار کمپرسی تونال از رودخانه انجام شد.

وی به بیان دیگر اقدامات انجام شده پرداخت و عنوان کرد: اجرای فنس کشی زمین کارخانه، اجرای دیوار برشی مسلح برای بارگیری زباله و تخلیه به دستگاه کیسه باز کن، جدول کاری سایت تخمیر و خرید کانکس و سرویس بهداشتی و تانکر تجهیزات اداری نیز از جمله کارهای صورت گرفته برای راه اندازی این کارخانه بوده است.

جمالی ادامه داد: برای تأمین آب فضای سبز کارخانه چاهی حفاری شده و پیگیر صدور مجوز و انعقاد قرارداد برای حفاری نقطه دوم هستیم.

مدیر عامل شرکت بازیافت شهرستان های گلپایگان و خوانسار اظهار کرد: حدود یک هزار اصله درخت در حاشیه جاده دسترسی کارخانه کاشته شده و سیل بندی نیز برای جلوگیری از خسارات ناشی از بارندگی ایجاد شده است.

وی در ادامه گفت: حدود سه هزار تن بیس برای زیر سازی سایت تخمیر و تسطیح و متراکم نمودن آن به منظور ایجاد آسفالت خریداری شده و لاگن شیرابه و محل باسکول حفاری و عملیات ساخت نوار نقاله های کارخانه شروع شده است.

جمالی عنوان کرد: ساخت تابلو برق کارخانه و اجرای کابل کشی آن، ساخت اتاقک مانیتورینگ و کنترل و همچنین انتقال دستگاه های کارخانه از شهرداری گلشهر به محل کارخانه و راه اندازی دستگاه ها با استفاده از تیم کارشناسی متخصص دیگر اقدامات انجام شده برای احداث این کارخانه بوده است.

مدیر عامل شرکت بازیافت شهرستان های گلپایگان و خوانسار، با تأکید بر اینکه اهتمام جدی از سوی هیئت مدیره برای تکمیل پروژه وجود دارد، بیان کرد: این کارخانه با اتمام مراحل و تکمیل ساخت می تواند زباله هر سه شهر را تحویل گرفته و به کود آلی تبدیل کند.

وی اظهار کرد: گردش مالی شرکت بازیافت در سال 95 حدود چهار میلیارد تومان بوده که در استان اصفهان جزء اولین شرکت سودآور شناخته شده است.

جمالی تعداد نیروهای این شرکت را 150 نفر بیان کرد و گفت: 120 نفر از شهرداری گلپایگان و 30 نفر از شهرداری های خوانسار، گوگد و گلشهر با این شرکت همکاری می‌کنند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی اتوبوس در استان اصفهان با ۱۱ مصدوم

حادثه انحراف اتوبوس از جاده در محور میمه به گلپایگان ۱۱ مصدوم برجا گذاشت.   به گزارش صداوسیما، رئیس جمعیت هلال احمر بخش میمه گفت: در پی گزارشی از انحراف یک دستگاه اتوبوس ازجاده دراین محور در بامداد امروز، سه گروه عملیاتی هلال احمراز پایگاه قرقچی میمه به محل حادثه اعزام شدند.   محمدجواد نوروزی افزود: نیرو‌های هلال احمر پنج نفر از مصدومان این حادثه را به بیمارستان حضرت محمد میمه و ۶ مصدوم دیگر را هم به بیمارستان شهرستان گلپایگان منتقل کردند.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • تجلیل از برترین های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر
  • ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال
  • واژگونی اتوبوس در استان اصفهان با ۱۱ مصدوم
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • همایش پویش حامیان آب در گلپایگان
  • پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک