Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان خوسف با بیان اینکه ۵۶ روستا تحت پوشش آبیاری سیار هستند گفت: ۳ هزار و ۳۹۵ نفر تحت پوشش آبرسانی سیار هستند. ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدحسین بهالگردی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: از نیازهای هر انسان تامین آب شرب است که با توجه به خشکسالی‌های اخیر در تامین آب شرب با مشکلاتی مواجه شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه علاوه بر مشکلات خشکسالی افزایش دما را داریم افزود: با کاهش 47 درصدی هدر رفت آب در شبکه‌های آبرسانی شهرستان روبرو هستیم که با توجه به اعتبارات خوبی که در این راستا پیش‌بینی شده این هدر رفت آب به 42 درصد رسید.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان خوسف گفت: از دلایل هدررفت آب فرسودگی شبکه‌های آبرسانی است چوت این شبکه‌ها از قدمت بسیار زیادی برخوردار است و در راستای جلوگیری از هدررفت آب قراردادهای چند جانبه برای اصلاح منعقد شده است.

بهالگردی افزود: در زمینه تامین آب شرب در روستاها کارهای خوبی انجام شده و مزار شاه سلیمان علی وضعیت آب شرب بهداشتی برای خوردن فراهم شده و مخزن آب برای تامین ذخیره سازی شهرک معصوم آباد فدشک نیز به اتمام رسیده است.

وی اظهار داشت: در کل شهرستان خوسف 93 روستا آبرسانی شده که از این تعداد 63 روستا بالای 20 خانوار و 30 روستا زیر 20 خانوار تامین آب شرب شده و 13 روستا فاقد شبکه آبرسانی است که از این تعداد 64 روستا در بخش ماژان و 7 روستا در بخش مرکزی خوسف است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی خوسف گفت: شاخص برخورداری 84.7 صدم درصد است و 56 روستا با جمعیت هزار و 59 خانوار و 3 هزار و 395 نفر آبرسانی سیار می‌شود.

بهالگردی افزود: 285 کیلومتر خط انتقال آب، 65 باب مخزن ذخیره، 253کیلومتر شبکه توزیع در شهرستان داریم که تعداد مشترکان 8 هزار و 698 خانوار است.

وی با اشاره به پروژه‌های دهه فجر گفت: بهسازی تامین آبدهی چاه روستای بصیران، کلنگ زنی روستای علی آباد، ساخت مخازن روستای چهکندک از جمله این پروژه‌ها است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی خوسف عنوان کرد: اعتبارات امسال شهرستان 5 میلیارد و 435 میلیون تومان است که در برخی سر فصل‌ها تخصیص خوبب داشته‌ایم.

انتهای پیام/م

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۹۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش‌های آبی در دیلم رفع شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی صبح چهارشنبه در نشست با مدیرعامل آبفای استان بوشهر ضمن تقدیر از انجام اقدامات اساسی و مهم این شرکت در شهرستان دیلم اظهار کرد: با توجه به نزدیکی فصل تابستان و بحران کم آبی انتظار داریم تدابیری ویژه در خصوص این موضوع اندیشیده شود تا تنش‌های آبی در شهرستان دیلم کمتر و در آینده رفع شود.

وی گفت: برای اجرای پروژه نوسازی شبکه آبرسانی، فرمانداری از منابع شهرستانی و کمیته برنامه ریزی به‌صورت ویژه این موضوع را خواهد دید و بخش دیگری از این اعتبارات هم نیز توسط آبفا تأمین شود تا پروژه رفع فرسودگی خطوط انتقال آب نهایی و شروع به کار شود.

فرماندار دیلم با اشاره به اینکه شهرک صنوف آلاینده محل تمرکز کارگاه‌های فنی و تجاری است بیان داشت: مشکل لوله کشی و اتصال شبکه داخلی آبرسانی صنوف آلاینده با مشارکت این تعاونی و اداره آبفا بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست می‌توان به تاکید در تسریع روند اجرای پروژه مخزن ۲ هزار مترمکعبی امام حسن و پروژه خط انتقال آب مجتمع دیلم که به‌طول هفت کیلومتر است اشاره کرد.

کد خبر 6087485

دیگر خبرها

  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • 21 اردیبهشت برگزاری دومین دور انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • تنش‌های آبی در دیلم رفع شود