Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:23:19 GMT

فعالیت 22 انجمن داستان در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۲۹۸۱۹

فعالیت 22 انجمن داستان در مشهد

مشهد- ایرنا- سرپرست دفتر شعر و ادب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: 22 انجمن و جلسه شناخته شده با موضوع داستان و ادبیات داستانی در مشهد فعالیت دارد.

ملیحه بذری روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار مربوط به جلساتی است که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از آنها مطلع است و آمار غیر رسمی بیش از این تعداد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: انجمن دریچه وابسته به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، جلسه داستان نویسی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که چهارشنبه هر هفته در مجتمع مدرس برگزار می شود، انجمن داستان سلطانعلی مشهدی و انجمن 'ماتیکان داستان' از جمله این انجمنها هستند.
وی با بیان اینکه 27 شهرستان دیگر استان خراسان رضوی نیز انجمن داستان دارند از آغاز به کار شورای سیاست گذاری ادبیات داستانی خراسان رضوی خبر داد.
بذری گفت: این شورا که در پی اداره شدن حوزه شعر و ادب در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تشکیل شده، پیش از این به عنوان شورای مشورتی و زیر نظر کارشناس شعر و ادب فعالیت داشت و اکنون به شورای سیاست گذاری ارتقا یافته است.
وی افزود: سعید تشکری، حسین عباس زاده، سید محسن مصطفی زاده، سید علیرضا مهرداد، سید سعید موسوی، ثریا صدقی، نجمه مولوی و سیده طیبه سیدی با ابلاغ معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به مدت 2 سال به عضویت این شورا در آمده اند.
وی اظهار کرد: هدف از راه اندازی دفتر شعر و ادب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برنامه ریزی دقیق و کارشناسی و ارایه برنامه مدون سالانه در حوزه داستان و تکریم پیشکسوتان این عرصه است.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
1922 / 6053

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۹۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید بهروان، در جریان بازدید از چاپخانه‌ها و صنایع تولیدی شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه، اظهار کرد: با توجه به شعار سال، سلسله نشست‌هایی پارسال در راستای «رشد تولید، مهار تورم» با حضور اساتید برجسته صنعت چاپ، به صورت مجازی برگزار شد.

وی گفت: در این بررسی‌ها تاکید شد فعالین صنعت چاپ برای حفظ جایگاه خود، نیازمند تغییر رویه و ریل گذاری جدید هستند چرا که با رعایت نکردن این مقوله در آینده‌ای نه چندان دور از این چرخه حذف خواهند شد.

معاون برنامه ریزی دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حفظ جایگاه فعالان صنعت چاپ به عنوان صنایع مادر باید در دستور کار ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها قرار گیرد.

بهروان ادامه داد: صنعت چاپ به عنوان تاثیرپذیر می‌تواند در راستای صادرات محصولات تولیدی کشور نقش آفرین باشد.

معاون برنامه ریزی دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: افزایش تولید و فعال بودن صنایع غذایی و شیمیایی نیز می‌تواند به ارتقا و گسترش فعالیت‌های صنعت چاپ کمک کند.

بهروان گفت: از جمله تأکیدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای پاسداشت زبان فارسی، عدم درج عناوین بیگانه بر روی محصولات داخلی است که باید مورد توجه ویژه باشد.

در این سفر یک روزه از فعالیت و نحوه بکارگیری از دستگاه‌های چاپ در شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کاوه ساوه بازدید شد.

کد خبر 6098326

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی