Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@00:10:49 GMT

لاهیجان بار دیگر نامزد انتخاب پایتخت کتاب ایران شد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۳۱۴۸۹

لاهیجان بار دیگر نامزد انتخاب پایتخت کتاب ایران شد

نگار نادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:لاهیجان از بین ١٥٠ طرح شهرستان مختلف کشور در چهارمین دوره پایتخت کتاب ایران، برای دومین سال پیاپی جزء 20طرح نامزد پایتخت کتاب ایران برگزیده شده است.
وی خاطرنشان کرد:سال گذشته با فراخوان پایتخت کتاب آشنا شدیم و با اینکه خیلی به زمان پایان آن باقی نمانده بود سعی شد که طرح نسبتا جامعی برای شهر لاهیجان تعریف شود و این طرح به همراه عملکرد شهر در حوزه کتاب و کتابخوانی باعث شد در سومین دوره انتخاب پایتخت کتاب از بین ١٠٢ شهر شرکت کننده لاهیجان جز ٢٠ شهر کاندیدای پایتخت کتاب شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد:در سال جاری در شهرستان لاهیجان اهمیت بیشتری به ترویج کتاب و کتابخوانی داده شد و با توجه به اهمیت مقوله کتاب و نیاز جامعه به ترویج کتاب و کتابخوانی ، نشست های زیادی با اهالی فرهنگ و مشارکت های مردمی و سازمان های فرهنگی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،اداره کتابخانه های لاهیجان و آموزش و پرورش برگزار و برنامه های متنوع و با کیفیتی در زمینه فرهنگ کتاب و کتابخوانی دنبال شد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرسان لاهیجان اظهارداشت:برنامه گلریزان کتاب در هجده تیر ماه ، جمع آوری بیش از یکهزار جلد کتاب و اهدای آن به مدارس محروم ، حمایت از چاپ کتاب لاهیجان قدیم با حمایت مالی چای رفاه و رونمایی از آن کتاب با حضور هنرمند پیشکسوت فریدون محمدی دوست از عکاسان دهه سی و چهل لاهیجان ، اجرای دومین مسابقه نقاشی تابستان رنگی با موضوع کتاب و کتابخوانی، افزودن عنوان جدید شهروند و ترویج کتاب و کتابخوانی در هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در کنار رونمایی از کتاب،تقدیر از مولفان ، گفتگو پیرامون کتاب،ایستگاه کتاب،تشکیل باشگاه کتابخوانی ، برگزاری اختتامیه باشگاه کتابخوانی و در کل اجرای ٧٢ برنامه ویژه برای شهر لاهیجان در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی از جمله ملاک های انتخاب این عنوان برای شهر لاهیجان بوده است .
وی ادامه داد: اجرای دیوار کتاب و کتابخانه سیار از سوی شهرداری لاهیجان و طرح هایی مانند کتابفروشی سیار، رونمایی از کتاب در فضای باز،استفاده از کتاب در تفرجگاه ها و سایر برنامه های متنوع این امکان را می دهد تا درسال آینده نیز اتفاقات بیشتری در این حوزه با همکاری شهرداری و سایر سازمان های فرهنگی و حتی سمن ها در شهرستان داشته باشیم و بتوانیم با بخشداران در این خصوص مشارکت داشته و فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در روستاها ترویج دهیم .
نادری افزود:در ماه پیش رو شهرداران و روسای ادارات کاندیداهای 20 شهر راه یافته به نیمه نهایی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشستی خواهند داشت که ضمن دریافت لوح تقدیر این مرحله،برنامه های آتی را ارایه می دهند و برای رقابت مرحله نهایی تلاش خواهند کرد.
وی یادآورشد:شهر لاهیجان پتانسیل گزینه نهایی پایتخت کتاب را داراست و امیدواریم جزء پنج شهر پایتخت کتاب و در نهایت گزینه نهایی پایتخت کتاب انتخاب شود.
به گفته وی پایتخت کتاب ایران عنوان طرحی است که بر مبنای آن هر سال شهری به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می‌شود و بخش‌هایی از این طرح از پایتخت جهانی کتاب الگوبرداری شده است.
وی تصریح کرد: در مرحله اول 20 شهر و سپس پنج و در نهایت یک شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران در همان سال برگزیده و معرفی خواهدشد.
سال گذشته نیز شهر لاهیجان به عنوان یکی از گزینه های پایتخت کتاب ایران در ردیف 20شهر ایران قرار گرفت.
شهرستان لاهیجان دارای شش باب کتابخانه عمومی نهادی با زیربنای یک هزار و 677 متر مربع است که سه هزار عضو فعال و 17 کتابدار دارد.
در کتابخانه های شهرستان لاهیجان 50 هزار نسخه کتاب وجود دارد که در سال بخش زیادی از این کتاب ها امانت داده شود .
خبرنگار: نظرپور**انتشار دهنده: بابایی
6029 /6030
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خردادماه، یادواره شهید مغفوری در کرمان برگزار می‌شود/ تجلیل از شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور

سردار نظري گفت : خردادماه، یادواره شهید عبدالمهدی مغفوری مسئول اسبق روابط عمومی لشکر ٤١ ثارالله کرمان و شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله کرمان شامگاه سه شنبه در جمع اعضای جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی کرمان گفت: خردادماه، یادواره شهید عبدالمهدی مغفوری مسئول اسبق روابط عمومی لشکر ٤١ ثارالله کرمان و شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این یادواره با عنوان گرامیداشت شهید مغفوری و ١٥ نفر از شهدای حوزه رسانه استان کرمان برگزار خواهد شد.

او با اشاره به خصوصیات اخلاقی این شهید عارف که مزار وی مورد مراجعه بسیاری از مردم است بر ضرورت رویکرد مردمی این مراسم با توجه به علاقمندی بسیار زیاد مردم و جوانان به این شهید والا مقام تاکید کرد.

*پویش کتابخوانی "به رنگ خدا"

سپس مسئول سازمان بسیج رسانه استان کرمان نیز به اهمیت برگزاری این یادواره اشاره کرد و گفت: در همین راستا پویش کتابخوانی "به رنگ خدا" با همکاری اداره کل کتابخانه‌ها در حال برگزاری است و فراخوان پویش کتابخوانی و مسابقه با موضوع کتاب "به رنگ خدا" که روایت همسر شهید مغفوری است در سطح ملی راه اندازی شده و تداوم دارد و مهلت ارسال آثار تا ۲۰ اردیبهشت ماه امسال اعلام شده است.

مجتبی سلطانی افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه و پویش می‌توانند آثار خود را به نشانی اینترنتی سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی سماک samakpl.ir ارسال نمایند.

وی همچنین از رونمایی از سردیس شهید مغفوری همزمان با برگزاری این یادواره خبر داد و اظهار داشت: این سردیس با نظر خانواده ایشان در یکی از نقاط شهر کرمان نصب خواهد شد.


در ادامه این نشست حاضران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص برگزاری این یادواره پرداختند.

شایان ذکر است شهید عبدالمهدی مغفوری مسئول اسبق روابط عمومی لشکر ٤١ ثارالله کرمان از شهدای برجسته استان کرمان است که آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کرمان وی را اینگونه توصیف کرده بود: "شهید مغفوری یک آیت الله بدون عمامه بود"؛ همچنین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده اسبق لشکر ٤١ ثارالله و فرمانده سابق نیروی قدس سپاه نیز با تمجید از خصوصیات اخلاقی و مومنانه شهید مغفوری درباره وی گفته بود: "مزارش، امامزاده شهرمان شده است".

وی همچنین به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور انتخاب شده است.

دیگر خبرها

  • انتخاب دو روستای اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در کشور
  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 
  • پایتخت معنوی ایران هم صدا در حمایت از طرح حجاب و عفاف
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • خردادماه، یادواره شهید مغفوری در کرمان برگزار می‌شود/ تجلیل از شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  •  افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس‌های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر/ ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران عمل کردیم