Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال افشای این مساله که یکسری اسناد فوق محرمانه دولت استرالیا در یک فروشگاه دست دوم فروشی جا مانده مقام‌های این کشور تحقیقاتی را درباره چگونگی این رخداد آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری ای‌بی‌سی استرالیا طی روزهای اخیر یکسری گزارش‌های انحصاری پخش کرد که در آنها به اسناد مربوط به دولت فعلی و دولت قبلی این کشور اشاره می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز (چهارشنبه) شبکه ای‌بی‌سی فاش کرد که این اسناد محرمانه در داخل یکسری فایل‌های مخصوص طبقه بندی اسناد که از فروشگاه دست دوم فروشی در شهر کانبرا خریداری شده بودند یافت شدند.

به دنبال این اتفاق دفتر نخست وزیر و کابینه دولت استرالیا دستور به یک تحقیقات فوری درباره این اتفاق داد.

شبکه ای‌بی‌سی این اتفاق را یکی از بزرگترین موارد نقض امنیت کابینه در تاریخ استرالیا توصیف و عنوان کرد که در این فایل‌های اسناد صدها سند که اکثرا محرمانه بودند، یافت شده‌اند.

این فایل‌ها در یک فروشگاه دست دوم فروشی در کنار یکسری اثاث که سابقا متعلق به دولت استرالیا بود با قیمت ارزان به فروش گذاشته شده بودند.

شبکه ای‌بی‌سی اشاره‌ای به نام این فرودگاه یا شخصی که این فایل‌ها را خریداری کرده نکرد.

در استرالیا معمولا اسناد دولتی مهر و موم شده و محرمانه نگه داشته می‌شوند و تنها ۲۰ سال بعد می‌توان این اسناد را علنی کرد.

اسنادی که طی روزهای اخیر فاش شد مربوط به امور ۵ دولت قبلی استرالیا در یک دهه گذشته بوده‌اند.

از جمله این اخبار عبارتند از پلیس فدرال استرالیا در عرض پنج سال ۴۰۰ فایل امنیت ملی را گم کرده است، دولت تونی آبوت، نخست وزیر سابق به دنبال قطع مزایای رفاهی افراد زیر ۳۰ سال بوده است، جان هوارد، نخست وزیر سابق در حال بررسی حذف حق سکوت مردم در هنگام بازجویی شدن از سوی پلیس بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۲۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار کاسبی‌های جدید زیر پل‌های تهران

به گزارش خبرآنلاین، زمین‌های زیر پل‌های تهران، به محل جدید یکسری از کسب و کارهای صنفی تبدیل شده است.

دنیای اقتصاد در گزارشی نوشت: زمین‌های زیر پل‌های تهران، به محل جدید یکسری از کسب و کارهای صنفی تبدیل شده است. از راه‌اندازی کارواش تا صافکاری و نقاشی، از قفل‌سازی و تعمیر شیشه تا بهره‌برداری در قالب پارکینگ خودرو. اراضی پایین پل‌های تهران، زمین‌های شهر محسوب می‌شود و مالک آن یه بهتر است گفته شود «نگهبان این اراضی»، شهرداری تهران است.

حال اگر استفاده تجاری از زیرپل‌های تهران، با اجازه شهرداری است، «درآمد روزانه بودجه شهرداری از این محل» در کدام یک از ردیف‌های مصوب بودجه تهران قید می‌شود؟

اگر هم کاسبی زیرپل، بدون هماهنگی با مدیران شهر بوده، در این صورت این «حیات خلوت» موجود در پایتخت چطور شکل گرفته است که شهرداری به محض «بدهی یک مغازه به شهرداری»، با بلوک سیمانی جلوی کسب و کار او را می‌گیرد اما اینجا در روز روشن، تجارت با اراضی شهر بدون پرداخت «حق شهر» برقرار است؟ عکس از بزرگراه یادگار امام گرفته شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901289

دیگر خبرها

  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • بازار کاسبی‌های جدید زیر پل‌های تهران
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • ممبینی: نمی‌توانیم درباره VAR خیلی اطلاعات بدهیم
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند