Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جریان این درگیری ها حدود 20 تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند؛ نیروهای جبهه مقاومت در این محور پاکسازی شهرک های « ابوالکسور، معصران و جدیده» را در دستور کار قرار داده اند.

به گزارش مشرق، صبح امروز نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت عملیات جدیدی را در شمال شرق استان حماه علیه مواضع عناصر تروریستی داعش انجام دادند و پس از درگیری های سنگین موفق به پیشروی در محورهای مختلف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات این عملیات اشاره کرد و گفت: نیروهای سوری و مقاومت پس از چند ساعت درگیری توانستند شهرک « ابو حریق» را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کنند.

نقشه میدانی از پیشروی جبهه مقاومت در سوریه

در جریان این درگیری ها حدود 20 تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند؛ نیروهای جبهه مقاومت در این محور پاکسازی شهرک های « ابوالکسور، معصران و جدیده» را در دستور کار قرار داده اند.

با پاکسازی های صورت گرفته، مجموع مساحت تحت اشغال تروریست های محاصره شده در شمال شرق حماه و جنوب استان حلب به هزار و 150 کیلومتر مربع کاهش پیدا کرد.

پیشروی جبهه مقاومت در استان های اشغالی سوریه

خبرها از حومه شمالی فرودگاه ابوظهور در شرق استان ادلب هم حاکیست، نیروهای جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین شهرک های « الجدیده،الذهبیه،البراغیتی،السکریه،جدیده ابوالظهور،صالحیه،تل خطره و پایگاه پدافد هوایی» را به کنترل خود درآوردند.

نیروهای جبهه مقاومت در همین محور موفق شدند مناطق « طویل الحلیب، مسعدة، جبل طویل، خفیة و قلعة میرزا » را به طور به کنترل خود در بیاورند و تروریست ها را به سمت مناطق مرکزی استان ادلب عقب برانند.

پیشروی جبهه مقاومت یک روز پس از نشست سوچی

از حومه غربی فرودگاه ابوظهور هم خبر می رسد، نیروهای جبهه مقاومت پس از 24 ساعت درگیری سنگین موفق شدند مواضع خود را در شهرک های« جفر و العزو» تثبیت کنند و تروریست ها را به سمت مناطق غربی منطقه متواری کنند.

به گزارش مشرق، با آزادسازی های صورت گرفته، امنیت بخش دیگری از حومه غربی و شمالی فرودگاه ابوظهور و خط راه آهن « دمشق - حلب» تامین شد؛ در حال حاضر فقط 13 کیلومتر از خط راه آهن دمشق - حلب در اشغال تروریست ها است.

منهدم کردن پایگاه تروریست ها در استان ادلب

در ساعات گذشته هم جنگنده های روسی مواضع عناصر تروریستی جبهه النصره، احرارالشام، حزب الترکستانی، فیلق الشام را در 18 منطقه  جنوب و مرکز استان ادلب هدف قرار دادند. در جریان این حملات، 10 پایگاه تروریست ها منهدم و حدود 60 تن از تروریست ها از پای در آمدند.

پیشروی جبهه مقاومت در استان ادلب و پاکسازی پایگاه تروریست ها

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۸۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر

به گزارش قدس آنلاین، روز گذشته، سه هفته قبل از رای‌گیری در منطقه آنانتنگ پونچ در جامو و کشمیر، تروریست‌ها به کاروان نیروی هوایی هند (IAF) حمله کردند، در این تهاجم یک سرباز جان باخت و چهار نفر زخمی شدند.

پونچ بخشی از حوزه انتخابیه پارلمانی آنانتنگ-راجوری است که در مرحله ششم در ۲۵ می (۵ خرداد) به پای صندوق های رای می رود.

مقامات محلی گفتند: چهار تروریست در شامگاه شنبه به سمت خودروهای نیروی هوایی ارتش هند تیراندازی و پنج پرسنل امنیتی را زخمی کردند و یکی از سربازان در یک بیمارستان جان باخت.

نیروی هوایی هند اعلام کرد پس از این حمله، عملیات جست‌وجو و تحقیقات در منطقه توسط واحدهای نظامی محلی در حال انجام است و مسیر عبور نیروهای نظامی امن شده است.

این حمله تروریستی حوالی ساعت ۶:۱۵ بعد از ظهر زمانی رخ داد که نیروها از جرانوالی به ایستگاه نیروی هوایی باز می‌گشتند.

مقامات مظنون به دست داشتن در این حمله، همان گروه تروریستی هستند که در ۲۱ دسامبر سال گذشته (۳۰ آذر ۱۴۰۲) به نیروهای هندی حمله کرده و چهار سرباز را کشته و سه نفر را دیگر را مجروح کرده بودند.

مقامات هندی گفتند: گمان می رود که تروریست‌های مسلح به تفنگ های تهاجمی AK، به جنگل های مجاور فرار کرده باشند. نیروهای کمکی ارتش و پلیس به منطقه اعزام، عملیات جست‌وجو و محاصره گسترده برای ردیابی و خنثی سازی تروریست ها آغاز شده و تا کنون تماسی با تروریست های فراری صورت نگرفته است.

منطقه مرزی پونچ به همراه راجوری در مجاورت آن، دو سال گذشته شاهد حملات تروریستی بزرگ بوده است که نشان دهنده بازگشت فعالیت های تروریستی به منطقه‌ای است که بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۱ آرام بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم
  • افزایش عملیات‌های حزب الله در پاسخ به تهدیدهای صهیونیست‌ها/ توقف جنگ در نوار غزه شرط مقاومت برای پایان درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی+ نقشه میدانی و عکس
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین
  • انهدام توپخانه‌های مرکز مهمات میدانی نیروهای مسلح اوکراین
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی