Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@05:31:16 GMT

کاهش آسیب‌های اجتماعی در گرو کیفی سازی فعالیت سمن‌ها

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۳۸۵۵۳

کاهش آسیب‌های اجتماعی در گرو کیفی سازی فعالیت سمن‌ها

زنجان-معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان تأکید کرد: با کیفی سازی فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توان شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید بیوک موسوی بعد از ظهر  چهارشنبه در همایش تجلیل از سمن‌ها و خیرین استان زنجان در محل سالن همایش‌های استاد رضا روزبه شهر زنجان،  با تأکید بر اینکه باید درک درستی از فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در جامعه داشته باشیم، افزود: رسیدن به این درک درست و عمق بخشیدن به فعالیت‌هایی که توسط سمن‌ها انجام می‌شود، در کاهش آسیب‌های اجتماعی خود را نشان خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه با توجه به جایگاهی که سمن‌ها در جامعه دارند، دستگاه‌ها باید پاسخ‌گوی مطالبات این تشکل‌ها باشند، تصریح کرد: اعتقاد راسخ به دستگیری از سمن‌ها داریم اما متأسفانه تا به امروز در این زمینه ضعیف عمل کرده‌ایم، این در حالی است که در صورت مقایسه خود با سایر کشورها در این زمینه، به این واقعیت خواهیم رسید که هنوز در ابتدای راه هستیم.

موسوی با یادآوری اینکه سمن‌ها با توجه به ظرفیتی که در اختیاردارند، قادرند بسیاری از گره‌های کور اجتماعی را باز کنند، خاطرنشان کرد: بی‌شک، خدماتی که این تشکل‌ها به مردم در بخش‌های مختلف ارائه می‌دهند، خدماتی است که همیشه ماندگار خواهد بود و کسانی که در بدنه این تشکل‌ها حضور دارند، نامشان تا ابد جاویدان خواهد ماند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز در ادامه این همایش بابیان اینکه نگاه امروز دنیا به سمن‌ها به‌عنوان شریکی مطمئن برای دولت‌ها است،  گفت: این شراکت به نفع دولت‌ها بوده است؛ چراکه سمن‌ها با شناختی که از مردم به‌واسطه ارتباطی که با آن‌ها دارند، می‌توانند این دغدغه‌های جامعه را به دولت‌ها منتقل و مسیر را برای رفع مشکلات هموار کنند.

مسیح الله سلطانی با تأکید بر اینکه تلاش دولت‌ها مبتنی بر این است که سازمان‌های مردم‌نهاد بر اساس نیاز جامعه توسعه یابند، ادامه داد: این نگاه همان نگاه کیفی به رشد و توسعه سمن‌ها در جامعه است، این در حالی است که اگر کمی به گذشته نگاه کنیم، خواهیم دید که رشد کمی سمن‌ها قابل‌قبول بوده و اینک زمان رشد کیفی این تشکل‌ها فرارسیده است.

وی با یادآوری اینکه خوشبختانه فعالیت سمن‌ها از سطح بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های همکاری تنگاتنگ سمن‌ها با دولت این است که دولت در مسائل اجتماعی به‌کندی ورود پیدا می‌کند، این در حالی است که سازمان‌های مردم‌نهاد به لحاظ شناختی که از بخش‌های مختلف جامعه دارند، قادرند در رفع مشکلات اجتماعی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کمک‌حال دولت باشند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۸۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران پس از بازدید از دو پایگاه خدمات اجتماعی در بهشت زهرا از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه آسیب اجتماعی در محوطه بهشت زهرا، برای ساماندهی این آسیب دیدگان با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر، این افراد را به مددسرا‌ها منتقل کنند.

احمد احمدی صدر افزود: برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، پایگاه‌هایی را در بهشت زهرا ایجاد کردیم و قصد داریم تعداد مددسرا‌های نزدیک به این محدوده را هم افزایش بدهیم تا بتوانیم به همه آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویانی که در بهشت زهرا به خدمات نیاز دارند، خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی ایجاد زیرساخت‌ها و بستر‌های مناسب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در پایتخت رشد ۸۰۰ درصدی داشته است.

دیگر خبرها

  • از معلم جان روشن یافتیم‌
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • پروژه قهرمان‌سازی از رئیسی؛ کدام دستاورد دولت در قالب فیلم و سریال می‌گنجـد؟
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا