Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان - ايرنا - سرپرست فرمانداري خميني شهر با اشاره به کوچک بودن اين شهرستان و محدود بودن زمين براي فعاليت توليدي و صنعتي خواهان خلع يد از خريداران زمين هاي شهرک هاي صنعتي که پس از سه سال هنوز براي احداث واحدهاي صنعتي اقدام نکرده اند، شد.

به گزارش ايرنا، بر اساس نتايج سرشماري 95 بيشترين تراکم جمعيت در استان اصفهان مربوط به شهرستان خميني شهر با يکهزار و 817 نفر در هر کيلومتر مربع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روابط عمومي شرکت شهرک هاي صنعتي اصفهان روز چهارشنبه به نقل از ` مجتبي راعي ` اعلام کرد: لازم است زمين هاي شهرک هاي صنعتي پس از خلع يد از واحدهاي غير فعال به سرمايه گذاران واقعي و فعال در چارچوب قانون واگذار شود.
وي که در جلسه کارگروه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان خميني شهر سخن مي گفت، افزود: ايجاد اشتغال يکي از دغدغه هاي اصلي همه مسئولان اين شهرستان و مديران استاني و کشور است و بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و چشم انداز 20 ساله بايد سالانه در کشور هشت درصد رشد اقتصادي ايجاد شود.
راعي با اشاره به اينکه نرخ بيکاري در استان اصفهان 2 درصد بيشتر از ميانگين کشور است، گفت: به منظور توسعه اشتغالزايي در اين شهرستان و کمک به افزايش سرمايه گذاري نيازمند توسعه امکانات زير ساختي موجود در شهرک ها و نواحي صنعتي شهرستان هستيم.
وي طرح هاي گاز رساني، فيبر نوري و افزايش منابع آب شهرک ها و نواحي صنعتي اين شهرستان را از اقدامات قابل تقدير شرکت شهرک هاي صنعتي دانست و افزود: افزايش ظرفيت منابع آب، برق و گاز واحدهاي صنعتي مستقر در اين شهرک ها و نواحي صنعتي مي تواند گام مهمي در جهت ايجاد بسترهاي لازم براي توسعه سرمايه گذاري باشد.
مدير عامل شرکت شهرک هاي صنعتي استان اصفهان نيز در اين جلسه با اشاره به تکميل امکانات زير ساختي شهرک هاي صنعتي خميني شهر گفت: با تکميل طرح هاي مصوب سال 96، ظرفيت مناسبي براي سرمايه گذاري در اين شهرستان ايجاد شده است.
` محمدجواد بگي ` افزود: طرح هاي گاز رساني، مخابرات و فيبر نوري و تامين آب مورد نياز واحدهاي صنعتي از اقدامات مهم اين شرکت جهت تکميل امکانات زير ساختي لازم براي توسعه سرمايه گذاري و توليد در شهرک ها و نواحي صنعتي خميني شهر بوده است.
وي با اشاره به تامين زير ساخت هاي لازم براي نواحي صنعتي تخصصي حوله بافي و صنايع غذايي در اين شهرستان تصريح کرد: اين نواحي با هدف ساماندهي واحدهاي صنفي مزاحم شهري فعال در زمينه هاي حوله بافي و صنايع غذايي در شهرک هاي صنعتي ايجاد شده و ضروري است با حمايت شهرداري و شبکه بهداشت اين واحدهاي صنفي از بافت شهري خارج و در اين نواحي صنعتي تخصصي مستقر شوند.
بگي از آمادگي اين شرکت جهت تحويل رايگان زمين براي واحدهاي عام المنفعه مانند درمانگاه و واحدهاي آموزشي با پيش شرط بهره برداري آن واحد در شهرک ها و نواحي صنعتي اين شهرستان در حداکثر 2 سال خبر داد.
وي با اشاره به عقد قرارداد با اداره راهداري استان اصفهان تصريح کرد: طبق اين قرارداد در سال 97 تابلوهاي آگاهي و پيش آگاهي راه هاي شهرک ها و نواحي اين شهرستان نصب يا اصلاح خواهد شد.
جلسه کارگروه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان خميني شهر با موضوع بررسي روند فعاليت شهرک صنعتي برق و الکترونيک و نواحي صنعتي تخصصي حوله بافي و صنايع غذايي برگزار شد.
شهرستان خميني شهر با حدود 320 هزار نفر جمعيت در 10 کيلومتري غرب اصفهان است.
76 مجوز ايجاد شهرک و ناحيه صنعتي در استان اصفهان صادر شده که تاکنون از ميان آنها 70 شهرک و ناحيه صنعتي با اشتغال بيش از 120 هزار نفر به بهره برداري رسيده است.
اصفهان با 12 هزار هکتار مساحت شهرک ها و نواحي صنعتي از نظر تعداد و اراضي مقام نخست را در کشور دارد.
همچنين اصفهان با بيش از 9 هزار واحد صنعتي و توليدي، صنعتي ترين استان کشور بشمار مي آيد.
ت/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسيه معيني ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۹۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی عصر یکشنبه در جریان سفر به شهرستان فسا با بیان اینکه با ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فارس و تعامل با دیگر دستگاه‌ها مشکل این واحد تولیدی حل شده است گفت: واحد کشتارگاه صنعتی جهان‌زرین فسا چهار سال تعطیل بود و این مساله باعث بیکاری عده زیادی شده بود.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی با هدف تحقق شعار سال و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید و در راستای حمایت حقوقی و قضائی از واحدهای تولیدی و صنعتی پیگیری رفع تعطیلی این واحد صنعتی را در دستور کار قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: فعالیت ستاد اقتصاد مقاومت دادگستری استان فارس در پیگیری مشکلات ۸۰ واحد دارای مشکل ادامه دارد و با مدیریت و نظارت مستقیم معاون قضائی دادگستری استان فارس در هر هفته با تشکیل دو جلسه در اتاق بازرگانی استان فارس و شهرک صنعتی شیراز مشکلات واحدهای صنعتی پیگیری و گره‌ها و موانع موجود در مسیر فعالیت اقتصادی آنان شناسایی و با کمک مسئولان رفع می‌شود.

وی گفت: بررسی کمبود مواد اولیه، عدم وصول مطالبات، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و مشکلات بانکی و دریافت تسهیلات بانکی و همچنین هماهنگی با ادارات آب و برق و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله مواردی است که در بازدیدهای میدانی و هدفمند از واحدهای صنعتی و تولیدی در سراسر استان فارس توسط ستاد اقتصاد مقاومت دادگستری استان فارس پیگیری می‌شود.

موسوی در پایان گفت: حل و فصل مشکلات واحد تولیدی کشتارگاه صنعتی طیور «جهان زرین» فسا سبب می‌شود که علاوه بر اشتغال ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم، زمینه فعالیت اقتصادی ۳۰۰ نفر دیگر به صورت غیر مستقیم فراهم شود.

کد خبر 6097673

دیگر خبرها

  • دستور سرپرست فرمانداری ملارد برای برخورد با انشعابات غیرمجاز
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی