Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@14:18:04 GMT

آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با کمک خیران

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۴۱۹۷۳

آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با کمک خیران

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، علیرضا محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌منظور بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته همیاری تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر استان گیلان در رشت اظهار داشت: خدمات‌رسانی به محرومان و مستضعفان از اولویت اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) است.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با بیان اینکه کمیته‌ همیاری و تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر استان گیلان متشکل از 17 دستگاه اجرایی است تصریح کرد: این کمیته به‌مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 20 برنامه شاخص را در استان گیلان اجرا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدی با تاکید بر اینکه زمینه آشنایی محرومان با دستاوردهای حوزه محرومیت‌زدایی و تحقق عدالت اجتماعی از اهداف این کمیته است خاطرنشان کرد: تبیین رویکردهای انقلاب اسلامی در راستای عدالت و ایجاد نشاط نسبت به آینده انقلاب اسلامی از دیگر اهداف این کمیته است.
وی با اشاره به اینکه این کمیته برنامه‌های گسترده‌ای را در ایام دهه فجر در سطح استان گیلان برگزار می‌کند افزود: دیدار با خانواده‌ شهدا، ایتام، معلولان و مددجویان، برگزاری همایش خیرین و نیکوکاران، افتتاح مسکن مددجویان، طرح‌های اشتغالزایی و رونمایی از طرح نرم‌افزار اشتغالزایی از برنامه‌های شاخص این کمیته در ایام دهه فجر است.


رئیس کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی دهه فجر انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه ویزیت رایگان در مناطق محروم، همایش پیاده‌روی و تجلیل از مادران سرپرست خانوار از دیگر برنامه‌های این کمیته است گفت: طرح آزادی 40 زندانی غیرعمد با کمک موسسات خیریه و کمپین‌های فضای مجازی در ایام دهه فجر در استان گیلان صورت می‌گیرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با تاکید بر اینکه هزار و 396 نفر از مددجویانی که تاکنون به مشهد مقدس مشرف نشدند به همکاری خیران در ایام دهه فجر به مشهد مقدس اعزام می‌شوند افزود: کمیته امداد استان گیلان تا پایان سال 3 هزار و 500 واحد مسکن مددجویی را افتتاح می‌کند.


محمدی با اشاره به اینکه 103 هزار خانوار در استان گیلان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و این میزان متشکل از 180 هزار نفر است خاطرنشان کرد: 78 هزار از خانوارهای مذکور از سالمندان و تک نفره هستند.
وی 900 نفر از مددجویان کمیته امداد استان گیلان را از افراد بستری در منزل عنوان کرد و با بیان اینکه توانمدسازی خانواده‌های تحت پوشش در ابعاد فردی و اجتماعی از رویکرد کمیته امداد است افزود: به‌منظور ایجاد طرح‌های خود اشتغالی برای 6 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان گیلان 130 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
رئیس کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی دهه فجر انقلاب اسلامی استان گیلان با تاکید بر اینکه تاکنون 74 میلیارد از این اعتبار در استان گیلان جذب شده است تاکید کرد: تاکنون 3 هزار و 745 نفر از مددجویان در استان گیلان از تسهیلات خود اشتغالی استفاده کردند.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان از افتتاح هزار و 700 واحد مسکن مددجویی در ایام دهه فجر در استان گیلان خبر داد و بیان کرد: تا پایان امسال 3 هزار و 500 واحد مسکن مددجویی با عملیات ساخت، خرید و تجهیز با اعتبار 31 میلیارد تومان در استان گیلان به بهره برداری می‌رسد.


محمدی با اشاره به پخش کلیپ‌های مربوط به شرایط سخت زندگی مددجویان در استان و با تاکید بر اینکه تهیه اینگونه فیلم‌ها بدون هماهنگی نهادهای حمایتی اقدامی نادرست است افزود: رسیدگی و ساخت مسکن برای مددجویان طبق الویت‌ها صورت می‌گیرد و تمامی مددجویان از خدمات این نهاد حمایتی به‌طور یکسان بهره‌مند می‌شوند.
وی با بیان اینکه اینگونه اقدامات موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد ناامیدی در جامعه می‌شود تصریح کرد: کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) با همکاری و همیاری خیران حمایت و توانمندسازی مددجویان را به‌طور ویژه در استان گیلان پیگیری می‌کند.
 

تسنیم

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۱۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت

محمد صالح شیخ زاهدی گفت: در راستای اجرای سند تحول دستگاه قضایی، کاهش جمعیت کیفری زندانیان، رسیدگی به مسائل و مشکلات مددجویان شهرستان رابر در دستور کار قرار گرفت.

در این بازدید که با برپایی میز خدمت قضایی و دیدار چهره به چهره مددجویان همراه بود، مددجویان مشکلات خود را بیان نموده و درخواست‌های آنان بوسیله قضات مورد بررسی قرار گرفت.
صالح شیخ زاهدی بیان داشت: سرکشی قضات دادگستری شهرستان رابر از زندان بافت به صورت هفتگی انجام می‌شود تا زندانیان بتوانند به صورت چهره به چهره و بدون واسطه با قضات گفتگو نموده و مشکلات قضائی و حقوقی خود را مطرح کنند.

این مقام قضائی ادامه داد: باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و همچنین ضرورت پایش پرونده زندانیان، مشکلات زندانیان در کوتاهترین زمان بررسی و رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان و وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی و وضعیت غذایی مورد بررسی و دستور تسریع در رفع مشکلات صادر خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته و تعامل دستگاه قضایی شهرستان رابر با زندان شهرستان بافت در حال حاضر وضعیت زندان بافت از جهات مختلف رضایت بخش است.

در پایان این بازدید نیز رئیس دادگستری شهرستان رابر با حضور در شورای طبقه بندی زندان با مرخصی و رای بازی تعدادی از زندانیان واجدشرایط و فعال قرانی موافقت نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود