Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - رئيس سازمان جهادکشاورزي خوزستان گفت: بر اساس آمار، مجموع توليدات کشاورزي در اراضي فاز اول طرح 550هزار هکتاري خوزستان معروف به طرح رهبر معظم انقلاب اسلامي، حدود سه برابر افزايش يافته است.

کيخسرو چنگلوايي چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از مجموع 265هزار هکتار فاز اول طرح 550هزار هکتاري رهبري که به بهره برداري رسيده ، توليدات کشاورزي اين اراضي از يک ميليون و 165هزار تن در پيش از اجراي طرح ، به رقم چهار ميليون و 730هزار تن در زمان کنوني رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: با اجراي طرح 550هزار هکتاري تا پايان سال 1400 ، مجموع توليدات کشاورزي و باغي اين طرح از سه ميليون و 367هزار تن به 11ميليون و 157هزار تن خواهد رسيد.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي با اشاره به اينکه هدف از اجراي طرح مقام معظم رهبري ، افزايش توليدات کشاورزي خوزستان از 16ميليون تن فعلي به 25ميليون تن است افزود: با اجراي اين طرح بيش از 300هزار فرصت شغلي ايجاد خواهد شد.
چنگلوايي در ادامه به راه اندازي تشکل هاي تعاوني توليدي و نظام هاي بهره برداري در اراضي فاز اول طرح 550هزار هکتاري اشاره کرد و افزود:در مجموع 45تعاوني توليدي و نظام بهره برداري به منظور سازماندهي و ارتقا توليدات کشاورزي در اراضي فاز اول راه اندازي شده است.
وي آموزش بهره برداران به منظور ارتقاي راندمان توليد در واحد سطح ، افزايش بهره وري و مديريت الگوي کشت را از ديگر اقدام هاي جهادکشاورزي استان در محدوده زمينهاي فاز اول طرح 550هزار هکتاري خوزستان بيان کرد و افزود: 114کارشناس و مروج کشاورزي در اين طرح به کار گرفته شده اند تا سطح آموزش و دانش فني بهره برداران کشاورزي را افزايش دهند.
به گزارش ايرنا رضا ويسه معاون نظارت و هماهنگ کننده معاونت رئيس جمهوري روزسه شنبه در بازديد از بخش هاي طرح 550هزار هکتاري در مناطق باوي و داريون شوشتر ، روند پيشرفت اين طرح را مورد ارزيابي قرار داد.
قرار است فاز دوم طرح 550هزار هکتاري رهبري با تخصيص سه ميليارد دلار از محل صندوق توسعه ملي کشور يا منابع خارجي (فاينانس) براي تجهيز و نوسازي 245هزار هکتار در اراضي باقي مانده طرح واقع در مناطق لالي ، انديکا ، مسجدسليمان ، شوشتر ، باغملک و ايذه پس از مطالعات کارشناسي بزودي شروع شود.
بر اساس مصوبه هيات دولت طرح 550هزار هکتاري بايد تا سال 1400 با پايان دولت دوازدهم با اجراي فاز دوم ، به طور کامل بهره برداري برسد.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار: محسن بهاروند
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳

شهردار بیرجند با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری، ۹۶۰ میلیارد تومان است گفت: با وجود تورم در کشور، بودجه شهرداری در دو سال گذشته ۵ برابر افزایش داشته است.

بهترین با بیان اینکه در این مدت در بخش سرمایه گذاری، ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه وارد شهر بیرجند شده، افزود: گردش مالی یک سرمایه گذار به تنهایی ۳ هزار میلیارد تومان بوده و این در حالیست که تمام بودجه عمرانی تخصیص یافته به استان ۹۰۰ میلیارد تومان است .

وی با بیان اینکه این اقدامات با هدف جذب سرمایه و اشتغالزایی در شهر بیرجند صورت می‌گیرد، گفت: شهرداری بیرجند در راستای حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی نیز با هدف توانمند سازی و اشتغال این افراد، تعداد ۴ باب منزل متعلق به شهرداری را در اختیار گرمخانه و ۴ باب منزل دیگر را در اختیار مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری قرار داده و در سرای مرحوم امینی در بازار بیرجند نیز ۲ مغازه برای فروش تولیدات آسیب دیدگان اجتماعی، در اختیار مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری قرار گرفته است .

شهردار بیرجند همچنین از آمادگی شهرداری برای واگذاری رایگان غرفه در روزبازار‌ها با هدف عرضه تولیدات زندانیان نیز خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد