Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@20:52:37 GMT

اجرای پویش نذر طبیعت در شهرستان آبیک

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۴۴۳۰۰

اجرای پویش نذر طبیعت در شهرستان آبیک

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک گفت: در یک اقدام فرهنگی و محیط زیستی و با همیاری جمعی از مردم دوستدار طبیعت در یک کمپین با عنوان نذر طبیعت بیش از ۳۰۰ کیلو دانه برای تغذیه وحوش در مناطق شهرستان آبیک توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، محمدایران نژاد اظهار کرد: به پاس شکر نعمت برف و باران در استان قزوین به خصوص شهرستان آبیک در یک اقدام فرهنگی و محیط زیستی، اداره محیط زیست شهرستان آبیک با همیاری جمعی از مردم دوستدار طبیعت و مرکز بهداشت در یک کمپین با عنوان نذر طبیعت، بیش از 300 کیلو دانه برای تغذیه وحوش در مناطق شهرستان توزیع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در این حرکت قابل تحسین که نشان دهنده تحول جدی در نگرش عمومی به عرصه ها و مسائل زیست محیطی است با فراخوان های صورت گرفته از  سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک در بین گروه های مردم نهاد و رسانه ها و فضای مجازی با عنوان نذر طبیعت و استقبال خوب مردم، دانه تهیه شد.

 

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک افزود: کمک رسانی به حیات وحش مناطق تحت مدیریت در فصل سرما و بارندگی برف بسیار  مهم است زیرا با توجه به فصول سرد و پر برف منطقه، عدم دسترسی حیات وحش به علوفه کافی در زمستان و به منظور جلوگیری از تعارض حیات وحش به محیط های انسانی و تبعات و مشکلات مربوطه، باید تعلیف دستی وحوش در منطقه انجام شود.

 

وی گفت: از شهروندان درخواست می کنیم از هر گونه علوفه دادن و نزدیکی به حیات وحش به طور مستقیم خودداری کنند و اینگونه اقدامات را تنها به محیط بانان مناطق واگذار کنند.

 

ایران نژاد در پایان خاطر نشان کرد: این اقدام خداپسندانه و در واقع نذر طبیعت تا پایان هفته در جریان است.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۴۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان

مصطفی یوسفی قندعلی رئیس اداره محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان گفت: با توجه به شروع فصل ممنوعه درمورخه ۷ اردیبهشت ماه گشت وکنترل آبی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان درپشت سد گتوند انجام شد که در این گشت وکنترل موفق به دستگیری ۱صیاد غیر مجاز ماهی همراه با ادوات صید شدند.

او می‌گوید: از اول امسال تاکنون ۵ گروه صیادی غیر مجاز توسط یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان مسجدسلیمان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 یوسفی ادامه داد: از تمام هموطنان عزیز تقاضا داریم با توجه به شروع فصل ممنوعه ماهیگیری و فصل تخم ریزی و زاد آوری ماهیان از صید خودداری نموده و در این خصوص به محیط بانان در این امر خطیر کمک و یاری رسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج