Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان پورنعمان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سابقه 40 ساله انجمن خوشنویسی استان قم افزود: امروز نام استادان برجسته خوشنویسی قم به ویژه در خطوط نسخ و ثلث افتخاری برای قم و کشور است، به گونه ای که سراسر کشور از استادان قم برای نگارش خطوط آیینی و مطالب مذهبی بهره می برند.
وی ارزش هنری یک مجموعه را موفقیت آن در جشنواره‌ها و دوسالانه‌های هنری دانست و گفت: انجمن خوشنویسان قم به واسطه هنرمندان آن همواره در جشنواره‌های ملی رتبه‌های بسیاری را کسب می‌کند به طوری که این انجمن به تعدد افراد برتر در جشنواره‌های خوشنویسی شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس انجمن خوشنویسان قم، با تاکید بر این که تقریبا هیچ مکان مقدسی در ایران وجود ندارد که شاهکاری از یکی از هنرمندان قمی در آن وجود نداشته باشد ادامه داد: در حرم امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س) و حرم‌های ائمه معصومین(ع) در عراق و نیز حسینیه‌ها و مساجد سراسر کشور، کارهای خوشنویسی درجه یک هنرمندان قمی در زمینه کتیبه نویسی و کاشی‌کاری‌ها دیده می‌شود.
پورنعمان افزود: به واسطه پیشینه مذهبی قم، در گذشته تمرکز خوشنویسان قمی بیشتر روی خط‌های نسخ و ثلث بود، اما طی سال‌های اخیر خط‌های شکسته و نستعلیق هم در قم رشد چشمگیری داشته است.
وی انجمن خوشنویسی قم را جزو با سابقه ترین و مهم ترین شعبه های انجمن خوشنویسان ایران دانست و گفت: بیش از 300 فارغ التحصیل خوشنویسی دارای مدرک ممتاز و بالاتر در قم وجود دارد که از این تعداد 36 خوشنویس فوق ممتاز و بیش از 20 هنرمند دارنده مدارک استادی و درجه یک هنری هستند.
پورنعمان با اشاره به افتتاح مرکز جدید انجمن خوشنویسی قم در دهه فجر امسال گفت: پس از تخریب دفتر مرکزی خوشنویسی قم در بوستان شهدا و اسکان موقت این انجمن در کوچه 19 خیابان شهدا، هفته آینده مرکز جدید انجمن خوشنویسی قم در بلوار 45 متری شهید صدوقی، کوچه 49 افتتاح می شود.
رئیس انجمن خوشنویسان قم، گفت: افتتاح این مرکز کمک بسیاری برای آموزش و ارتقای هنر خوشنویسی، برگزاری نمایشگاه ها و محافل خوشنویسی است.
وی تمرکز بر آموزش خوشنویسی را از جمله اولویت های این انجمن دانست و افزود: آموزش خوشنویسی دوره ای بین سه تا پنج سال است که هنرجویان با طی این دوره و فارغ التحصیل شدن به درجه ممتازی خوشنویسی خواهند رسید.
پورنعمان؛ مبتدی، مقدماتی، خوش، عالی، ممتاز و فوق ممتاز را از دوره های آموزش خوشنویسی برشمرد و ادامه داد: هم اکنون هر دوره، حدود 300 هنرجو خانم و آقا در دفاتر و شعبه های انجمن خوشنویسی آموزش های لازم را فرا می گیرند، ضمن این که با تفاهم نامه میان انجمن خوشنویسان قم و آموزش و پروش استان، کلاس های آموزش خوشنویسی در 10 کانون فرهنگی هنری وابسته به آموزش و پرورش متناسب با اعلام نیاز مسئولان کانون ها برگزار می شود.
وی یادآور شد: دوره های آموزش خطاطی در چهار سبک نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث توسط مدرسان خطاط ترتیب می یابد.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۳۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت نیروهای متخصص برای کشور بزرگترین خدمت محسوب می‌شود

 آیین تجلیل از استادان، مدرسان و گروه های علمی برتر فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور سردار قاسم رضایی جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور و دیگر فرماندهان برگزار شد.

سردار محمدحسین حمیدی، معاون تربیت و آموزش فراجا با اشاره اقدامات تحولی برای پرورش پلیس های تخصصی برای بخش های گوناگون امنیت گفت: بازنگری در سرفصل ها و برنامه های عملیاتی رده ها با رویکرد مهارت محوری و عملیاتی، تبدیل دوره های تخصصی تکمیلی ترفیعاتی به دوره های تخصصی مبتنی بر شغل و واکاوی و تحلیل عملیات های انتظامی با استفاده از خبرگان در مراکز اجرایی آموزش که در مسیر اجرا هستند.

حمیدی افزود: برنامه ریزی تحولی در فرآیند و محتوای دوره عالی با هدف تربیت سرمایه های راهبردی از جمله اقداماتی است که مستقیم با گروهای حامی این حوزه را هم بازنگری کنیم.

وی افزود: ارکان تربیت در آموزش فراجا به این شکل است که مربی همه کارکنان هستند، و در مراکز مختلف آموزشی، از منابع آموزشی مختلفی استفاده می کنیم که در راستای بازنگری و به روز شدن آن ها اقداماتی صورت گرفته است.

حمیدی با اشاره به آمار گروه های علمی گفت: در حال حاضر ۴۵ حوزه مرکزی، ۳۴ مرکز فرماندهی استان، هشت آموزشگاه تخصصی و عمومی، ۲۴ دانشگاه امام حسن مجتبی، ۱۵ دانشگاه جامع و ۸ دانشگاه علمی کاربردی فعال در سراسر کشور داریم.

معاون تربیت و آموزش فراجا ادامه داد: همچنین ۲۷۷ هیات علمی ۱۶۵۰ مدرس مراکز آموزشی ۳۷۳۵ نفر ۷هزار و۹۳ نفر در سراسر کشور در حال آموزش هستند.

حمیدی گفت: پرورش پلیس های تخصصی برای بخش های گوناگون امنیت، هدف اصلی ما در آموزش است که برنامه ها بر اساس آن شکل می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند / ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان
  • دوره آموزشی چرم دوزی در مهدیشهر
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • افتتاح نمایشگاه خوشنویسی قدر استاد درشهرکرد
  • ۵۰ هنرجوی مهابادی در دوره‌های فیلم‌سازی شرکت کردند
  • تربیت نیروهای متخصص برای کشور بزرگترین خدمت محسوب می‌شود
  • پرورش پلیس تخصصی برای بخش های گوناگون امنیت