Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@14:05:50 GMT

گسترش همکاری آستان قدس رضوی و دانشگاه آزاد استان

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۵۳۷۴۹

گسترش همکاری آستان قدس رضوی و دانشگاه آزاد استان

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان آستان قدس رضوی و دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی منعقد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، طی این تفاهم نامه دو طرف در زمینه اجرای برنامه های مشترک برای تربیت دانشجویان علوم پزشکی غیرایرانی و راه اندازی دانشکده پزشکی بین الملل برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی، انجام پژوهش‌های سلامت محور، تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت همکاری خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایجاد مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با علوم پزشکی، مشارکت در تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و ارائه خدمات سلامت محور و همچنین استفاده از فضاهای آموزشی، پژوهشی و درمانی هر دو طرف از دیگر موضوعات همکاری در این تفاهم نامه است.

همچنین معرفی اولویت‌های تحقیقاتی آستان قدس رضوی در حوزه سلامت به واحدهای دانشگاه‌های علوم پزشکی آزاد استان‌ها و همچنین اعلام موضوعات پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی و طرح‌های پژوهشی حوزه سلامت برای قرار گرفتن در حوزه حمایت های آستان قدس رضوی و نیز ایجاد تمهیدات لازم برای استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی و آموزش‌های بالینی و علوم پایه دانشگاه برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه‌ها و محققان و شرکت‌های تحت پوشش آستان قدس رضوی از دیگر تعهدات دانشگاه آزاد اسلامی است. 

بر اساس این تفاهم نامه، دانشگاه آزاد اسلامی متعهد شده تا تمهیدات لازم جهت استفاده از امکانات آموزشی و پژوهشی را برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه ها و محققان شرکت های تحت پوشش آستان قدس رضوی تامین کند.

مواردی همچون فراهم کردن عرصه آموزش علوم پایه و بالینی دانشجویان علوم پزشکی غیر ایرانی، حمایت های گوناگون در زمینه پذیرش این دانشجویان و تجهیز آزمایشگاه ها، کارگاه ها و مراکز بهداشتی درمانی تابعه دانشگاه آزاد اسلامی و ارائه خدمات به نخبگان و استعدادهای برتر این دانشگاه در زمینه فناوری های نوین حوزه سلامت از تعهدات آستان قدس رضوی است که در این تفاهم نامه قید شد.

بر اساس تعهدات آستان قدس رضوی که در این تفاهم نامه ذکر شده، واحدهای فناوری و شرکت‌های دانش بنیان تاسیس شده در دانشگاه آزاد اسلامی که در زمینه تولید دارو فعالیت می کنند و همچنین طرح های پژوهشی در حوزه سلامت این دانشگاه که ظرفیت لازم برای تجاری سازی را دارند، تحت حمایت های معاونت علمی آستان قدس رضوی قرار خواهند گرفت.

آن طور که در این تفاهم نامه ذکر شده، همه فرایندهای جذب و حمایت از دانشجویان به عهده آستان قدس رضوی بوده و توسط دانشگاه بین‌المللی امام رضا مطابق با ضوابط وزارت بهداشت در قالب همکاری‌های آموزشی با دانشگاه آزاد اسلامی صورت خواهد گرفت.

این تفاهم نامه به امضای سرپرست معاونت علمی آستان قدس رضوی، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، رئیس بنیاد سلامت رضوی و رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا و مدیر عامل بیمارستان رضوی رسیده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۳۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با حضور رئیس این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این نشست با اشاره به قرار گرفتن وضعیت دانشگاه در مدار کیفیت اظهار کرد: در این شرایط باید به گونه‌ای مدیریت کنیم که دانشگاه دچار روزمرگی نشود تا با آینده‌نگری به رشد و پیشرفت هرچه بیشتر آن در بخش‌های مختلف کمک کنیم.

محمدرضا قائدی افزود: باید تمرکز واحد‌های دانشگاهی بر افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین در حد امکان رشته‌های علوم پزشکی قرار گیرد تا امکان جذب دانشجو در این رشته‌ها هرچه بیشتر مهیا شود.

وی به موضوع تغییر و جابه‌جایی محل برخی رشته‌های مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بین واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس اشاره کرد و متذکر شد: این فرآیند جابه‌جایی رشته‌ها که با همکاری مرکز آزمون دانشگاه و مصوبه وزارت علوم صورت گرفت کمک بسیار بزرگی به این واحد‌ها برای جذب دانشجو کرده تا در رشته‌هایی که سالیان متمادی فاقد پذیرش دانشجو بودند در واحد دانشگاهی دیگری بتوان به جذب دانشجو پرداخت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس متذکر شد: برای نخستین‌بار در این دانشگاه، شورای وقف و امور خیّرین راه‌اندازی شده و این ظرفیت بسیار مناسبی است که در همه شهر‌ها و میان دانشگاهیان وجود دارد تا از ظرفیت افراد خیّر برای همکاری در تحصیل جوانان و دانشجویان کمک گرفت.

قائدی، امکان سرمایه‌گذاری خیّرین مستقر در شهر‌های مختلف استان فارس را برای توسعه دانشگاه به لحاظ زیرساخت‌های امکاناتی و کمک در تحصیل دانشجویان کم‌بضاعت راهکار بسیار مناسبی برای توسعه دانشگاه برشمرد و متذکر شد: این امر در واحد‌های دانشگاهی و شهر‌هایی که به امور خیریه شهریه هستند بیشتر مورد توقع و انتظار است.

وی از برگزیده شدن استان فارس در موضوع اسناد و املاک دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: درباره اسناد و املاک دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس؛ سازمان مرکزی این استان را به‌عنوان برترین استان و واحد شیراز را به‌عنوان برترین واحد معرفی کرده و این نشان می‌دهد که در زمینه اخذ اسناد و املاک دانشگاه در شرایط فعلی ذهنیت بسیار مناسبی در دانشگاه شکل گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، دانشگاه آزاد اسلامی را که مولود انقلاب اسلامی است برای هر شهر و منطقه‌ای پایگاه ثابت انقلاب اسلامی دانست و افزود: در زمینه اجرای بخشنامه آراستگی با لحاظ این موضوع که در شهر‌ها و مناطق استقرار دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه را پایگاه ثابت انقلاب می‌شناسند نکته بسیار حائز اهمیتی است که موجب شده، خانواده‌ها از هر جهت با اطمینان کامل فرزندانشان را به ما بسپارند و در این راستا انتظارات از دانشگاه برای اجرای بخشنامه آراستگی نیز بسیار بالاتر می‌رود.

قائدی، موفقیت در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی را مشروط به مدیریت چندوجهی دانست و یادآور شد: موفقیت در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی به شرطی حاصل می‌‌شود که در وجوه مختلف اعم از فرهنگی، آموزشی، توسعه رشته، توجه به امور مالی، ورزشی و سایر امور در حد عالی مدیریت کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس هم در جمع رؤسای واحد‌ها و مراکز این دانشگاه با اشاره به اهمیت جایگاه گروه معارف در واحد‌های دانشگاهی تشریح کرد: در مقطع اغتشاشات سال ۱۴۰۱ بیشترین کلاس‌هایی که با حداکثر نظم برگزار شد و امر پاسخگویی به شبهات را به عهده گرفت کلاس‌های معارف اسلامی بود و این ایجاب می‌کند که از استادان این گروه تجلیل و تقدیر شود.

حجت‌الاسلام مهدی یعقوبی افزود: در سال جاری اولویت فعالیت‌های دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با حمایت از گروه معارف و کلاس‌های آن شکل گرفته است.

وی همچنین خواستار تمرکز بر همکاری در برگزاری مسابقات کشوری جشنواره نهج‌البلاغه شد و افزود: برای سومین سال متوالی برگزاری دوره حامیم ۳ در دستورکار این نهاد قرار گرفته و مقرر شده که در نیمه نخست تابستان امسال دوره استانی این طرح با همکاری رؤسای واحد‌ها و با حضور دانشجویان فعال فرهنگی برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی