Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رییس پارلمان لبنان در جلسه‌ای با حضور نمایندگان پارلمان این کشور در مورد تحولات لبنان و منطقه گفت‌وگو کرد و خطراتی که لبنان را در نتیجه رخدادهای کنونی منطقه تهدید می‌کند و همچنین حوادث اخیر را مورد توجه قرار داد . جنبش امل تیز هواداران خود را به توقف تظاهرات در خیابانها جهت مهار بحران فرا خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی بزی، نماینده پارلمان لبنان گفت: در این نشست، سخنان بسیاری درباره حوادث اخیر مطرح شد و دولت نبیه بری درخواست عذرخواهی نکرده بلکه لازم می‌داند از تمام لبنانی‌ها به دلیل توهین‌های صورت گرفته عذرخواهی شود.

شبکه‌های اجتماعی مختلف در لبنان از جمله توئیتر در پی انتشار ویدئویی از جبران باسیل، وزیر امور خارجه این کشور  در انتقاد شدید از نبیه بری، رئیس پارلمان و "قلدر" خواندن وی، شاهد درگیری‌های لفظی و واکنش‌ها میان طرفداران جریان ملی آزاد و جنبش "أمل" بود و تنها ظرف ۲۴ ساعت از انتشار این ویدئو ۳۲ هزار توئیت در این رابطه منتشر شد.

برخی حامیان جنبش امل در اعتراض به اظهارات باسیل با آتش زدن لاستیک‌ خودروها، برخی خیابان‌ها در بیروت را مسدود کردند. در کنار خشم طرفداران حزب أمل موجی از محکومیت‌ها و واکنش‌های خشم آلود نیز از سوی محافل سیاسی لبنان آغاز شد.

بزی در ادامه گفت: دولت بری از قدرت، شجاعت، آگاهی، امانتداری و همچنین تمایل زیاد برای عذرخواهی از تمام لبنانی‌هایی که مورد اذیت و آزار  قرار گرفتند برخوردار است . با وجود این‌که همگان می‌دانند که نه بری و نه جنبش أمل ارتباطی دور یا نزدیک با حوادث اخیر نداشتند. دولت بری طی روزهای گذشته همواره تلاش می‌کرده است تا مانع از تظاهرات و تحرکات شود و در این راستا با رهبران امنیتی جهت حفظ منافع کشور و عدم آسیب رسیدن به شهروندان در تماس بوده است.

بزی گفت، دولت بری در مورد شایعه‌پراکنی‌ها در خصوص استعفای دولت و موضوعات دیگر گفته است که وی هرگز راجع به این موضوع صحبت نکرده و از کسی نیز درخواست انتخاب این گزینه را نداشته است، اما در سیاست و در پرونده ها ما همواره نسبت به رویکردهای خود پایبند هستیم و سرسوزنی از  رویکردهای قانونی خود در تمام این پرونده‌ها عقب نشینی نکرده و نخواهیم کرد.

شبکه المنار به نقل از بری گفت: فعالیت دولت لبنان به دلیل تنش و ناآرامی سیاسی موجود احتمالا با مشکل مواجه می‌شود .

از سوی دیگر،  جنبش امل که تحت رهبری نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان است، امروز(پنجشنبه) هواداران خود را به توقف تظاهرات در خیابانها جهت مهار بحران فرا خواند .

در بیانیه جنبش امل آمده است: از تمام کسانی که به طور خود جوش به خیابان‌ها آمدند  و مشکلاتی را ایجاد کردند که بیانگر چهره و رویکرد واقعی این جنبش نیست خواسته می‌شود تا  هرگونه اقدامی را در خیابان‌ها متوقف کنند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه کلمبیا: با رهبران دانشجویان درباره اعتراضات به اسراییل به توافق نرسیدیم

گرچه سیاستمداران آمریکایی به شدت تحت تاثیر لابی‌های صهیونیستی در این کشور، همواره حامی تل آویو در نسل کشی علیه فلسطینیان به شمار می‌روند، اما جامعه این کشور به ویژه دانشگاهیان آشکارا پی به ماهیت روابط خصمانه با اسراییل برده و در حال انتقاد گسترده از رژیم صهیونیستی به دلیل جنایاتش در غزه است. 

به گزارش الجزیره، نمت مینوچ شافک، ریاست دانشگاه کلمبیا آمریکا از دانشجویان این دانشگاه خواست به اعتراضات خود علیه اسراییل پایان بخشند. 

وی بدون اشاره به جزئیات از شکست مذاکرات با نمایندگان دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی خبر داد. با این حال، شافک خواستار پایان بخشیدن داوطلبانه به اعتراضات و پراکندن شدن دانشجویان متحصن از محیط دانشگاه شد. 

با این وجود، وی از تبعات عدم پیروی دانشجویان از این موضوع و اتفاقاتی که ممکن است درپی آن رخ دهد مانند ورود نیرو‌های امنیتی به محیط دانشگاه و سرکوب دانشجویان اجتناب کرد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی ریاست دانشگاه کلمبیا آمده است: سازمان دهندگان اعتراضات و مقامات دانشگاهی در نهایت نتوانستند به توافقی بر روی پایان بخشیدن به اعتراضات برسند. این اعتراضات از سوی دولت ناقض قوانین دانشگاهی تلقی می‌شود. 

این بیانیه می‌افزاید: دانشگاه کلمبیا نمی‌تواند درخواست اصلی معترضان که قطع ارتباط با حامیان نظامی اسراییل است را اجرایی کند. با این حال، ما پیشنهاد کردیم که در عوض اقدام به سرمایه گذاری در حوزه سلامت و آموزش در غزه کنیم. همچنین پیشنهاد ما شفافیت بیشتر در سرمایه گذاری‌های مستقیم دانشگاه است. 

اکنون معترضان دانشجویی اعلام کرده اند تا زمانی که ۳ درخواست آنها از سوی مقامات دانشگاه اجرایی نشود به اعتراضات خود پایان نخواهند داد. این ۳ درخواست شامل: عدم سرمایه گذاری و قطع همکاری با شرکت‌های کمک کننده به حوزه نظامی اسراییل، شفافیت در امور مالی دانشگاه کلمبیا، و بخشش دانشجویان و اساتید دستگیر شده و یا تنبیه شده به دلیل اعتراضات می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دانشگاه کلمبیا: با رهبران دانشجویان درباره اعتراضات به اسراییل به توافق نرسیدیم
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +فیلم
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • دانشجویان آزادشهر همصدا با جنبش ضد صهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا+ فیلم
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • آمریکا بعد از جنگ ویتنام چنین اعتراضانی ندیده است/ ادامه اعتراضات تا توقف کشتار در غزه