Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت-ایرنا-«هتاف دهام» ستون نویس روزنامه «البناء» لبنان در تازه ترین یادداشت خود با اشاره با موضع اخیر «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که نسبت به میدان 9 نفتی لبنان ادعای مالکیت کرد، نسبت به خطر آن هشدار داد و نوشت: اسرائیل می خواهد در جنگ علیه لبنان روی نفت سرمایه گذاری کند.

به گزارش ایرنا، دهام در شماره امروز (پنجشنبه) روزنامه البناء نوشت: آویگدور لیبرمن وزیر جنگ دشمن ادعا می کند که بلوک 9 نفتی در دریای مدیترانه متعلق به این رژیم است، ولی با این حال لبنان آن را به مناقصه گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تلاش (صهیونیست ها) با هدف جلوگیری از شرکت های خارجی برای ورود به مناقصه صورت می گیرد؛ آن هم در آستانه 9 فوریه یعنی تاریخ تعیین شده برای امضای قراردادهای اکتشاف نفت در آب های لبنان. عملیاتی که قرار است با همکاری شرکت های نفتی «توتال» فرانسه، «نواتک» روسیه و «انی» ایتالیا انجام شود.
وی در ادامه این پرسش ها را مطرح می کند که آیا اینک رویارویی میان لبنان و اسرائیل در دریا به وقوع می پیوندند؟ یا اینکه اظهارات لیبرمن و دیگر رهبران دشمن صهیونیستی تنها «جنگ روانی» علیه لبنان است؟
به اعتقاد این روزنامه نگار لبنانی گروه های سیاسی در لبنان از اوت سال 2006 یعنی پس از جنگ سی و سه روزه اسرائیل علیه لبنان، تهدیدات آن رژیم علیه لبنان را با هدف نمایش قدرت در برابر اسرائیلی ها و ایجاد حس وحشت در میان لبنانی ها دانسته اند اما در عین حال گفته اند که نباید این تهدیدات را دست کم شمرد.
وی افزود: در مورد زمان اظهارات لیبرمن و تلاش او برای بهره برداری از تاریخ تعیین شده در 9 فوریه و درگیری های اخیر داخلی در لبنان، چندین علامت سوال مطرح می شود. درگیری های اخیر اسرائیل را تشویق به ورود به خط بحران کرده است و این با در نظر گرفتن اطلاعات به دست آمده درباره نگرانی اسرائیل از نتایج انتخابات پارلمانی پیش رو قابل توجه است.
اشاره این روزنامه نگار لبنانی به درگیری های اخیر بین «جنبش امل» و حزب «جریان ملی آزاد» است.
هتاف دهام در ادامه با اشاره به هشدار «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان درباره خطرات سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو نوشت: منابع آگاه معتقدند که سخنان لیبرمن تهدیدی جهت فشار بوده و یک چالش جدی برای دولت لبنان محسوب می شود. دولت لبنان باید در چارچوب مجموعه های قدرت لبنان با آن مواجه شود. این منابع تاسف خود را از فضای سیاسی کشور ابراز داشتند. فضایی که به استوانه های قدرت یعنی ارتش و مقاومت کمکی نمی کند و شرایط مناسب را برای آنها فراهم نمی کند تا با آسودگی خاطر به مقابله با دشمن بپردازند.
وی در ادامه به نگاه مقاومت در این زمینه اشاره می کند و می نویسد: از نظر مقاومت، توازن وحشت است که اسرائیل را از آغاز جنگ با لبنان باز می دارد و معتقد است رژیم صهیونیستی خود را درگیر هیچ جنگی نمی کند که برایش ویرانی و ناکامی به همراه داشته باشد. به ویژه اینکه حالا حزب الله توانایی ضربه زدن به آن رژیم را در اختیار دارد و تجربه های جنگی و تاکتیک ها و مهارت های جدیدی در استفاده از تجهیزات و سخت افزارهای مختلف به دست آورده است و مقاومت تنها نیاز به 100 هزار موشک دارد تا اسرائیل را شکست دهد.
دهام با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی درباره نفت لبنان، ساخت دیوار بتنی در مرز با این کشور و تحریم ها علیه حزب الله، این اقدامات را نشان دهنده افزایش تهدیدات و خطرات خارجی علیه لبنان در ماه های آینده می داند.
خاورم**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۶۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند

دانشجویان لبنانی در دانشگاه‌های بزرگ این کشور همانند بسیاری از دانشجویان سراسر جهان به جنبش بزرگ دانشجویی در حمایت از مردم غزه پیوسته و خواستار توقف جنگ وحشیانه رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که جنبش عظیم دانشجویی در حمایت از مردم غزه و محکوم کردن جنایات شنیع رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از دانشگاه‌های بزرگ آمریکا به دانشگاه‌های سراسر جهان از جمله دانشگاه‌های اروپایی و عربی گسترش یافته است امروز دانشجویان لبنان نیز در تعدادی از دانشگاه‌های بزرگ این کشور به اعتصابات و تظاهرات‌های ضد صهیونیستی در حمایت از مردم فلسطین پیوستند.

دانشجویان دانشگاه‌های مختلف لبنان با برگزاری تجمعات و تظاهرات‌ها بر همبستگی خود با مردم غزه تاکید کرده و خواستار توقف جنگ وحشیانه رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین شدند.

این تظاهرات‌ها و اعتصابات در دانشگاه آمریکایی در بیروت، دانشگاه لبنان- شعبه بیروت، دانشگاه عربی بیروت در همه شعبه‌های آن، دانشگاه بین المللی لبنان- شعبه بیروت و البقاع، دانشگاه حدث لبنان، دانشگاه قدیس یوسف در بیروت، دانشگاه هایکازیان و دانشگاه روح القدس الکسلیک برگزار شد.

موج تظاهرات‌ها و تجمعات دانشجویان آمریکایی در راستای حمایت از مردم فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیاست.

این اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 9 روز پیش (17 آوریل) آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای رژیم صهیونیستی که در جنگ غزه نقش دارند شدند.

معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند. اردوگاه‌های دانشگاهی که در سراسر آمریکا ایجاد شده‌اند، دانشجویانی را از پیشینه‌های مختلف ـ از جمله فلسطینی‌ها، عرب‌ها، یهودیان و مسلمانان ـ گرد هم آورده‌اند تا بمباران غزه توسط اسرائیل را محکوم کنند.

تا کنون در جریان جنبش دانشجویی در ایالات متحده، بیش از 900 نفر از جمله دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها بازداشت شدند.

غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟10 پیام یک خیزشخیزش دانشجویی در آمریکا؛ سرکوب در کشور مدعی دموکراسی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • اختلاف‌نظر درباره تصادف‌های پرماجرای تهران | نخستین قربانی؛ موسیقیدان مشهور یا روزنامه‌نگار معروف؟
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • وزیران صهیونیستی: اعتراضات دانشجویی تهدیدی وجودی است
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • گفت و شنود/ بلا نسبت!