Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: 12 سال از زمان آغاز به کار مجتمع تجاری میدان امام (ره)آستارا می گذرد و به دلیل برخی مشکلات حقوقی راکد مانده است.
وی اضافه کرد: نداشتن پروانه ساخت از مشکلات این طرح بود و با مصوبه شورای اسلامی شهر آستارا، ادامه عملیات این طرح توسط پیمانکار قبلی در روزهای آینده آغاز و در یک سال آینده این مجتمع در 14 طبقه تکمیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رنجکش اظهار کرد: تاکنون 400 میلیارد ریال برای این مجتمع هزینه شده و امیدواریم شهرداری و دیگر دستگاه های اجرایی نسبت به تکمیل دیگر طرح های نیمه تمام در آستارا همت کنند.
وی احیای جاده قدیم آستارا-اردبیل را از برنامه های در دست اقدام عنوان کرد و افزود: با احیای این جاده می توان ظرفیت های گردشگری موجود در آن منطقه را معرفی کرد و در جهت کاهش بار ترافیک قدم های موثری برداشت.
فرماندار آستارا خاطرنشان کرد: در روزهای آینده شاهد ورود قطار باری آزمایشی جمهوری آذربایجان به بارانداز آستارای ایران خواهیم بود و روسیه و جمهوری آذربایجان تکمیل خط ریلی آستارا-آستارا را به صورت جدی پیگیر هستند و با تکمیل این طرح، حمل و نقل ترکیبی در آستارا رونق خواهد گرفت.
وی برگزاری برنامه ها و جشنواره های فرهنگی در ایام نوروز را در آستارا ضروری خواند و افزود: با ایجاد جذابیت های فرهنگی و هنری می توان زمینه ماندگاری گردشگران را در این شهرستان فراهم کرد.
وی از خبرنگاران خواست در ایام الله دهه مبارک فجر نسبت به تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی همت کنند و یادآور شد: در دهه فجر امسال 65 طرح عمرانی با صرف اعتباری بالغ بر 320 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

** استقبال از مسافران خارجی در مرز آستارا به مناسبت دهه مبارک فجر
در نخستین روز دهه مبارک فجر مسئولان آستارا در پایانه مرزی این شهرستان، با اهدای شاخه گل از مسافران و گردشگران خارجی استقبال کردند.
مدیر پایانه مرزی شهرستان آستارا عصر پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: 30 نفر از اتباع کشور جمهوری آذربایجان حین ورود و خروج از مرز، مورد استقبال و بدرقه مسئولان محلی قرار گرفتند و سالن مسافری و محوطه پایانه مرزی گمرک آستارا با عکس های انقلاب و سخنان امام (ره) و مقام معظم رهبری آراسته شده است.
جلال دیانسایی با بیان اینکه گمرک آستارا و پایانه مرزی به عنوان پیشانی نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود، اضافه کرد: اجرای برنامه های فرهنگی به مناسبت دهه مبارک فجر، نمایش عزت و اقتدار نظام در برابر اتباع خارجی است.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و سالیانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.
خبرنگار:یوسف هدایتی**انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۸۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان برای گشایش مرز ارس در منطقه کلاله مصمم هستند، گفت: ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی پس از ساخت گذرگاه ارس افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش امانی، در بازدید از محل ساخت یک پایانه مرزی در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به‌این‌ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به‌موازات آن پل روی رودخانه ارس را می‌سازد.

وی با بیان این که تردد از این پایانه و پل روی رودخانه حداکثر ظرف مدت یک سال انجام خواهد شد، افزود: طرح ساخت به‌تازگی آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم‌اند تا در زمانی کوتاه کار را به پایان برسانند.

امانی با بیان این که برای آزادسازی زمین و پیش‌بینی سایت موقت، منابع مالی لازم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این پایانه مرزی در زمینی به مساحت هشت هکتار احداث خواهد شد که زمین آن هم‌زمان در حال تملک و آماده‌سازی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: این طرح در قالب مدل مفهومی ایران راه باهدف توسعه مبادلات تجاری منطقه‌ای و افزایش ترانزیت اجرا می‌شود و در این زمینه قرار است جاده جلفا به کلاله نیز تعریض شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که قرارداد اولیه با پیمانکار برای ارتقای مشخصات این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان است، افزود: پیش‌بینی می‌شود پس از ساخت گذرگاه ارس، ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی و بالعکس افزایش یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است