Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@20:05:09 GMT

کاهش تولید گندم در راه است

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۵۹۴۶۱

کاهش تولید گندم در راه است

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی با انتقاد از تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم اظهار کرد: براساس قانون، شورای اقتصاد تا پایان شهریور باید نرخ جدید خرید تضمینی محصولات کشاورزی را اعلام کند، درحالیکه با گذشت 5 ماه از این ماجرا افق روشنی پیش روی اعلام نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جدید نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با توجه به افزایش سرسام آور هزینه های تولید ناشی از نوسانات نرخ ارز و نهاده ها انتظار می رود که متناسب با هزینه ها و تورم، قیمت خرید تضمینی گندم افزایش یابد.


ملک زاده با اشاره به تاثیر تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی بر خودکفایی گندم گفت: بسیاری از کشاورزان براساس شنیده هایی که دولت در سال زراعی جدید برنامه ای برای افزایش نرخ خرید تضمینی گندم ندارد، به سمت و سوی دیگر کشت ها رفتند که ادامه این روند بازگشت به سال های قبل و واردات مجدد گندم و ضربه مهلک به تولید  را در بر خواهد داشت.



رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ادامه داد: تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید و افزایش ندادن آن مطابق با هزینه های تولید، دلسردی کشاورزان از کشت گندم را به همراه دارد.



وی در خاتمه از کاهش تولید گندم در سال زراعی جدید خبر داد و گفت: با توجه به آنکه مطالبات گندمکاران با چند ماه تاخیر پرداخت شد  و از طرفی با گذشت 5 ماه نرخ خرید تضمینی گندم اعلام نشده است، از این رو این عوامل همگی دست به دست هم می دهد تا تولید در سال زراعی جدید کمتر از سال زراعی 95-96 باشد.

افکار

110

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۹۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان