Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@04:37:42 GMT

اعضای کمیته رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری انتخاب شدند

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۶۰۸۹۵

اعضای کمیته رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری انتخاب شدند

با حضور مدیران رسانه‌های برتر دومین دوره طرح رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری، اعضای کمیته رتبه‌بندی دوره سوم انتخاب شدند. ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ اجتماعی رسانه نظرات

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ محمد سلطانی‌فر، معاون مطبوعاتی در جلسه انتخاب اعضای کمیته رتبه‌بندی دوره سوم با اشاره به نقش نظام رتبه‌بندی در ارتقای جایگاه رسانه‌ها اظهار کرد: تاکید ما این است که رتبه‌بندی رسانه‌ها صرفا توسط نمایندگان خود آنها انجام شود تا جامعیت و مقبولیت بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین زمینه با اشاره به تجربه موفق رتبه‌بندی پایگاههای خبری در دو دوره قبل خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این کمیته فقط یک حق رای دارد و بقیه آرا متعلق به نمایندگان پایگاه‌های خبری و اساتید مرتبط دانشگاهی است.

وی با اشاره به ضریب نفوذ رسانه‌های برخط، جایگاه رسانه‌ای پایگاه‌های خبری دارای شناسنامه را بسیار موثر دانست و تاکید کرد: توجه به این رسانه‌ها از جمله اولویت‌های من در معاونت مطبوعاتی است.

بنابر این گزارش، در ادامه این جلسه، شیوه‌نامه و شاخص‌های دور سوم رتبه‌بندی پایگاههای خبری با حضور معاون مطبوعاتی و مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی تصویب شد.

در این جلسه که بر اساس شیوه‌نامه، با حضورمدیران 20 پایگاه خبری برتر دور دوم رتبه‌بندی برگزار شده بود پس از تصویب شیوه‌نامه و شاخص‌های رتبه‌بندی دور سوم، نمایندگان مدیران مسئول پایگاه‌های خبری در کمیته رتبه‌بندی نیز با رای مدیران رسانه‌های حاضر انتخاب شدند.

بر اساس رای حاضران در این جلسه آقایان «بیژن مقدم و مسعود فاتح» مدیران مسئول پایگاههای خبری الف و سیتنا به عنوان 2 عضو نماینده مدیران مسئول پایگاه‌های خبری عمومی و تخصصی و آقایان «حبیب عباسی و محمد نوین» سردبیران پایگاههای خبری شفقنا و فرارو به عنوان 2 عضو دیگر کمیته رتبه‌بندی از میان نامزدها با رای اکثریت، انتخاب شدند.

همچنین آقایان «حمیدرضا ضیایی‌پرور و حسین امامی» نیز به عنوان اعضای هیئت علمی عضو کمیته رتبه‌بندی و سید محسن فرجادی به عنوان دبیر کمیته رتبه‌بندی از سوی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شدند؛ در کمیته رتبه‌بندی پایگاههای خبری مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی نیز نماینده معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

نخستین جلسه کمیته رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری شنبه 14 بهمن با حضور اعضا برگزار و پس از آن شیوه‌نامه و شاخص‌های رتبه‌بندی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

Rsaadati/Psaadati/S2,41/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان


به گزارش خبرگزاری صداو سیما ، رضامراد صحرایی در ویراستی نوشت: «به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ دانشگاه فرهنگیان (که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند) در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه به ایشان تعلق خواهد گرفت. 

در عنوان بخش مشارکت‌ها ۶ امتیاز و در بخش سنوات تجربی ۴ امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است. از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر می‌کنم.»

طبق اطلاعاتی که دانشگاه فرهنگیان در اختیار خبرگزاری پانا قرار داده، تعداد ۵۷۰۹ نفر از دانشجو‌ معلمان ورودی ۱۳۹۹ دانشگاه فرهنگیان، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در تمامی پایه‌های مقطع ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه مشغول به تدریس در مدارس هستند. 

این دانشجو معلمان در تمامی مقاطع تحصیلی مشغول به تدریس هستند و در همه استان‌ها به غیر از استان‌های اردبیل، ایلام، لرستان، خراسان شمالی، سمنان و خراسان رضوی با هدف کمک به رفع بحران کمبود معلم و تربیت آینده‌سازان این مرز و بوم آستین همت بالا زده‌اند.

همچنین طبق اعلام این دانشگاه، استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خوزستان، تهران، سیستان‌و‌بلوچستان، فارس، کرمان و مازندران بیشترین جذب این گروه از دانشجومعلمان را داشته اند.

دیگر خبرها

  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • سیدحسین در دادسرا فرهنگ و رسانه
  • حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی