Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@18:01:32 GMT

افزایش قابل توجه صدور احکام جایگزین حبس توسط قضات

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۶۱۰۱۶

علی‌رضا یوسف‌زاده مدیر کل برنامه‌ریزی و تحقیقات معاونت فرهنگی قوه قضائیه در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) یکی از حوزه‌های فعالیت معاونت فرهنگی قوه قضائیه را تلاش برای ترویج حکم جایگزین حبس عنوان کرد و گفت: سیاستی با عنوان حبس‌زدایی در صدور احکام قضایی داریم که یکی از این راه‌کارها صدور احکام جایگزین حبس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تبعات منفی زندان برای مجرمان و اینکه صدور احکام جایگزین حبس موجب کاهش تعداد زندانیان می‌شود، گفت: تلاش داریم با کار فرهنگی ذهنیت قضات در خصوص صدرو حکم حبس اصلاح شود.

یوسف‌‌زاده از افزایش قابل توجه صدور احکام جایگزین حبس توسط قضات خبر داد و گفت: در گذشته هم این احکام صادر می‌شود، اما تعداد آنها قابل توجه نبود تا اینکه سال گذشته مسئولان عالی قوه قضائیه با مقام معظم رهبری دیداری داشتند که در این دیدار ایشان تأکید کردند تاحد ممکن احکام حبس صادر نشود چرا که زندان تبعات زیادی دارد پس از این دیدار نیز رئیس قوه قضائیه دستورالعملی در همین خصوص تهیه و به سراسر کشور ابلاغ کردند.

وی ادامه داد: معاونت قوه قضائیه هم برای فرهنگ سازی در این حوزه دست به کار شد و امسال نیز همایشی با محور کاهش صدور حکم حبس در مشهد برگزار شد که این اقدامات تأثیر قابل توجهی بر صدور احکام جایگزین داشت.

مدیر کل برنامه‌ریزی و تحقیقات معاونت فرهنگی قوه قضائیه افزود: قبل از صحبت‌های مقام معظم رهبری قوانین و دستورالعمل‌هایی در این زمینه بود اما فرهنگ این مسئله نبود که بعد از صحبت‌های ایشان و اقدامات صورت گرفته میزان صدور احکام جایگزین حبس بسیار افزایش یافت.

وی به احکام جالب صادر شده به جای حبس نیز اشاره کرد و گفت: بعضاً این احکام بسیار جالب هستند. مثلاً یک قاضی پدری را که به ضرب و شتم دختر خود اقدام کرده بود به گذراندن دوره آموزشی تربیت فرزند و خواندن چند کتاب با محور تربیت فرزند محکوم کرد. یا فردی که در حوزه محیط زیست تخلفی کرده بود محکوم به کاشتن درخت شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی گفت: در راستای دستور وزیر بهداشت و با توجه به ماموریت مهم و جدید جوانی جمعیت (دستیابی به نرخ باروری ۲.۵) تقویت ساختار تشکیلاتی متناظر مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور امری ضروری بود که پس از بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته توسط معاونت‌های توسعه و بهداشت به جمع بندی نهایی رسید و ابلاغ شد.

وی بیان داشت: از جمله مواردی که در ساختار جدید به آن توجه ویژه شده است موضوع بازنگری گروه‌های سنی بود که با توجه به این اقدام و تقویت ساختاری صورت گرفته انتظار می‌رود شاهد رشد و شکوفایی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور باشیم.

مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت پیش از این با عنوان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در معاونت بهداشت وزارت بهداشت فعالیت داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس
  • اشاره غیرمستقیم اژه‌ای به حکم توماج صالحی
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • معترضان جنگ غزه ساختمان هامیلتون دانشگاه کلمبیا را تصرف کردند/ خاطره جنگ ویتنام زنده شد
  • صدور هشدار بارش‌های سیل‌آسا در استان بوشهر
  • مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی و افسردگی می‌باشد
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • توصیه‌های اژه‌ای به قضات