Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز: کشور این روزها به یاری خدا شاهد ریزش رحمت الهی است. نماز بارانی که تا همین چند روز پیش توسط برخی لاشخوران توییتری مورد تمسخر قرار می گرفت، نهایتاً دست های آسمان را باز کرد تا چند مشت آب خنک به صورت ایران بپاشد. مردم حالا همه شکرگزارند و امیدوار به بارش های بیشتر. این میان اما برخی خبرها، دلهایمان را خراش میدهد و وقتی خبر می رسد سارینا، دخترک زلزله زده کرمانشاهی از شدت سرما مرگ را در آغوش کشیده، سفیدی های برف هم کمی سیاهی می روند تا ما خوب از بارش نزولات آسمانی ذوق نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد تجری، نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس، در همین زمینه می گوید:«سارینا پس از سرماخوردگی شرایطش حاد شده که متاسفانه در نهایت ایست قلبی منجر به فوت این کودک می شود. تصمیم غلط بنیاد مسکن مبنی بر تقسیم بندی زلزله زگان بر اساس میزان تخریب منازل و تحویل کانکس بر این مبنا مشکلات مردم را افزون تر کرده است.»

از آن سو خبر می رسد معضل تنها به برودت هوا محدود نیست. چنانکه وزش بادهای شدید طی روزهای گذشته، ظاهراً برخی چادرها و کانکس های مردم را نیز از جا کنده، مشکلات بیشتری ایجاد نموده است. کمبودها اما به همین ختم نمی شود. «سیدمحمدهادی ایازی»، معاون اجتماعی وزیر بهداشت اما سوم بهمن‌ماه جاری می‌گوید: «مهم‌ترین مشکل زلزله‌زدگان، وضعیت اسکان آنان در چادر است اما یک مشکل دیگر، کافی نبودن شمار حمام و دستشویی‌هاست». «جبار کوچکی‌نژاد»، عضو کمیسیون آموزش مجلس نیز خبر از تداوم آموزش موقت دانش‌آموزان در چادر داده است. زلزله زدگان منطقه کوهبنان کرمان نیز ظاهراً وضعیت بهتری ندارند. در عین حال، هر دو منطقه موردبحث، به تبع شرایط اقلیمی، زمستان های سرد و استخوان سوزی دارند. مشکلات اما ظاهراً نمی خواهد در این زمستان به پایان برسد. در حالی که به نیمه بهمن رسیده ایم، ظاهراً مسئولان محترم به نتیجه رسیده اند، نزدیکی عید نوروز، می تواند موجب تلطیف آب و هوا شده، معضلات را خود به خود حل کند!

نوع مواجهه مدیران دولتی با معضلات این روزهای کشور شاید بیش از هر چیز، به سخنان وزیر نفت در تیر ماه 95 شباهت داشته باشد. زنگنه در تاریخ مذکور نسبت به راه حل خاموش کردن آتش مخزن 2001 پتروشمی ماهشهر، خطاب به خبرنگارن گفته بود:« باید منتظر باشیم محتوای مخزن به صورت کامل بسوزد تا آتش خاموش شود!» حالا نیز در حالی که بارش برف اخیر باعث راه بندان برخی محورهای مواصلاتی کشور و لغو انبوهی از پروازهای داخلی شده، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی گفته است:«از اینکه تا این حد دولت و مجلس دچار روزمرگی شده‌اند و تا این میزان توان اندیشه و اجرای طرح‌های زیربنایی را از دست داده‌اند، برای ایران نگرانم!» وزیر محترم راه و شهرسازی پیش از این نیز در واکنش به حادثه برخورد قطارهای مسیر تبریز-مشهد گفته بود:«جای نگرانی نیست، همه مسافران بیمه بودند!»

قرار گرفتن مسئولین دولتی در جایگاه منتقد! و عدم پاسخگویی صحیح و عملکرد به موقع در برابر نیازهای مردم، در حالی صورت می گیرد که رئیس جمهور محترم پیش از این در دوران رقابت های انتخاباتی سال 92، گفته بود:«چنان رونقی ایجاد کنم که اصلاً کسی به آن 45 هزار تومان پول یارانه نیاز نداشته باشد!» حالا اما در گیر و دار رکود اقتصادی و میوه ندادن درخت سیب و پلابی برجام، به نظر می رسد مسئولین دولتی در اجرای مسئولیت های عادی و روزمره خود نیز توانایی و انگیزه کافی را ندارند. امری که به نظر کارشناسان، بیش از هر چیزی، ناشی از کهنسالی کابینه، اشباع انگیزشی در کابینه طویل السوابق و روحیه بی‌عملی شخص رئیس‌جمهور (که اینک از زبان حامیان او نیز گفته می‌شود) است. در این شرایط، اصلاح طلبان به عنوان حامیان اصلی روحانی در هر دو دوره انتخابات که چهره های اصلی دولت نیز از آنهاست، ظاهراً ترجیح می دهند دامن خود را به تدریج از بی عملی دولت پاک کنند.

به عنوان مثال، عبدالله ناصری، مشاور خاتمی صریحا از کم کاری روحانی و دولت او سخن می‌گوید و در کلامی کنایه‌آمیز تصریح می کند:«آقای روحانی در مقایسه با همه روسای‌جمهور پیشین بعد از انقلاب، چه آنهایی که همانند بنی‌صدر عزل شدند و چه آنهایی که همانند رجایی شهید شدند و چه بقیه که بودند، وقت برای دولت نمی‌گذارد. می‌گویند ایشان از ساعت 9:30 صبح تا 19 سرکار است. این را تردید ندارم و یکی از اعتراضات و انتقاداتی است که دوستان آقای روحانی به ایشان دارند. آقای ناطق‌نوری در همین زمینه به ایشان اعتراض کردند و گفتند من که الان فقط یک حوزه علمیه در لواسان دارم از ساعت 6:30 صبح آنجا حاضر می‌شوم و شما باید کمی زودتر بروید و به سخن وزرای‌تان گوش کنید.» از آن سو، محمدعلی ابطحی، از اعضای مجمع روحانیون مبارز اخیراً طی گفت‌وگویی در همین زمینه می‌گوید: «درباره حضور جهانگیری در انتخابات آینده تصور من این است اگر کاندیداتوری جهانگیری قطعی است، باید از دولت روحانی جدا شود و فاصله بگیرد؛ شرایط بهتری برای رای آوردن خواهد داشت!»

فارغ از نتیجه و سرانجام صورت دادن چنین سیاست بازی های غیرصادقانه ای با مردم، مهم این است که در حال حاضر هیچ کدام از اینها برای مردم کرمانشاه و کوهبنان، کانکس و خانه نمی شود. دولتی که رئیسش به صراحت در برنامه زنده تلویزیونی با توهین به 10 میلیون ایرانی، محل زندگی آنها را قوطی کبریت می خواند، حالا اما نه در تهیه همان قوطی کبریت ها، که در فراهم کردن کانکس برای مردم نیز ناتوان مانده است و علیرغم فرافکنی های مکرر، با اعتراضات حامیان خود نیز مواجه است. مثلاً همزمان با طلبکاری وزیر کهنه کار و میلیاردر راه و شهرسازی از مجلس و دولت! طی بارش برف اخیر، محمدعلی ابطحی، با انتشار عکسی در اینستاگرام، می نویسد:« نهمين ساعتي كه در يك نقطه در جاده قم با صدها ماشين ايستاده‌ايم. يك متر تكان نخورده‌ايم. صبح شد. نه خبري از باز شدن راه هست و نه كمكي!»

مسئله اما باز هم غیرقابل حل باقی می ماند. ظاهراً وجود وزیران میلیاردر و کهنسال در کابینه حسن روحانی، باعث شده است تا درک مدیران ارشد دستگاه های دولتی از نیازهای کف جامعه اندک باشد. لذاست که وزیری که باید به خاطر راه بندان چندساعته و تعطیلی پروازهای بسیاری از فرودگاه ها، از مردم عذرخواهی کند، با تافته جدا بافته تصور کردن خود، همزمان به مجلس و دولت حمله می کند تا پیشاپیش خود را از هر گونه تقصیر مبرا بداند. از آن سو شهردار تهران نیز وقتی از سوی مردم به خاطر عدم مدیریت صحیح و کارآمد در مقابله با برف اخیر تهران مورد انتقاد قرار می گیرد، می گوید: دولت به من نمره 18 داده است! ظاهراً بازار بده و بستان مدیران اصلاحاتی داغ است و این وسط، تنها مردم مقصرند. مردمی که باید از مسئولان عذرخواهی کنند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۳۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت در آزادی مطلق، کبریت بی‌خطر!

به گزارش "ورزش سه" در شرایطی که دانیال اسماعیلی‌فر با حکم کمیته انضباطی بازی مقابل تیم سابقش را به دلیل محرومت از دست داد وحدت حنانوف بعد از ماه‌ها در ترکیب اصلی پرسپولیس به میدان رفت.

حنانوف که چیزی حدود یک ماه مصدوم و دور از میدان بود آخرین بار در انزلی و حدود هفت ماه پیش برای پرسپولیس در ترکیب اصلی بازی کرده و بعد از آن یک نیمکت نشین محض بود که تعداد دقایق بقیه بازی‌هایش در لیگ برتر به اندازه یک بازی نود دقیقه‌ای دیگر هم نشد.

با این وجود وحدت مقابل سپاهان فیکس شد و در شرایطی که چندان تحت فشار قرار نگرفت در فاز حمله نیز مطابق انتظار حرفی برای گفتن نداشت.

حنانوف یک نفوذ فوق العاده با پاس عالی اورونوف داشت اما با وجود کنترل عالی و پیشروی با توپ در ارسال پاس به جلو برای آل‌کثیر تعلل کرد و یک موقعیت خوب را به باد داد. در یک صحنه هم نفوذ او بی‌نتیجه ماند چرا که کنعانی زادگان به شکل عجیبی به او پاس نداد و وحدت دست خالی برگشت.

حنانوف در کارهای تدافعی نسبتا کیفیت خوبی ارائه کرد و مثل همیشه نمایش پرجوش و خروشی داشت و هم روی هوا هم زمین مسلط بود. البته او یک اشتباه هم مرتکب شد که رضا شکاری قدر آن موقعیت را ندانست.

نکته عجیب اینکه در برخی از صحنه‌های این بازی بخصوص در نیمه دوم بازیکنان سپاهان کلا قید یارگیری با حنانوف را زده بودند و این بازیکن فضای خوبی مقابل خود می‌دید اما توان حمله و کارهای ترکیبی را نداشت و در فاز حمله یک کبریت بی‌خطر به نظر می‌رسید.
سرانجام وحدت در دقایق پایانی بازی تعویض شد و جای خود را به فرشاد فرجی داد که زمان چندانی برای خودنمایی در اختیار نداشت و تیمش هم ده نفره بود.

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران استانداری برای تردد در محور خوسف_قلعه زری
  • تخلیه آب از ۸۰ منزل در شهر اصفهان انجام شد
  • هشدار مدیریت بحران استانداری مرکزی
  • هشدار مهم مدیریت بحران استانداری
  • آخرین وضعیت بارش‌ها و سیلاب‌ها در اصفهان
  • وحدت در آزادی مطلق، کبریت بی‌خطر!
  • ریزش کوه برخی مسیرهای مواصلاتی استان بوشهر را مسدود کرد
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!