Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-30@08:10:45 GMT

رنگ کردن مو در بارداری مجاز یا غیر مجاز؟

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۷۴۷۵۴

رنگ کردن مو در بارداری مجاز یا غیر مجاز؟

هرگز در ۳ ماهه اول بارداری، موهایتان را رنگ نکنید یا در معرض بوی رنگ قرار نگیرید. اثر شیمیایی منفی رنگ مو در ۳ ماهه اول بارداری روی جنین، بیشتر از ۳ ماهه دوم یا سوم است.به گزارش بلاغ،  نکاتی در مورد رنگ کردن مو در دوران بارداری

۱-به نقل از زندگی آنلاین اگر قصد رنگ کردن موهایتان را دارید بهتر است چند هفته پیش از اقدام به بارداری، این کار را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

۲- اگر می‌خواهید در دوران بارداری رنگ موهایتان را تغییر بدهید، بهتر است به جای رنگ مو‌های شیمیایی از اسپری‌های رنگ موی موقت که فقط سطح مویتان را می‌پوشانند و به پوست سرتان نمی‌رسند و آثار شیمیایی آن‌ها جنین شما را تهدید نمی‌کنند، استفاده کنید.

۳- هرچند که هنوز مطالعات و توصیه‌های خاصی از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در مورد ضرر رنگ‌کردن مو‌ها در دوران شیردهی انجام نشده است، اما متخصصان می‌گویند بهتر است تا حد امکان از رنگ کردن موهایتان در دوران شیردهی هم خودداری کنید.

۴- هرگز در ۳ ماهه اول بارداری، موهایتان را رنگ نکنید یا در معرض بوی رنگ قرار نگیرید. اثر شیمیایی منفی رنگ مو در ۳ ماهه اول بارداری روی جنین، بیشتر از ۳ ماهه دوم یا سوم است.

به دلیل اینکه در ۳ ماهه اول بارداری، سیستم عصبی جنین در حال رشد است و امکان آسیب دیدن آن در اثر نفوذ مواد شیمیایی به بدن مادر، به حداکثر خود می‌رسد.

۵- استفاده از رنگ‌های گیاهی در دوران بارداری یا شیردهی ضرری برای مادر یا فرزند ندارد.

۶- سه ماهه دوم بارداری بهترین زمان برای رنگ کردن مو‌های مادران بارداری است که به هر دلیل تصمیم دارند موهایشان را رنگ کنند، زیرا امکان آسیب‌پذیری جنین در ۳ ماهه دوم بارداری کمتر از ۳ ماهه اول یا سوم است.

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟

به گزارش همشهری آنلاین، محمد ابراهیم پارسانژاد رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران اظهار داشت: وقتی زوجین برای درمان ناباروری مراجعه می‌کنند، در مرحله اول درمان‌های سطحی مربوط به زوجین برای آنها تجویز می‌شود و در صورت لزوم درمان‌های اولیه به سمت درمان‌های پیشرفته سطح ۳ می‌رود.

وی افزود: بعد از ازدواج درصد بارداری یک زوج در ماه اول ۱۵ درصد، در ۶ ماه اول ۵۰ درصد، در ۸ ماه این میزان به ۸۰ درصد و بعد از یک سال احتمال بارداری برای آنها به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

این فوق تخصص نازایی، با اشاره به اینکه تمامی زوج‌های نابارور می‌توانند در فرایند درمان قرار بگیرند، تاکید کرد: این به معنای این نیست که همه آنها بچه‌دار می‌شوند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که اقدام به درمان ناباروی می‌کنند و از روش‌های کمک‌باروری (IVF) استفاده می‌کنند، صاحب بچه می‌شوند.

وی تاکید کرد: تا سال‌ها پیش اگر زوجی مراجعه می‌کردند که به قول معروف مرد دچار مشکل بود و اسپرم نداشت، به او گفته می شد قابل درمان نیست، اما حالا درمان برای همه افراد نابارور انجام می‌شود، اما این به معنای موفقیت در همه این عمل‌ها نیست.

بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران، ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

کد خبر 848283 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم فرزندآوری ناباروری IVF

دیگر خبرها

  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)
  • آشنایی با روش میکرواینجکشن در لقاح مصنوعی
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟