Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی گفت: ما دیگر نمی خواهیم به گذشته برگردیم و شعار شهر اولین ها را سر بدهیم زیرا هنر امروز تبریز چیزی از گذشته کم ندارد.

به گزارش ایرنا، 'محمد محمدپور' جمعه شب در آیین افتتاح سومین جشنواره استانی فیلم فجر در تبریز، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: انقلاب دستاوردهای زیادی برای کشور ما به ارمغان آورد و به رغم اینکه در دنیا تنها و تحت محاصره بودیم، توانستیم در تمام عرصه ها به رشد و توسعه دست یابیم و در حوزه فرهنگ و هنر هم توانستیم از لحاظ فنی و ایده پردازی پله‌های ترقی را به سرعت طی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در استان به همت هنرمندان شاهد قدم های ارزنده ‌ای بوده‌ایم؛ از جمله در سینما. با توجه به برنامه ریزی‌ها و با همت کنش گران این عرصه شاهد موفقیت های بزرگی هستیم و سینمای تبریز طی سال های اخیر در سطح ملی و جهانی حرف های زیادی برای گفتن داشته است.
محمدپور اذعان کرد: در حوزه سینما دوره های غفلت داشتیم و از بسیاری از استعدادها و توانایی های هنرمندان خود غافل ماندیم و فرصت‌ها را از کف دادیم، ولی امروز شاهد آن هستیم که در حوزه های مختلف سینمایی اتفاقات خوبی رقم می خورد و شکل گیری انجمن‌های مختلف در حوزه سینما از جمله انیمیشن، خانه مستند، انجمن سینمای جوان، انجمن سینماگران و عضوگیری های این انجمن ها در این حوزه نشان دهنده‌ی این امر هستند.
وی گفت: سالن های سینما در تبریز تا به امروز در شأن مردم نبوده است و اشتیاق مردم تبریز بیش از اینهاست و در این حوزه نیز نمونه های بسیاری از بهسازی و ساماندهی سالن های سینما را شاهد هستیم.
وی ادامه داد: همچنین اتفاق ارزنده‌ای را در استان شاهد خواهیم بود و آن افتتاح هفت سالن سینما در مجتمع ستاره باران است و امیدوارم این روند در فضاهای تجاری و رفاهی ادامه پیدا کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین از برگزاری دومین جشنواره فیلم تبریز در سال آینده خبر داد و گفت: امیدواریم این جشنواره در آینده ای نزدیک در زمره معتبرترین جشنواره های جهان قرار گرفته و برندی برای تبریز باشد.
وی برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در استانهای مختلف کشور از جمله تبریز را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد در سال های آینده شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این جشنواره باشیم.
محمدپور گفت: همدلی و همکاری سینماگران تبریز و استان در برگزاری هر چه بهتر این جشنواره مثال زدنی است و انگیزه ما را در مدیریت بیشتر و وظایف ما را سنگین تر می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تأکید کرد: همانطور که پیشتر نیز همواره تأکید داشته ام، انتظار داریم که برگزاری این جشنواره ها فقط برای اهالی سینما نباشد و توجه مخاطب عمومی را نیز به خود جلب کند.
گفتنی است اکران فیلم های جشنواره فجر تبریز از امروز شنبه ١٤ بهن ماه در دوسانس ١٦:٣٠ و ١٩ در سینما ناجی و سینما فلسطین برگزار خواهد شد.
امسال تبریز میزبان ١٣ فیلم از بخش سودای سیمرغ و ٥ فیلم از بخش فجر پروانه ها می باشد.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشار: عزیزی راد
6132/518

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه

درپایان مسابقات کشوری شطرنج مجتبی ترازوی عدل از ارومیه به مقام قهرمانی دست یافت و مهدی صمدی فر از بناب و سینا صائمی از تبریز دوم و سوم شدند.

این مسابقات با شرکت ۱۶۱ ورزشکار در ۱۰ دور و به روش سوئیسی برگزار شد.

ورزشکاران استان‌های تهران، گیلان، خراسان رضوی، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی در این رقابت‌ها شرکت داشتند.

در پایان رقابت‌ها به هشت نفر اول جوایزی اهدا شد.

رقابت‌های شطرنج نکوداشت روز مراغه به مدت یک روز در خانه شطرنج سهند برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • قهرمانی تیم درناباطری تبریز در مسابقات والیبال ساحلی مراغه
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • گشایش نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی در تبریز