Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه جام جم نوشت:

براساس بخشنامه بانک مرکزی قرار است مبادلات بانکی مثل خرید شارژ تلفن همراه از طریق کدهای دستوری (USSD) از فردا 15 بهمن متوقف شود.

علی قربانی، کارشناس فناوری که موافق حذف کدهای دستوری از فهرست خدمات اپراتورهاست می‌گوید: در سال‌های 87 و 88 زمانی که کدهای دستوری مورد استفاده قرار گرفت، اپلیکیشن و اینترنت به گستردگی الان نبود و برای خدماتی مانند دریافت شارژ، موجودی کارت بانکی، انتقال وجه و اقداماتی از این قبیل مورد استفاده بود تا این‌که بانک مرکزی این خدمات را فقط به دریافت شارژ محدود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون استفاده از کدهای USSD به صورت افسارگسیخته انجام می‌شود، اما بستر آن بسیار ناامن است. به این دلیل که اطلاعات روی این بستر اپراتوری براحتی قابل رصد است و امکان سوء‌استفاده از آن وجود دارد.

قربانی با بیان این‌که باید خوشحال باشیم تاکنون اتفاقی در این محیط نیفتاده،تصریح کرد: فعالیت در این مسیر، پرریسک است و کوچک‌ترین غفلت می‌تواند به انتشار اطلاعات مردم و فاجعه ملی منجر شود. بانک مرکزی دو سال است که روی این موضوع بررسی‌ها را آغاز و به محدود کردن آن نیز اقدام کرده اما کسب و کار روی این بستر، روند صعودی داشت. شرکت‌ها با علم بر این‌که روزی قرار است خدماتشان محدود شود، فعالیت خود را تشکیل دادند و به خواسته‌های بانک مرکزی در این زمینه آگاه بودند. این کارشناس فناوری اطلاعات با اشاره به این که در طول دو سال گذشته که بانک مرکزی روی امنیت کدهای دستوری حساسیت داشت شرکت‌های خدمات‌دهنده هیچ کاری نکردند، افزود: اکنون فروش شارژ و پرداخت قبوض تنها کاری است که در کدهای دستوری قابل انجام است و با محدود کردن این سرویس مردم می‌توانند از کارتخوان‌ها و عابربانک‌ها بهره ببرند. مردم عادت کردند از این مسیر نامطمئن استفاده کنند و باید رویه خود را تغییر دهند.

وی با تاکید بر این که برخی کسب و کارها با حذف کدهای دستوری از بین می‌رود گفت: مسئول حذف این اشتغال، بانک مرکزی نیست و با حراج امنیت مردم نمی‌توان عده‌ای را سر کار گذاشت. اکنون تنها کشور کنیا از این کدهای دستوری استفاده می‌کند.

 

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختیارات «خطیر» در استقلال محدود شد؛ نماینده هلدینگ همه کاره شد

به گزارش قدس آنلاین، پس از آنکه باشگاه استقلال به صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان مالک جدید آبی پوشان واگذار شد، احمد شهریاری به عنوان نماینده تام الاختیار این هلدینگ ورود بیشتری به امورات باشگاه آبی تهران پیدا کرد و در تازه ترین اقدام ۱۵ درصد از مطالبات معوقه بازیکنان را امروز سه شنبه پرداخت کرد.

این پرداختی قبل از دیدار روز چهارشنبه استقلال برابر تراکتور صورت گرفت تا آبی پوشان با روحیه ای بالا به تبریز بروند و با کسب سه امتیاز این دیدار همچنان خود را در صدر جدول رده بندی لیگ بیست و سوم حفظ کنند.

براساس تصمیم مالکان باشگاه استقلال، از این به بعد احمد شهریاری مسئولیت اغلب امور باشگاه از جمله انتصابات، تغییرات و پرداخت های مالی را برعهده خواهد داشت و به عنوان نماینده هلدینگ فعالیت خواهد کرد.

علی خطیر نیز که قرار است تا پایان فصل به عنوان مدیرعامل به کارش ادامه دهد با محدودیت هایی که برایش ایجاد شده است، وظایفی که به او واگذار شده را پیگیری خواهد کرد اما طبیعتا باید این امور در هماهنگی با احمد شهریاری صورت بگیرد.

به دنبال پرداختی یکسانی که از سوی نماینده هلدینگ به آبی پوشان صورت گرفته است، بازیکنان این تیم نیز رضایت خود از این روش پرداخت را اعلام و ابراز امیدواری کردند بتوانند در دیدار با تراکتور سه امتیاز را کسب کنند.

تیم فوتبال استقلال تهران در هفته بیست و پنجم لیگ برتر از ساعت ۱۷ فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در ورزشگاه یادگار امام میهمان تراکتور تبریز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • اختیارات «خطیر» در استقلال محدود شد؛ نماینده هلدینگ همه کاره شد
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • بانک مرکزی: گشایش‌هایی در پیش است
  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی