Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصولگرایان تلاش می‌کنند که با استفاده از ابزار جمنا برای انتخابات مجلس آتی یک فهرست واحد ارائه کنند اما فعالیت‌های قالیباف و رئیسی نشان می‌دهد که اردوگاه اصولگرایی در انتخابات ۹۸ حداقل سه فهرست خواهد داشت. آفتاب‌‌نیوز : قاليباف تنها اصولگرايي نيست كه با جمنا موازي كاري مي‌كند. سفرهاي استاني و سخنراني‌هاي با تم انتخابات رئيسي نيز حكايت از ورود او به عرصه انتخابات مجلس دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پيش از اين گمانه‌زني‌هايي نيز در مورد احتمال سرليستي او در انتخابات مجلس شده بود. گمانه زني‌هايي كه چندان جدي به نظر نمي‌رسد يا حداقل هنوز مورد اجماع قرار نگرفته است. اينطور كه محمد حسيني گفته است « هنوز چنین بحثی در جمنا در اتباط با انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی مطرح نشده است؛ چراکه این بحث زودهنگام است و فایده و نتیجه ندارد. باید زمینه‌ها فراهم شود و بعد از آن به مصادیق ورود کنیم».
برخي از تحليل‌گران مسايل سياسي ورود رئيسي به انتخابات مجلس را به نفع او نمي‌دانند و معتقدند كه اين كار پوست خربزه ديگري زير پاي او است. برخي نيز اطمينان دارند كه او توليت آستان قدس را به روياي كرسي رياست مجلس كه مشخص نيست به واقعيت بدل شود يا خير، نمي‌دهد. با همه اين‌ها شواهد و شنيده ها نشان مي‌دهد كه رئيسي قصد ورود به انتخابات آتي را دارد. چه سرليست جمنايي‌ها باشد و چه ليست خود را ارائه كند. تا همین جای کار می توان حدس زد که اصولگرايان در انتخابات 98 حداقل با سه فهرست وارد مي‌شوند. در این میان اما نمی توان از برخی تحرکات سعید جلیلی چشم پوشید، او که جلسات دولت سایه اش را کم و بیش برگزار می کند بی میل نیست اگر مستقیما ورود به انتخابات 98 را نداشت پشت صحنه یک لیست انتخاباتی را مدیریت کند.
اما وقتی از انتخابات 98 حرف زده می شود نمی توان از اصولگرایان اعتدالی چشم پوشید، اصولگرایانی که نماینده آنها در مجلس فعلی تا حد زیادی می توان گفت مستقلینی هستند که سال 94 در لیست اصولگرایان جایی نداشتند و با لیست امید به مجلس رفتند اما تا آخر کار پای همراهی با اصلاح طلبان نایستادند. این طیف از اصولگرایان بعید است که بدون قید و شرط بازهم از سوی اصلاح طلبان پذیرفته شوند شاید از همین روست که تلاش هایی را برای بستن لیست آغاز کرده اند.نامه نیوز

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۶۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک به شانا در دومین روز تبلیغات انتخابات /۱۱ کاندیدای مشترک شورای وحدت و امنا/ توافق سه گانه بر روی دو کاندیدا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. از میان ۴۵ کرسی باقی مانده که در این مرحله تعیین تکلیف خواهند شد، ۱۶ صندلی از آن حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر است و ۲۹ کرسی باقیمانده برای ۲۰ حوزه دیگر خواهد بود.

احمد نادری، ابراهیم عزیزی، پیمان فلسفی، سمیه رفیعی، ابوالفضل ظهره‌وند، حسین نجابت، عبدالحسین روح‌الامینی، محمد سراج، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، زینب قیصری، علیرضا سلیمی، زهره طبیب‌زاده، ریحانه اخلاقی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، سید مرتضی محمودی، حسن خجسته باقرزاده، مهدی عسگری، مجتبی زارعی، بیژن نوباوه، سمیه گلپور، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سید نظام الدین موسوی، فاطمه قاسم‌پور، حسین صمصامی، مجتبی رحماندوست، عطا بهرامی، مهدی شریفیان، سعید آجرلو و غلامحسین رضوانی، ۳۲ کاندیدایی هستند که برای نشستن بر ۱۶ صندلی باقیمانده تهران در پارلمان وارد گود رقابت خواهند شد.

در همین راستا، احزاب مختلف سیاسی کاندیداهای مورد حمایت خود در تهران را اعلام کردند. روز گذشته جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) و اُمنا لیست انتخابی خود را اعلام کرده بودند.

امروز یعنی در دومین روز تبلغیات داوطلبان مجلس، شورای وحدت نیز از لیست مورد حمایت خود در تهران رونمایی کرد.

۲ کاندیدای مشترک میان ۳ لیست انتخاباتی/ ۱۱ داوطلب مشترک میان اُمنا و شورای وحدت

بررسی فهرست های منتشر شده از سوی این سه لیست انتخاباتی شانا، اُمنا و شورای وحدت نشان می دهد که محمد سراج و حسین صمصامی دو کاندیدایی هستند که در مورد آنها اشتراک نظر دارند.

از سوی دیگر ۱۱ داوطلب میان اُمنا و شورای وحدت مشترک هستند که اسمای آنها به این شرح است: احمد نادری، ابراهیم عزیزی، پیمان فلسفی، سمیه رفیعی، ابوالقاسم جراره، زینب قیصری، ریحانه اخلاقی، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی،سید مرتضی محمودی، سید نظام الدین موسوی و عطا بهرامی.

همچنین، شورای وحدت و شانا در خصوص ۳ نامزد انتخاباتی با یکدیگر اشتراک نظر دارند که عبارتند از ؛ زهره سادات لاجوردی، علیرضا سلیمی و علی اصغر پورمحمدی.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902303

دیگر خبرها

  • رونمایی از لیست‌های انتخاباتی/ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخاباتی باشکوه رقم بزنند
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند
  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد | انتخابات در این ۸ حوزه تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • شوک به شانا در دومین روز تبلیغات انتخابات /۱۱ کاندیدای مشترک شورای وحدت و امنا/ توافق سه گانه بر روی دو کاندیدا
  • اعلام فهرست کاندیداهای شورای وحدت اصولگرایان برای دور دوم انتخابات مجلس
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد