Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار صدا و سیما؛ شریعتمداری ضمن ابراز خرسندی از اجرای این طرح گفت: این پروژه به مناسبت هفته دهه فجر از طرح هایی است که توسط فعالان اقتصادی و صنعتگران استان یزد به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به استقبال سرمایه گذاری در کشور اظهار داشت: در ده ماه اول سالجاری رشد تقاضای صدور مجوز تاسیسات صنایع صنعتی و معدنی ۲۳ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت این رشد تقاضا را نشان از علاقمندی سرمایه گذار علیرغم مشکلات عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیگیری و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی استان خبر داد و بیان کرد: تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، تامین سرمایه ثابت برای توسعه و نرخ  سود تسهیلات اعطایی به واحدها بویژه واحدهای صادرات گرا از مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی کشور است.

وی افزود: در لایحه بودجه سال ۹۷ دولت برای افزایش سرمایه در بانک ها و ایجاد شرایط مسدودتر به منظور پرداخت اعتبار علاوه بر طرح رونق تولید پیش بینی بعمل آمده است تا در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه منابع پیش بینی شده باید از تصویب مجلس شورای اسلامی بگذرد عنوان کرد: از این طریق می توان مابه التفاوت نرخ سود اعطایی را به واحدهای تولیدی بویژه واحدهای تولیدی صادرات گاز پرداخت کرد.

وی همچنین افزود: در مجموع تامین خوراک به دلیل از هم گسیختگی زنجیره  ارزش در صنعت فولاد و از همه مهمتر عدم وجود تعادل و توازن از تولید سنگ آهن و بعد تبدیل به کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و... مشکلاتی را پیدا کرده است.

شریعتمداری با بیان اینکه مشکلات صرف استان یزد و شهرستان بافق نیست عنوان کرد: تلاش خواهد شد تا مشکل مرتفع شود.

وی همچنین از تمهیدات اندیشیده شده برای تضمین تانین خوراک واحدهای در دست اجرا شرکت سنگ آهن مرکزی بافق خبر داد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به منظور تامین خوراک واحدهای فعال که مجوز آنان صادر شده است تلاش صورت می گیرد یادآور شد: راه حل نهایی برطرف نمودن مسائل واحدهای صنعتی اکتشافات جدید است.

 مدیر گندله فلات مرکزی بافق گفت:طرح گندله بافق طرحی پژوهش محور است که به دلیل عدم نیاز به آب یکی از می تواند یکی از مهمترین طرح های صنعتی باشد.

بخشایش با بیان اینکه شرکت با تحقیق و توسعه به این نتیجه مهم دست یافت اظهار داشت: به ازای هر تن گندله بیش از ۲۰۰ لیتر آب مصرف می شود.

وی همچنین افزود: ظرفیت طرح گندله فلات مرکزی بافق ۳۵۰ هزار تن است که با اعتباری بیش از ۱۷ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

بخشایش از اشتغالزایی بیش از ۵۰ نفر در سه شیفت کاری خبر داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۷۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان

احمد فعله گری گ اظهار کرد: با گازرسانی به هزار و ۲۶۸ واحد تولیدی، ۹۳ درصد حجم جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع محقق شد و در سال جاری با گازرسانی به اهداف پیش بینی شده این حجم جایگزینی به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، هزار و ۸۹۲ واحد صنعتی در کردستان طبق مصوبه شورای اقتصاد به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال برای گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی برنامه ریزی شده است و تا پایان فروردین ماه تعداد سه واحد صنعتی به صف مصرف کنندگان گاز طبیعی افزوده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد