Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@23:36:36 GMT

«خاطراتی از خدمت در کردستانات» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۷۸۲۸۳

«خاطراتی از خدمت در کردستانات» منتشر شد

«خاطراتی از خدمت در کردستانات» مجموعه ای از خاطرات دوران خدمت غلام حسین اصغرزاده در دو استان کردستان و شهرهای کردنشین آذربایجان غربی است که از سوی انتشارات دُر قلم در خراسان شمالی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «خاطراتی از خدمت در کردستان» خاطرات سرتیپ دوم غلام حسین اصغرزاده است که توسط وی نوشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرتیپ اصغر زاده پس از ۳۳ سال خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و گذشت ۲۱ سال از دوران بازنشستگی به تقریر خاطرات پرالتهاب، اما غرور آفرین دوران دفاع مقدس پرداخته است، سال هایی که دشمن ایران اسلامی می خواست کردستان را از پیکر میهن جدا کند.

اصغرزاده در این کتاب به نگارش بیش از ۲۰۰ خاطره در دوران خدمت در کردستان و شهرهای کردنشین آذربایجان غربی پرداخته شد.

خاطرات وی مربوط به آخرین روز شهریور سال ۱۳۵۹ است که دشمن دون، جنگ ناخواسته را با هجمه همه جانبه کشور آغاز کرد و در تصور خامش تصرف سه روزه خوزستان و یک هفته‌ای تهران را می پروراند. غافل از عنایت خدا و غیرت جوانمردان ایران که او را هشت سال بی نتیجه پشت خاکریزهای بصره، سلیمانیه و... متوقف کردند.

اصغر زاده که خود در آن خطه زندگی کرده و به آنان عشق می ورزیده در کتاب «خاطراتی از خدمت در کردستانات» به بیش از ۲۰۰ خاطره اشاره کرده است.

وی از نحوه ثبت نام و اعزام به دوره بسیج در اصفهان آغاز کرده و تا پایان جنگ تحمیلی تمامی خاطراتی که شاهد آن در کردستان بوده را به تحریر درآورده است.

مهم ترین خاطرات اصغرزاده مربوط به بمباران‌های پیرانشهر، حمله گسترده حزب دموکرات به پیرانشهر، بمباران شهر مهاباد به وسیله هواپیماهای دشمن، بمباران شیمیایی، تیراندازی در ۲۲ بهمن به هنگام رژه، سرما و یخبندان، شهادت تعدادی از رزمندگان، خلع سلاح کردن افسر، ترور یکی از طرفداران جمهوری اسلامی، سرقت قرآن نفیس نگل و کشف آن، تاخیر افتادن افتتاح گاز کردستانات و همچنین تشریف فرمایی مقام معظم رهبری به کردستان در دوران ریاست جمهوری اسلامی و ... است.

در ادامه این کتاب نیز تصاویری خاص و ناب از جبهه های نبرد و فعالیت های انجام شده در کردستان به چاپ رسیده است

کتاب «خاطراتی از خدمت در کردستانات» به قلم غلام حسین اصغرزاده با قیمت ۳۰۰۰۰ هزار تومان توسط انتشارات دُر قلم عرضه شده است.

این کتاب به سفارش فرماندهی انتظامی خراسان شمالی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی و نیز کنگره سه هزار شهید استان به چاپ رسیده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۸۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «شناسایی آسیب‌ سازه‌ها» در اردبیل منتشر شد

مهران محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این کتاب در حوزه مهندسی به ویژه مهندسی عمران گرایش سازه، رباضی آنالیز و الگوریتم و مهندسی مکانیک متلب منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب توسط مهندس «محسن سیفی‌داوری» عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان اردبیل، مهندس «حسین سیفی‌داوری» و دکتر «حسن حسین‌زاده» عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تالیف شده که شناسایی آسیب دقیق سازه ها با استفاده از الگوریتم چرخه و مقایسه تنس و کرنش سازه با استفاده از نرم افزار انسیس و اباکوس از ویژگی های مهم آن است.

مدیر انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل بیان کرد: بخش قابل توجهی از کتاب شناسایی آسیب‌ سازه‌ها بیان می دارد که محدوده وسیعی از مطالعات و تحقیقات مهندسی که امروزه با نام بهنگام سازی شناخته می شوند.

محمدی گفت: در این کتاب همچنین موضوع اصلاح مدل المان های محدود به کمک پاسخ دینامیکی سازه مدنظر قرار گرفته شده است.

وی افزود: پاسخ های دینامیکی سازه، به کمک آزمون های تجربی به دست می آیند و یکی از کاربردهای مهم بهنگام سازی شناسایی مکان و میزان آسیب دیدگی در سازه ها است که در این کتاب به طور مفصل به آن پرداخت شده است.

کد خبر 6100318

دیگر خبرها

  • برپایی میز خدمت مسوولان کردستان در روستای نجف‌آباد
  • اسارت مظلوم‌ترین حوزه دفاع مقدس است
  • تدوین ۳ جلد کتاب از نقش روحانیون رزمنده همدانی
  • کتاب «شناسایی آسیب‌ سازه‌ها» در اردبیل منتشر شد
  • پیام تبریک دکتر قاضی‌زاده هاشمی به مناسبت چهاردهمین سالروز تأسیس بانک دی
  • قالیباف: سازمان هلال‌احمر خدمات بی‌نظیری در دوران جنگ ارائه کرد
  • ۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود
  • ۵ کتاب شهدای شهرستان بهارستان رونمایی شد
  • کتاب میریام؛ خاطرات سیده رباب صدر منتشر شد
  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!