Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  هدایت الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در بازدید مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور از ظرفیت‌های شیلاتی و کشاورزی سواحل مکران در چابهار افزود: طبق مطالعات دریایی انجام شده، سواحل استان ظرفیت ایجاد هفت شهرک شیلاتی را دارد که انتظار می‌رود مطالعه، ایجاد و راه اندازی حداقل یک شهرک پایلوت شیلاتی در این سواحل انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با وجود همه مشکلات امسال صید در استان نسبت به سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است و اکثر شناور‌های لنج آب‌های دور استان با بیش از ۷۰ درصد ظرفیت صید خود به ساحل بر می‌گردند و شاهد تخلیه ماهی بسیار خوبی در همه بنادر صیادی استان هستیم.

وی ادامه داد: صیادان استان با پیمودن مسیر طولانی و تحمل سختی و خطر‌های این سفر دریایی به عنوان سربازان اقتصادی کشور سبب اشتغال زایی و تولید برای کشور می‌شوند.

میرمرادزهی تصریح کرد: شیلات سیستان و بلوچستان امروزه ۷۰ درصد ماهیان صنعتی کشور را تأمین می‌کند و علاوه بر آن مصولات ما به کشور‌های روسیه، امارات و چین صادر می‌شود و ما علاوه بر این‌ها برداشت ماهیان غیر مأکول مثل: ماهی نعل اسبی، سلطان ابراهیم و ماهی مرکب و ... را هم در برنامه داریم که بیشتر صادر می‌شود. از این رو بخش شیلات در سیستان و بلوچستان یکی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مهم در توسعه و اشتغال است که در زمینه صادرات، غذای سلامت و تأمین مواد اولیه کارخانجات منطقه کاربرد دارد.

مدیرکل شیلات استان اظهار کرد: توجه به مزارع پرورش میگو، توسعه پرورشگاه‌های ماهی در قفس، توسعه و تکثیر آبزیان، ایجاد و توسعه بنادر ماهیگیری، صیادی و تخلیه صید، کارخانه‌های تون و پودرماهی طرح‌هایی هستن که در چشم انداز برنامه ششم توسعه پیش بینی شده اند و می‌توانند نقش مهمی در ایجاد اشتغال داشته باشند.

انتهای پیام/گ

توسعه شیلاتسند مهم اقتصاد و اشتغال سیستان وبلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، غرفه سیستان وبلوچستان هم کانون توجه سرمایه گذاران داخل و خارجی قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان