Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:02:13 GMT

پژوهشکده ازدیاد برداشت دانشگاه علم و صنعت افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۷۹۹۰۶

پژوهشکده ازدیاد برداشت دانشگاه علم و صنعت افتتاح شد

پژوهشکده ازدیاد برداشت دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه علم و صنعت ایران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و صنعت، حبیب الله بیطرف معاون پژوهشی وزارت نفت در این مراسم گفت: پژوهشکده ازدیاد برداشت رکن مطالعاتی و پژوهشی علمی- صنعتی در حوزه ازدیاد برداشت نفت است.

وی افزود: حجم کل ذخایر نفت ایران، ۷۲۰ تا ۷۳۰ میلیارد بشکه است که با ضریب بازیافت ۲۰ درصدی می توان ۱۵۰ میلیارد آن را استخراج و تبدیل به درآمد ارزی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهشی وزارت نفت تاکید کرد: اگر تنها یک درصد به ضریب بازیافت ذخایر نفتی کشور اضافه شود، ۵/۷ میلیارد بشکه نفت بیشتر برداشت و صادر خواهیم کرد که با قیمت امروز، ۴۳۰ میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور خواهد داشت.

بیطرف افزود: علیرغم تنوع موضوعات پژوهشی در زمینه نفت و گاز، اولویت اصلی وزارت نفت، ازدیاد برداشت است و تمام توان علمی ما متوجه این مساله است.

وی گفت: ازدیاد برداشت دور از دسترس نیست بسیاری از شرکتها و موسسات علمی چنین کاری را کرده اند و ما نیز می توانیم این هدف را محقق کنیم.

معاون پژوهشی وزارت نفت با ذکر این نکته که باید از ۷۰ سال قبل، پژوهشکده های ازدیاد برداشت در کشور راه اندازی می شد، افزود: وزارت نفت برای توسعه مطالعات و مهندسی در حوزه مخزن، بنا دارد از تمام ظرفیت های دانشگاه ها استفاده کند و تاکید دارد مراکز و پژوهشکده های ازدیاد برداشت در کشور راه اندازی شود.

بیطرف گفت: وزارت نفت از همه دانشگاه های توانمند خواسته به میدان بیایند و قراردادهایی در این زمینه منعقد کنند.

وی ادامه داد: قراردادهای اولیه، فرآیند محور بود و دانشگاه ها خواستار تغییر فرمت آن برای بهبود پرداخت ها بودند بنابراین قراردادهای برون داد محور در ۵ محور تعریف شد و مراحل اول و دوم این قراردادها ۱۶ خروجی دارند و به ازای اتمام هر یک، هزینه ها به طرف قرارداد پرداخت می شود.

معاون پژوهشی وزارت نفت عنوان کرد: نوع قراردادهای ما نیز ارزی – ریالی است تا دانشگاه ها به راحتی با شرکای داخلی و خارجی همکاری کنند.

بیطرف تاکید کرد: در وزارت نفت عزم جدی برای توسعه دانش ازدیاد برداشت و فناوری های مربوط با کمک دانشگاه های مختلف وجود دارد و تنها راه همین است چراکه وزارت نفت به تنهایی قادر به تحقق این هدف نیست.

وی گفت: شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت نیز مکلف به همکاری و ارائه اطلاعات میادین نفتی مورد تحقیق به دانشگاه ها هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۹۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان

  مدیرکل دفتر سرمایه انسانی وزارت نیرو در این آیین با بیان اینکه بهره‌گیری از دانش در حل مسائل شرکت توزیع برق همدان جای قدردانی دارد، گفت: مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان پیش نیازهایی، چون تفکر، دانش‌ورزی و ارتقای بهره‌وری را پشت سر گذاشته و حرکت به سمت بهره‌گیری از علم و دانش در حل مسائل دارد.

مصطفی شاه بوداغیان با بیان اینکه تصمیمات آینده ما بر مبنای داده‌ها و هوش مصنوعی است که باید به بهترین شکل از آن‌ها برخوردار شد، اظهار کرد: ستادی در وزارت نیرو شکل می‌گیرد که نیرو‌های شرکت توزیع برق استان همدان می‌تواند با ارتباط‌گیری با آن سرعت پیشرفت کار خود را را در پیشبرد برنامه‌های مورد نظر بیشتر کنند.

شاه بوداغیان با بیان اینکه امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی‌هایی را با درصد خطای بسیار پایین داشته باشیم، گفت: شرکت توانیر و مجموع شرکت توزیع در این مسیر قدم گذاشتند و امیدواریم در آینده نزدیک به سمتی حرکت کنیم که همه فرآیند‌ها بر مبنای واقعیت‌ها و داده‌ها باشد و تصمیمات کاملا علمی شکل گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز در این آیین گفت: سال گذشته ناترازی در صنعت برق داشتیم بنابراین باید تغییر در حوزه مصرف صورت بگیرد و به اعتدال در مصرف برسیم.

امیرضا یوسفیان با بیان اینکه امروز حرکت به سمت انرژی تجدیدپذیر اجتناب‌ناپذیر است، گفت: از صرفه‌جویی می‌توانیم به سمت تامین تولید برویم تا نیازی به واردات نداشته باشیم.

او با تاکید بر اینکه در موضوع مصرف در همه حوزه‌ها ناترازی وجود دارد بر فرهنگ مصرف انرژی در کشور تاکید کرد و گفت: در خیلی از حوزه‌ها از جمله آب اهل اسراف هستیم و امروز فروچاله‌هایی که به وجود آمده، نتیجه مصرف بی‌رویه ماست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به تامین آب شرب شهر همدان با تلاش‌های انجام شده و اهتمام دولت، گفت: سال گذشته با وجود خشکسالی و کمبود ذخایر منابع آبی توانستیم آب لازم را تامین کنیم تا مشکل آب همدان حل شود، با این حال از آب برای شستشوی منازل و خودرو‌ها استفاده می‌کنیم که این مسائل نیاز به تحلیل رفتار‌های فرهنگی دارد.

او با بیان اینکه کارگر ماهر و پرانگیزه رکن جهش تولید است، افزود: نگاه وزارت نیرو به کار و کارگر و نیروی انسانی منطبق بر نگاهی است که دین اسلام تبیین و تاکید کرده است.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان