Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@07:24:34 GMT

کتاب های فاخر با جایزه کتاب سال معرفی می شوند

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۸۰۹۹۲

کتاب های فاخر با جایزه کتاب سال معرفی می شوند

نویسنده کتاب «آتش در خرمن » با بیان اینکه برگزاری جایزه کتاب سال سالانه دهها کتاب ارزشمند را به جامعه معرفی می کند، این معرفی را برای نویسندگان و مخاطبان دارای اهمیت دانست.

ایران آنلاین /حسین فتاحی اظهار کرد: کتاب هایی که در دوره های مختلف جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی به مخاطبان معرفی می شوند، در مقطعی بهترین و سرآمد بودند بنابراین این موضوعی پراهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به عنوان عالی ترین و ارزشمندترین جایزه ادبی در ایران یاد کرد و افزود: جایزه ها با هدف تشویق نویسندگان برای تولید آثار بهتر و معرفی برترین ها به مخاطبان، بنا نهاده شده اند.
این مترجم کودک و نوجوان با اشاره به روند بررسی کتاب ها در جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ادامه داد: هر سال گروهی از کارشناسان خبره گرد هم جمع می شوند و کتاب های مربوط به حوزه خاصی را بررسی و نتیجه گیری می کنند که کدام کتاب مطابق با استانداردهای تعریف شده می تواند جایزه بگیرد.
وی اضافه کرد: انتخاب کتاب توسط این گروه به دیده شدن آثار نویسندگان منجرمی شود بنابراین افرادی که در این حوزه فعالیت دارند و به عبارتی تازه کار هستند می توانند با ویژگی های یک اثر فاخر و ارزشمند آشنا شوند.
به گفته نویسنده «کودک و توفان»، با برگزاری جایزه کتاب سال، هر سال علاوه بر ارائه جوایز مادی به برگزیدگان، دهها کتاب ارزشمند به جامعه معرفی می شود و جریان ارزش گذاری معنوی آثار شکل می گیرد.
فتاحی درباره وضعیت کتاب های حوزه کودک و نوجوان در جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: آثار خوبی طی سالها برگزاری این جایزه معرفی شده اما در دوره های بعد، کیفیت آنها بهتر شده بنابراین کتاب هایی که امروز در حوزه ادبیات کودک و نوجوان عرضه می شود، بسیار بهتر و کیفی تر از آثار سالیان گذشته است.
به گفته وی، دلیل این کار بهره مندی نویسندگان امروز از تجربه های نویسندگان گذشته است به طوری که این افراد نکات مثبت را می آموزند و از جنبه های منفی پرهیز می کنند.
نویسنده « پری نخلستان ها» گفت: از آنجا که کودکان و نوجوانان ممکن است زیاد در خرید کتاب ها دخیل نباشند، والدین آنها برای این کار می توانند به نظرات کارشناسان کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارشناسان جوایز مختلف کتاب اعتماد و کتاب های خوبی را خریداری کنند.
وی افزود: پس از معرفی آثار در جایزه کتاب سال باید به شیوه های مختلف و به کرات این آثار به جامعه معرفی شود تا افراد از وجود چنین کتاب هایی مطلع شوند به طور مثال می توان این آثار را در سایت های مختلف و یا به صورت مکتوب در مجلات معرفی کرد.
کتاب سال جمهوری اسلامی ایران عنوان یک جایزه دولتی است که همه ساله توسط خانه کتاب در بهمن ماه برگزار می شود و در آن به نویسندگان برگزیده در بخش‌های کلیات، فلسفه و روانشناسی، دین، علوم اجتماعی، زبان، علوم کاربردی، علوم خالص، هنر، ادبیات و تاریخ و جغرافیا و کودک و نوجوان جوایزی اعطا می‌شود.
سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی با معرفی برگزیدگان در 11 بخش یاد شده، هفته دوم بهمن ماه به کار خود پایان می دهد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فضای مجازی «یمن» را به عنوان مهمان ویژه این رویداد معرفی کرد.

رمضانی در این پیام نوشت: «علی رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود»

صبح امروز در برخی رسانه‌ها خبر لغو حضور کشور هند در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شرایطی که تنها ۱۰ روز به برگزاری این رویداد باقیمانده است منتشر شد. تقریباً چند ماه پیش خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران حضور فعالانه را در نمایشگاه بین المللی کتاب هند داشت و در این نمایشگاه تفاهمنامه هایی برای حضور هند به عنوان مهمان ویژه و همچنین ایران به عنوان مهمان ویژه دور بعدی این نمایشگاه امضا شد.

با این حال باید دید در این روزهای باقیمانده یمن چه برنامه‌هایی برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود