Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@21:38:21 GMT

روایت‌هایی از روایت‌گر موزه عبرت

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۸۱۷۶۶

روایت‌هایی از روایت‌گر موزه عبرت

عبدالله عزيزيان فرزند علی متولد سال 1323 روایت‌گر موزه عبرت، جانباز و زندانی سیاسی و پدر یک شهید و دو جانباز در رابطه با ساواک و راه نجاتشان در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، بیان کرد: اینان شیاطینی بودند که به جان ملت ایران افتاده بودند و ساواک یعنی آتش به جان ملت ایران، ساواک یعنی برنامه‌های ضد اخلاقی و ضد اسلامی که شاه هم آنها را تشویق می‌کرد و به آنها پاداش می‌داد خود او بود که رؤسای ساواک را عوض می‌کرد و حتی برای بازدید به اینجا سر می‌زد و به تمام اعمال ساواک نظر داشت و می‌دانست که چه زمانی آرام هستند و دیگر شکنجه نمی‌کنند که به آنها می‌گفت: خراب‌کارها کم شده‌اند یا شما از کار افتاده‌اید که خبری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع ساواکی‌ها به دستور شاه کارهایی می‌کردند که الان داعشی‌ها می‌کنند، زیراکه شاه یک مزدور آمریکایی بود که کشور ما را تحت سلطه آمریکا کرده بود و منافع و منابع ما خیلی راحت به دست آمریکایی‌ها می‌افتاد و در مقابلش به شاه اسلحه می‌دادند و چند برابر پولش را می‌گرفتند چون شاه ژاندارم منطقه بود و می‌خواستند که او در مقابل عرب‌ها بایستد تا اسرائیل خوب زندگی کند.


شاه از آمریکا و اسرائیل می‌ترسید

راوی موزه عبرت اظهار کرد: شاه روزی با سفیر انگلستان تماس می‌گیرید ولی سفیر جواب تلفن را نمی‌دهد شاه از این برخورد ناراحت شد زیراکه بسیار از آنها می‌ترسید (در حدی که حتی وقتی می‌خواست یک وزیری را به کابینه معرفی ‌کند باید دو سفارت انگلیس و آمریکا آنرا تآیید می‌کردند) و شاه یک نفر را به نام عبدالله گله‌داری به سفارت می‌فرستد تا علت جواب ندادن تلفن را جویا شود، اما سفیر به انگلستان رفته بود و یک فرد با درجه پایین در سفارت بود که گله‌داری به او می‌گوید سفیر کجاست؟ می‌گوید: به بریتانیا رفته، گله‌داری ادامه می‌دهد: که ما را شاهنشاه فرستاده تا ببینیم چرا سفیر جواب تلفن علی حضرت را نداده است؟ که این سرباز دون پایین به او می‌گوید: شاه شما واقعاً فکر کرده شاه است؟ او یک مترسک است! پدرش را ما از قزاقی، سردار سپاهش کردیم و بعد شاهش کردیم در نهایت هم خودمان بردیمش. این را هم خودمان آوردیمش. این جریان جایگاه شاه ایران را نشان می‌دهد که ارتشی‌های مسلمان ما این نگ را نمی‌توانستند تحمل کنند و در منازلشان گریه می‌کردند که چرا یک ارتشی غیرتمند ایران باید در مقابل یک گروهبان آمریکایی خم و راست شود؟ این امر برایشان درد آور بود.

این پدر شهید ادامه داد: روزی در اوایل شاهی‌اش رئیس جمهور آمریکا، سفیر شوروی و انگلیس جلسه‌ایی در تهران گذاشتند که به شاه اجازه ورود ندارند، شاه ایران در جلسه‌ایی که در تهران بود اجازه ورود نداشت و این جایگاه شاه ما بود که در برابر ملت خودش مانند گرگ و در مقابل آمریک، انگلیس و شوروی مانند موش ضعیف و ذلیل بود.

خداوند فرشته نجاتی به نام امام خمینی(ره) برایمان فرستاد

این جانباز جنگ اظهار کرد: مردم این ظلم‌ها را تحمل می‌کردند تا اینکه خداوند فرشته نجاتی به نام امام خمینی(ره) برایمان فرستاد و مردم جان دوباره گرفتند و شاه هر چه سعی کرد مقاومت کند و دل مردم را به‌دست بیاورد نتوانست، شاه می‌گفت: من صدای انقلاب شما را شنیدم، من قبول دارم ما ظلم کردیم نصیری و هویدا را زندانی کردند تا مردم را فریب دهند ولی مردم دیگر زیر بار نرفتند زیراکه هم از واقعه کودتای علیه مصدق در سال 1322 درس گرفته بودند و هم رهبری مانند امام داشتند که از اول سال 42 کارش را شروع کرد و تا سال 52 حرفش را عوض نکرد و از اول گفت: شاه باید برود، آمریکا و اسرائیل باید محو بشوند.

وی ادامه داد: حتی به امام گفتند شما از آمریکا و اسرائیل صحبت نکن، که امام فرمودند: اصل حرف‌های ما با آمریکا و اسرائیل است که دارند ملت ما و فلسطین را چپاول می‌کنند. با این طرز تفکر امام و اتحاد مردم، خداوند هم همان‌گونه که در آیه 11سوره مبارکه رعد فرموده:« إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم » ملت را کمک کرد انقلاب پیروز شد.

این مبارز انقلابی بیان کرد که ملت ما واقعاً فداکاری کردند که با وضو و غسل شهادت به خیابان می‌آمدند و سینه‌هایشان را سپر گلوله‌ها قرار می‌دادند. تا 17 شهریور که آن کشتار عظیم اتفاق افتاد ولی مردم عقب نشینی نکردند و در تاسوعا و عاشورای 57 مردم میلیونی در خیابان‌ها آمدند، درباریان فهمیدند که مردم ایران آن مردم سابق نیستند و سفیر آمریکا به کارتر تلفن زد و گفت: که ایران و شاهش دیگر قابل کنترل نیست.

وی در پایان به همگان توصیه کرد که برای آگاهی بهتر از اوضاع آن زمان وصیت‌نامه امام راحل(ره) را بخوانید که در این وصیت‌نامه کوتاه امام(ره) با سپاهی، بسیجی، رئیس جمهور و همه اقشار ملت صحبت کرده و درباره پیروزی انقلاب فرموده‌اند: رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب همدلی و وحدت ملت بود. ملت ما با دشمنان اسلام و ولایت دشمن، و با دوستان اسلام و رهبری، دوست و مهربانند که این رمز موفقیت ملت است. سفارش من پیرمرد 72 ساله زندانی قبل از انقلاب، پدر یک شهید و دو جانباز که خودم نیز جانباز جنگ هستم این است که تا می‌توانید گوش به فرمان ولی امر مسلمین باشید آنکه در مقابل همه توطئه‌های داخل و خارج ایستاده حضرت آقا امام خامنه‌ایی است و دعا می‌کنم که خداوند از عمر من بردارد و بر عمر حضرت آقا بیفزاید.

زینب رحیمی

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۱۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های امروز نماز جمعه رفسنجان با تسلیت ایام شهادت امام صادق(علیه السلام) اظهار کرد: بنده ۱۵ آذر سال ۹۸ به عنوان امام جمعه رفسنجان معرفی شدم و بنا را بر این گذاشتم که سه سال بیشتر نمانم. لذا چند ماه قبل از پایان دوره سه‌ساله در ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ استعفا دادم. بیشتر بخوانید؛ در شاهنامه از قول منیژه آمده است: «برهنه ندیده تنم آفتاب»

وی افزود: از طریق روال اداری استعفای خود را به کرمان دادم و کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد لذا در سمیناری که در تهران برگزار شده بود استعفایم را تقدیم آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردم. همان‌جا جلسه‌ای با هم داشتیم و امر کردند که تا آخر ۱۴۰۱ بمانید.

وی افزود: در پایان سال ۱۴۰۱ گفتند ۱۴۰۲ انتخابات مجلس است بمانید تا انتخابات برگزار شود و باز هم اطاعت کردیم. لذا در ابتدای امسال استعفای من مورد پذیرش قرار گرفت.

امام جمعه رفسنجان با بیان این‌که بنده به جز دو دولت بنی‌صدر و مرحوم شهید رجایی با همه دولت‌ها کار کردم، ادامه داد: با دو دولت قبلی و فعلی در رفسنجان کار کرم و هر دو دولت کمال صمیمیت و همراهی را با بنده انجام دادند.

عسکری توضیح داد: دلیل استعفای خود را نوشته‌ام و این است که پاسخ عملی مثبتی به اندیشه متعالی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر جوان‌گرایی و واگذاری مسئولیت‌ها به جوان‌ترها است.

وی گفت: من سال ۱۳۶۴ از طرف امام راحل(ره) امام جمعه کوهبنان شدم و تاکنون ۳۹ سال امام جمعه بودم. هم در جهاد سازندگی و در آموزش و پرورش کار کرده‌ام. مردم چه گناهی کردند فردی که ۴۰ سال کار کرده را تحمل کنند؟ گفتیم جوانی سرحال بیاید. یکی از مخاطبان حرف آقا خودمان هستیم.

عسکری ادامه داد: قرار بود قضیه محرمانه بماند و امروز آقای محی‌الدینی در مهریز از مردم این شهر خداحافظی و هفته آینده در رفسنجان معارفه شوند اما قضیه لو رفت. پس از اصرار و پافشاری مردم بنده پذیرفتم در خدمت شما باشم. از لطف و صمیمیت و بنده نوازی مردم رفسنجان تشکر می‌کنم.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، گفت: شهید استاد مطهری شخصیت اسلام‌شناس و معتقد و ملتزم به آموزه‌های دینی بود. شهید مطهری دارای روحیه انقلابی و عمل به وظیفه بود. تکلیف‌مدار، زمان شناس، اولویت‌شناس و شبهه‌شناس بود.

وی تصریح کرد: معلمان و اساتید آنچه برای دانش آموز و دانشجو سوال و شبهه است بشناسند و با برهان و دلیل برای آنها رفع شبهه کنند نه خدای ناکرده القای شبهه انجام دهند.

عسکری به جنبش دانشجویان آمریکا نیز پرداخت و گفت: جنبش دانشجویان آمریکایی علیه نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین چهره زشت و کریه مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر را برملا کرد که با چه وضعیت بدی با استاد تمام دانشگاه و دانشجو برخورد می‌شود و تا امروز ۱۷۰۰ نفر دانشجو دستگیر شده است. اینها حرف هنجارشکنانه‌ای هم نزدند و خواستار پایان ظلم آمریکا و اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین هستند.

امام جمعه رفسنجان گفت: دامنه رسوایی آمریکا و اسرائیل هر روز گسترش می‌یابد. امیدوارم نفرت و خشم جهانی علیه آمریکا و اسرائیل به نابودی این قدرت‌های ظالم منتهی شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229406 برچسب‌ها ستاد اقامه نماز کشور

دیگر خبرها

  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • افتتاح موزه عبرت در شیروان + فیلم
  • افتتاح نمایشگاه موزه عبرت ایران در خراسان شمالی
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • روایت امام جمعه تهران از حمله سپاه به اسرائیل
  • دستاوردهای عملیات وعده صادق روایت فتح می‌خواهد
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • ۴ پیامد حمله موشکی سپاه به اسرائیل به روایت امام جمعه تهران
  • گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان
  • نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد