Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@14:03:17 GMT

فاتحه صنعت دخانیات را بخوانید

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۸۲۱۳۲

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) جهان اقتصاد نوشت: این مرکز که با انواع و اقسام سخت گیری ها و فشار بر فعالین این صنعت، در صدد راه اندازی کارخانجات متعدد تولیدی با هزاران میلیون تومان سرمایه گذاری بوده است، در نوع خود جالب توجه و قابل تاًمل و بیانگر ساختار بسیار معیوب قانون گذاری در کشور است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چگونه ممکن است درموضوعی با این درجه اهمیت و بدون کار کارشناسی و بدون اطلاع و تایید مرکز حاکمیتی و وزارتخانه تخصصی نسبت به تصویب قانون اقدام نمود؟!!

با توجه به اتفاقات رخ داده، دست های قوی و بلند قاچاقچیان و شرکت های چند ملیتی در ارائه و تصویب این پیشنهاد برای نابود کردن تولیدات ملی و داخلی به وضوح نمایان بوده و هر کس که حداقل تجربه در این صنعت و در این بازار داشته باشد، می داند و می فهمد که قرار است در سال ۹۷ چه بلائی بر سر تولیدات داخلی بالاخص شرکت هایی همانند شرکت دخانیات ایران و شرکت دخانیات قشم و … بیاید؟

متاسفانه ارائه دهندگان طرح در لوای حمایت از سلامت به دنبال تقدیم بازار بزرگ کشور به قاچاقچیان و پر کردن جیب های آلوده بوده و به دلیل همین ساختار غلط حاکم بر قانون گذاری کشور در هیچ کجا پاسخگو نبوده و مورد سوال قرار نمی گیرند.

علی ایحال با توجه به فرصت باقی مانده در صحن علنی برای اصلاح این تصمیم بسیار غلط نابخردانه به نمایندگان مردم اعلام می نمایم ، در صورت تصویب این قانون ور شکستگی شرکت دخانیات ایران، شرکت دخانیات قشم و … قطعی و حتمی بوده و باید برای بحران بی کاری قریب به ۶۰۰۰ نفر در استان های تهران ، اصفهان ، گیلان ، مازندران ، گلستان ، آذربایجان غربی ، کردستان ، هرمزگان ، لرستان ، البرز ، زنجان و حدود ۹۰۰۰ کشاورز فعال تدبیری اتخاذ فرمائید.

البته پس از آن میلیاردها تومان و هزاران ساعت عملیات برای مقابله با قاچاق هزینه نموده و در نهایت پس از حذف تولید کنندگان داخلی، بازار کشور را به صورت کامل در اختیار شرکت های چند ملیتی قرار داده و فاتحه ای قرائت نمائید .

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید چگینی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال (۱۴۰۳) که با هدف ارایه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابر بدهکاران تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه تاکید کرد: ارایه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

وی عنوان کرد: مدیران‌عامل شرکت‌های گاز استانی به عنوان رییس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

الزام پرداخت مطالبات برای توسعه طرح‌های شرکت ملی گاز ایران

مسلم رحمانی مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، گفت: وصول مطالبه‌ها و بهینه‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است. کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر 6088516

دیگر خبرها

  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور