Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:52:14 GMT

سامانه «دادور» در قزوین رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۸۲۴۲۹

سامانه «دادور» در قزوین رونمایی شد

قزوین- در نشست تبیین الزامات پیاده سازی و استقرارسامانه دادور با حضور دبیر اجرایی مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور از سامانه «دادور» در قزوین رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز شنبه در مراسمی باحضور فیروزی دبیراجرایی مرکز ملی پایش محیط کسب وکار کشور، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری، محمدعلی قاسمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی نشست تبیین الزامات پیاده سازی و استقرار «سامانه دادور» در استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد علی قاسمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین در این نشست گفت: اجرای سامانه دادور در ۱۳ استان کشور از جمله قزوین به صورت پایلوت اجرایی شده که این نشست تخصصی برای توجیه کارشناسان ادارات برای اجراست.

وی بیان کرد: بر اساس ابلاغ ستاد اقتصاد مقاومتی مرکز ملی پایش کسب وکار باید سه سامانه راه اندازی شود که در گام نخست سامانه دادور عملیاتی شده است.

قاسمی تصریح کرد:با راه اندازی این سامانه امکان شکایت کارآفرینان به صورت الکترونیک از روند استعلام دستگاه های صادرکننده مجوز در فضای کسب و کار فراهم شده است.

وی گفت: اگر دستگاههای اجرایی در حداکثر مدت یک هفته به شکایتهای مربوط به استعلام پاسخ ندهند موضوع به استانداری منعکس می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین یادآورشد: مرکز ملی پایش محیط کسب و کاربه استناد تصویب نامه ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با موضوع دستورالعمل استقرار و توسعه مرکز ملی پایش محیط کسب و کار تشکیل شده و مدیریت راهبردی آن به امور اقتصادی و دارایی واگذار شده است.

قاسمی اضافه کرد:این مرکز با ۴ زیرسامانه مرتبط با هم شامل سامانه مجوزهای کسب و کار کشور، سامانه دریافت، انعکاس و پیگیری و رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار، پایگاه اطلاع رسانی مجوزها و نقشه ملی استعلام کشور و مرکز فوریت های محیط کسب و کار فعال شده است.

وی اظهارداشت:سامانه دادور با هدف ایجاد ساختار یکپارچه، سیستماتیک، هوشمند و قابل نظارت و پیمایش برای محیط کسب وکارکشور، بهینه سازی فرایند صدور مجوز در ارائه خدمات به متقاضیان، شناسایی گلوگاههای صدور مجوزها با رصد لحظه ای و برخط راه اندازی شده است.

قاسمی یادآورشد: این سامانه موجب افزایش سلامت اداری، شفاف سازی و توزیع عادلانه منابع از طریق نظارت بی واسطه حاکمیت، ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از اطلاعات مجوزها، استعلام ها، دریافت کنندگان و دستگاههای صادر کننده مجوز می شود.

وی اضافه کرد: نظارت و پایش مستمر مراحل صدور مجوزها، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات متقاضیان، کاهش هزینه های سربار دستگاههای اجرایی در ارائه خدمات مرتبط با مجوزها از دیگر مزیت های راه اندازی سامانه دادور است.

دبیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قزوین اضافه کرد: چشم انداز مرکز ملی پایش محیط کسب و کار شامل تسهیل، تسریع و شفاف سازی در انجام فرآیندهای منتهی به اخذ مجوز کسب وکار، ایجاد فضای اعتمادبین حاکمیت و صاحبان سرمایه و نیزتحقق اهداف دولت کارآفرین، افزایش سرمایه های در گردش و خروج از رکودهای اقتصادی می شود.

وی همچنین بیان کرد: دستاورد نهایی تعریف شده برای استقرار سامانه «دادور» ایجاد درگاهی ملی، واحد ویکپارچه به منظور درخواست، پیگیری و صدور مجوز حوزه کسب و کار کشور و نیز استان قزوین است.

   

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۲۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهرعلیان ظهر یکشنبه در نشست قرارگاه جوانی جمعیت که در فرمانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: متأسفانه نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است و شاهد کاهش جمعیت در شهرستان قزوین هستیم.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین با تاکید بر اینکه باید بحران جمعیت در قزوین را جدی گرفت، افزود: تشویق جوانان به ازدواج در افزایش موالید و رشد جمعیت مؤثر است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اشتباه پیشین تفکراتی مانند «فرزند کمتر، زندگی بهتر» در بین جامعه نهادینه شده و باعث کاهش جمعیت در استان و کشور شده است.

مهرعلیان با بیان اینکه باید از فرصت باقیمانده برای پنجره جمعیت به بهترین شکل استفاده کرد، تصریح کرد: تغییر باورهای فرهنگی مردم و تشویق به ازدواج جوانان و فرزندآوری برای خلق یک زندگی با نشاط می‌تواند رشد جمعیت را در استان باعث شود.

وی بیان کرد: ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان قزوین است و همه باید خود را در این حوزه مسؤول بدانند.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین تاکید کرد: یکی از ابزارهای ازدواج موفق و فرزندآوری آموزش مهارت‌های صحیح زندگی به نوجوانان و جوانان است.

وی در پایان یادآور شد: باید از همه ظرفیت‌ها برای جبران سال‌های از دست رفته در حوزه جمعیت استفاده کرد.

کد خبر 6097442

دیگر خبرها

  • پایش کیفیت آب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • مراسم تجلیل از وکلای معلم قزوین
  • رونمایی از برنامه کاربردی خودمراقبتی مبتنی بر تلفن هوشمند برای کنترل آسم در کاشان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان قزوین 
  • سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد