Web Analytics Made Easy - Statcounter

با مراجعه به مرکز شهر بندرعباس متوجه می شویم در برخی از محورها مثل گلشهر تا محدوده مرکز شهر اتوبوس های عمومی شیک و سالم برای تردد وجود دارد این در صورتی است که محلات کوی ملت و شهرک هدیش از اتوبوس های ناسالمی برخوردار هستند که بیشتر اوقات در تعمیرگاه ها به سر می برند و محلات حاشیه نشین فاقد اتوبوس های عمومی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ استفاده از حمل و نقل عمومی امری بسیار مهم در زندگی شهر نشینی محسوب می شود به طوری که با رشد جمعیت و افزایش تردد در سطح شهر، افزایش خودروهای شخصی اهمیت ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر ها را نشان می دهد.

اتوبوس به عنوان یک وسیله نقلیه عمومی میان شهروندان هرشهر محبوبیت خاصی دارد که  قیمت ارزان آن نسبت به تاکسی و ماشین های دربستی باعث شده مشتاقان زیادی برای استفاده از آن وجود داشته باشد.

شهر بندرعباس به دلیل موقعیت استراتژیک و فرصت های خوب شغلی آن باعث رشد سریع جمعیت این شهر شده که در مقابل آن باید زیر ساخت های شهری نیز بهبود یابد.

افزایش جمعیت در بندرعباس این شهر را باچالش ها  از جمله افزایش نیاز مردم به وسیله حمل و نقل عمومی روبرو ساخته که کمبود اتوبوس در این شهر مردم را دچار مشکل و سرگردانی کرده است.

بندرعباس به نسبت رشد جمعیت، حمل و نقل آن توسعه چشم گیری نداشته و حتی در برخی ازمحلات خبری از اتوبوس های شهری نیست.

 

انتظار طولانی برای آمدن اتوبوس کوله باری از خستگی را به دنبال می آورد

لیلا ریسی، شهروند شهربندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمزاظهارکرد: بنده ساکن شهرک هدیش بندرعباس هستم و همیشه برای استفاده از اتوبوس دچار مشکل می شوم به طوری که باید ساعت ها در انتظار آمدن اتوبوس بمانم.

این شهروند ادامه داد: دربیشتر ایام بعد از سپری کردن مدت طولانی و خسته شدن از انتظار متوجه می شوم که آن روز اتوبوس به شهرک هدیش تردد نمی کند و با کوله باری از خستگی مجبور به استفاده از ماشین های دربستی و تاکسی که نسبت به اتوبوس کرایه آن گران تر است می شوم .

رییسی با بیان اینکه اتوبوس بهترین و ایمن ترین وسیله حمل و نقل عمومی است، خاطرنشان کرد: چه قدر خوب می شود که تعداد اتوبوس های شهری افزایش یابد و خانواده ها با خیال راحت تر سفرهای شهری داشته باشند.

برخور داری بالانشین ها از اتوبوس های شیک و نبود اتوبوس در محلات حاشیه نشین

یکی دیگر از شهروندان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: در برخی از محورها مثل گلشهر تا محدوده مرکز شهر اتوبوس های عمومی برای تردد وجود دارد این در صورتی است که محلات کوی ملت و شهرک هدیش از اتوبوس های ناسالمی برخوردار هستند و بیشتر اوقات در تعمیرگاه ها هستند.

این شهروند ادامه داد: اتوبوس های شیک و تمیز برای شهروندان بالاشهر است و اتوبوس های خراب که بیشتر اوقات در تعمیرگاه است نصیب محلات حاشیه نشین می شود.

وی با بیان اینکه شهرک تازه تاسیس پیامبراعظم(ص) نیز از وجود اتوبوس عمومی محروم است، عنوان کرد: این شهرک که مسیر طولانی تا مرکز شهر را داراست، فاقد اتوبوس های عمومی است و ساکنان این شهرک مجبور به استفاده از سایر وسایل نقلیه هستند.

کمبود اتوبوس و نبود دستگاه کارت بلیط  در آن چالشی برای شهروندان است

مریم مظفری، یکی دیگر از ساکنان بندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: بنده ساکن محله درخت سبز بندرعباس هستم و فرزندم در مرکز شهر مشغول تحصیل است و بزرگترین مشکل ما در طول سال تحصیلی نبود اتوبوس های عمومی برای رفت و آمد فرزندمان است.

این شهروند با بیان اینکه هزینه های تاکسی در مقابل استفاده از اتوبوس به صورت ماهیانه خیلی بیشتر است، گفت: اگر در این مسیر اتوبوس وجود داشت شهروندان و بخصوص دانش آموزان به دلیل امنیت و ارزانی آن استقبال خیلی خوبی از آن می کردند.

مظفری ادامه داد: البته استفاده از تاکسی هم در شرایطی امن است ولی همین که خانم ها و آقایون باید در کنار یکدیگر در ماشین قرار بگیرند این خود چالشی برای شهروندان است.

وی خاطر نشان کرد: تعداد اتوبوس ها در سطح شهر کم است و همچنین فاقد دستگاه کارت بلیط هستند چه خوب می شود که تعداد این اتوبوس افزایش و برای تردد اتوبوس ها مسیر مخصوصی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۲۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر گرگان گفت: کم‌کاری‌ها و معطلی‌ها در انجام تعهدات سبب شده است تا شهرداری گرگان تاکنون متحمل خسارت ۲۰۰ میلیاردتومانی در تعدیل پروژه شهربازی مدرن شود که بخش اصلی این خسران ناشی از بی‌برنامگی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، محمدرضا عجم، در دویست‌وپنجمین جلسه فوق‌العاده شورای شهر گرگان اظهار کرد: بی‌برنامگی شهرداری در پروژه شهربازی گرگان سبب تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان شده است.

وی افزود: مردم چقدر این بی برنامگی‌ها را تحمل کنند، تاکنون در چند نوبت وعده اتمام و بهره‌برداری از این پروژه به شهروندان داده شده که هیچ‌یک به سرانجام نرسیده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر گرگان با اشاره به ضرورت ترسیم منابع پایدار درآمدی برای شهرداری گرگان گفت: حدود ۷۰ درصد درآمدهای شهرداری از محل صدور پروانه و جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ تأمین می‌شود که باید در این خصوص چاره‌اندیشی کنیم.

عجم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بخشی از خلف وعده‌های مدیران شهرداری افزود: چند ماه قبل وعده راه‌اندازی اتوبوس دوطبقه گردشگری داده شد که ابتدا قرار بود در بیست‌ودوم بهمن شاهد تحویل و آغاز به کار این اتوبوس باشیم، سپس به عید نوروز موکول شد و هنوز هم این اتوبوس تحویل داده نشده است.

وی با بیان اینکه از چند ماه قبل، وعده بهسازی و مرمت قلعه خندان داده شد، اضافه کرد: خیلی از شهروندان در انتظار بودند تا این بنای ارزشمند شهری ساماندهی و مورد استفاده گردشگران و بومیان قرار بگیرد که این امر هم محقق نشد.

عضو شورای شهر گرگان گفت: قرار بر کف‌سازی و دیواره‌سازی در بافت تاریخی و قدیم شهر گرگان بود که تاکنون از زمان پایان این فرآیند خبری نیست.

عجم خاطرنشان کرد: نبود برنامه به شهر آسیب زده است، مسئله محوری و برنامه محوری در مدیریت شهری به چشم می‌خورد.

کد خبر 748569

دیگر خبرها

  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • رد طرح رایگان شدن اتوبوس‌های شهری مشهد در کمیته انطباق
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم)
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری
  • حبس هشت ساعته سایپا در اتوبوس بین شهری!
  • مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد