Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@23:46:50 GMT

تجلی غیرت مرزنشینان عرب خوزستان در یک فیلم

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۸۳۲۸۳

تجلی غیرت مرزنشینان عرب خوزستان در یک فیلم

به گزارش جام نیوز، علی رضا جلالی در حاشیه مراسم افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر  عنوان کرد: موضوع فیلم سینمایی ماهورا در خصوص اتفاقی است که سالیان پیش در خوزستان رخ داده و به رغم مهم بودن آن، بسیاری از مردم از رشادت های زنان و مردان هورنشین در این استان آگاهی ندارند.

 

وی افزود: تولید این فیلم پس از چهار سال تحقیق، پژوهش و مستندسازی انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از تولید فیلم سینمایی این داستان ویژه، مستند آن به کارگردانی حمید زرگر نژاد نیز ساخته شد.

 

جلالی تصریح کرد: فیلم ماهورا نمونه ای از خرده فرهنگ هایی است که به آن توجهی نشده است. ما تلاش کردیم تا در این فیلم به خرده فرهنگ های غنی خوزستان بپردازیم تا بتوانیم به مردمی که در چه در دوران دفاع مقدس و قبل و بعد از آن رشادت های فراوانی برای حفظ کشورمان داشته اند ادای دین کنیم.

 

تهیه کننده فیلم ماهورا اظهار کرد: عشایر عرب مستقر در منطقه در آن دوران از جان و مال و فرزندان خود گذشتند و بدون هیچ چشم داشتی جان خود را در این راه فدا کردند. فیلم ماهوار غیرت عرب های عشایر استان را به تصویر می کشد. مرز نشینانی که خالصانه برای این کشور جنگیدند. این فیلم برای مردم خوزستان ساخته شده است.

 

فیلم سینمایی ماهورا، روایتی از شهادت و زنده به گوری ۲۷ نفر از مرزنشینان عرب خوزستانی توسط بعثی ها است. این فیلم در نخستین روز از اکران عمومی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در سینما هلال اهواز با حضور عوامل آن به نمایش گذاشته شد که استقبال بسیار خوبی از سوی مردم قرار گرفت.

 

افکار

115

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۳۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مصاحبه با خبرگزاری خبرآنلاین در خوزستان گفت : یکی از طرح‌های مهم توسعه خوزستان در بخش کشاورزی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است و یکی از اولویت های مجمع نمایندگان استان در مجلس است که با قدرت در حال پیگیری و اجرای کامل این طرح در منطقه هستیم.

ابراهیم متینیان تصریح کرد: در مجلس یازدهم اقدامات مناسبی برای رفع مشکلات در خوزستان و حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر صورت گرفته ولی باید در مجلس جدید بیشتر تلاش کنیم.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس یازدهم در ادامه افزود: در حوزه رامشیر و رامهرمز منابع نفتی زیادی وجود دارد که این منابع نفتی باید به توسعه منطقه و ایجاد اشتغال کمک کنند.

متینیان تاکید کرد: نیاز به افزایش همدلی و هم افزایی داریم و توسعه خوزستان همراهی ۱۸ نماینده را می‌خواهد.

نماینده مردم رامهرمز در مجلس یازدهم تاکید کرد: یکی از اقدامات شاخص در بخش کشاورزی، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است که در حوزه رامشیر و رامهرمز نیز باید توسعه دهیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899693

دیگر خبرها

  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • اظهارات سردار رادان درباره چرایی طرح حجاب: چشم مردم به بی‌حیایی عادت کند، غیرت گرفته می‌شود
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • سردار رادان: چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می‌شود
  • سردار رادان : چشم مردم وقتی به بی حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود/ ما باید از مادران آینده صیانت کنیم
  • سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • اعزام کاروان خودرویی غیرت از مشهد به سبزوار