Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@21:45:25 GMT

18 علت ترشحات غيرطبيعي زنان

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۸۳۲۹۴

18 علت ترشحات غيرطبيعي زنان

خبرگزاري آريا -

18 علت ترشحات غيرطبيعي زنان
ترشحات واژن يا مهبل، مطلبي نيست که بتوان به راحتي راجع به آن صحبت کرد و يا حتي با پزشک در ميان گذاشت، در حالي که اين مسئله مي تواند عملکرد زنان را به شدت تحت تاثير قرار دهد.
مايعي که از غدد داخل واژن و گردن رحم خارج مي شود، باکتري ها و سلول هاي مرده را به بيرون دفع مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين مسئله مسلما نقش بسزايي در پاکيزگي واژن و جلوگيري از بروز عفونت دارد.در اغلب موارد وضعيت ترشحات واژن کاملا طبيعي است. مقدار اين ترشحات در زنان مختلف متفاوت است و به علاوه رنگ آن نيز مي تواند از حالت شفاف تا سفيد شيري متغير باشد و اين بسته به زمان چرخه قاعدگي است.
همچنين ممکن است تغييراتي در مقدار و بوي ترشحات مشاهده شود، براي مثال هنگام تخمک گذاري، شيردهي و رابطه جنسي با همسر مقدار ترشحات بيشتر خواهد شد. همچنين در هنگام حاملگي يا در صورت عدم رعايت بهداشت شخصي، بويي متفاوت احساس خواهد شد.
چنانچه رنگ، بو و محتواي ترشحات به طور قابل ملاحظه اي غير طبيعي شود، به خصوص اگر سوزش و خارش در محل واژن نيز احساس شود، نيازمند بررسي دقيق است.
آنچه باعث ترشحات غيرطبيعي مي شود؟
هر گونه تغيير در مقدار طبيعي باکتري موجود در واژن مي تواند بو، رنگ و ترکيبب ترشحات را تحت تاثير قرار دهد. مواردي که مي تواند اين توازن را بر هم زند عبارتند از:
1- استفاده از داروهاي آنتي بيوتيک و يا استروئيدي
2- عفونت باکتريايي مهبل
3- قرص ضد بارداري
4- سرطان گردن رحم
5- بيماري هاي مقاربتي مثل کلاميديا و سوزاک
6- ديابت
7- تحريک ناشي از محصولات معطر مانند صابون و کف وان حمام
از لباس زير نخي يا پنبه اي استفاده کنيد و از پوشيدن لباس تنگ جدا اجتناب کنيد
8- عفونت لگني بعد از عمل جراحي
9- بيماري التهابي لگني
10- تريکوموناس (نوعي تک سلولي که باعث التهاب مهبل مي شود)
11- تحليل واژن در دوران يائسگي که در اين حالت ديواره واژن دچار خشکي مي شود و کوچک مي گردد.
12- التهاب مهبل
13- عفونت قارچي
14- دوش مهبلي گرفتن
15- حاملگي
16- استرس
17- لباس زير تنگ و يا با الياف پلاستيکي
18- نوار بهداشتي قاعدگي نامناسب و آلوده
تشخيص توسط پزشک
پزشک متخصص زنان براي شروع درمان، ابتدا سوالاتي راجع به وضعيت سلامتي و علائمي که ملاحظه مي کنيد مي پرسد، مانند :
- چه زماني ترشحات غير طبيعي شروع شده است؟
- رنگ ترشحات چگونه است؟
- آيا بوي خاصي از آن استشمام مي شود؟
- آيا هيچ گونه احساس خارش، درد يا سوزش در محل واژن احساس مي شود؟
- آيا شستشوي واژن را انجام مي دهيد؟
آزمايش پاپ اسمير
سپس پزشک با استفاده از وسيله اي به نام اسپکولوم، معاينه لگني براي شما انجام مي دهد تا مستقيماً دهانه رحم را مشاهده کند.در حين معاينه لگني، يک نمونه از ترشحات براي آزمايش در آزمايشگاه جمع آوري مي شود.همچنين ممکن است آزمايش پاپ اسمير تجويز گردد.
پيشگيري
براي پيشگيري از عفونت هاي واژن که منجر به خروج ترشحات غير طبيعي مي شود، بايد...
1- محل واژن را با آب گرم و صابون ملايم تميز نگه داريد.
2- از صابون معطر استفاده نکنيد و همچنين از حمام حباب و اسپري زنانه اجتناب کنيد.
3- بعد از رفتن به حمام هميشه خود را خشک کنيد تا از ورود باکتري به واژن جلوگيري شود.
4- از لباس زير نخي يا پنبه اي استفاده کنيد و از پوشيدن لباس تنگ جدا اجتناب کنيد.
درمان
روش درمان وابسته به علت اصلي بيماري است.عفونت قارچي با داروهاي ضد انگلي که در قالب کرم يا ژل در محل واژن استفاده مي شود، درمان مي گردد.عفونت باکتريايي با قرص هاي آنتي بيوتيک درمان مي شود. به عنوان جايگزين مي توانيد از کرم هاي آنتي بيوتيکي واژني استفاده کنيد، خصوصاً اگر دچار عوارض جانبي قابل توجهي ناشي از مصرف قرص هاي آنتي بيوتيکي شديد.تريکومونياز با داروي مترونيدازول(فلاژيل) يا تينيدازول( تيندامکس) درمان مي شود.
اگر پزشک شما بر اساس يافته هاي شرح حال و معاينه تان شک کند که ممکن است شما بيماري منتقله از راه جنسي داشته باشيد، ممکن است قبل از آماده شدن نتايج آزمايش ها، برايتان به روش تزريقي و خوراکي آنتي بيوتيک شروع کند.
التهاب مهبل تحليل رفته مي تواند با تغييرات هورموني ايجاد شود، مثلاً بعد از بارداري يا در هنگام استفاده از قرص هاي جلوگيري از بارداري بروز کند. به طور شايع تر اين مشکل در طي و بعد از يائسگي ايجاد مي شود.
پس از يائسگي، درمان جايگزين هورموني مي تواند از راه خوراکي يا مهبلي تجويز شود. تجويز مهبلي کرم باعث مي شود در معرض سطح کمتري از هورمون قرار بگيريد. در موارد خفيف استفاده از يک لغزنده کننده مي تواند کافي باشد.اگر از قرص هاي جلوگيري از بارداري استفاده مي کنيد، تغيير نوع قرص يا قدرت آن مي تواند به شما کمک کند که از التهاب مهبل تحليل رفته خلاصي يابيد.
منابع:
salamatnews.com
pezeshkan.org


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۳۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛  دکتر جواد شاهین‌فر بابیان اینکه پارسال  یازده هزار کودک متولد شده در بیمارستان‌های استان غربالگری شنوایی شدند، گفت: ازاین تعداد  ۱۶۳ نوزاد به مرحله مداخله و از این تعداد ۳۵ نوزاد برای درمان از سمعک و ۱۴۲ نوزاد نیز با روش‌های جراحی و طبی زیر پوشش قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: با توجه آمار‌های جهانی کم شنوایی و پیش بینی افزایش این آمار در کودکان، برنامه‌های بهداشتی پیشگیری، شامل غربالگری برای تشخیص زودهنگام در این گروه سنی در دانشگاه انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه غلوم پزشکی استان گفت: بر اساس مطالعات انجام شده ۵.۲ درصد از کودکان در بدو ورود به مدرسه و ۱۱ تا ۱۵ درصد از کودکان محصل، نشانه‌هایی از آسیب شنوایی را دارند، که برای شناسایی این کودکان، برنامه غربالگری شنوایی جزو برنامه نظام مراقبت بیماری‌های غیرواگیردار گنجانده شده است.
به گفته شاهین فر اکنون برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در هنگام ترخیص از بیمارستان‌های استان به کمک شنوایی شناسان و غربالگران آموزش دیده با همکاری سازمان بهزیستی انجام می‌شود.
افزایش جمعیت سالمندی، افزایش عوامل خطر مانند ابتلا به عفونت‌های گوش و دیگر عفونت‌ها از جمله بیماری‌هایی مانند سرخک و سرخجه، استفاده بی رویه و نابجا از دارو‌های آسیب رسان به شنوایی، قرار گرفتن افراد در معرض اصوات بلند درمحیط‌های شغلی و نظامی، استفاده بی رویه از تلفن‌ همراه و دستگاه‌های صوتی شخصی از دلایل اصلی افزایش آمار کم شنوایی است.

دیگر خبرها

  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • چه کسانی باید جراحی برداشتن لوزه را انجام دهند؟
  • مواد غذایی شگفت انگیزی که بوی بد یا عجیب و غریبی به ادرارتان می‌بخشند
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن