Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند گفت: 25 بهمن‌ماه اولین همایش فرصت‌های نوین تولیدات کشاورزی در شرق کشور در محل دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدحسن سیاری رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: 25 بهمن‌ماه اولین همایش فرصت های نوین تولیدات کشاورزی در شرق کشور در محل دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به شعار سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، افزود: بخش کشاورزی در زمینه اشتغال بسیار تاثیر گذار است و کشاورزی در خراسان جنوبی یکی از راه‌هایی است که منبع درآمد مردم است.

 

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند بیان کرد: در دانشکده کشاورزی در حال حاضر 6 کد رشته کارشناسی، 15 کد رشته کارشناسی ارشد و 3 کد رشته دکتری داریم.

 

سیاری عنوان کرد: در دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند 56 عضو هیئت علمی همکاری می‌کنند.

 

وی با اشاره به برگزاری همایش در خراسان جنوبی اظهار کرد: دانشکده کشاورزی دارای پتانسیل های بسیار خوب و اعضای هیئت علمی جوان و کارآمدی است و قرار است در این همایش چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی کشاورزان خراسان جنوبی و استان‌های شرق کشور بررسی شود.

 

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند خاطرنشان کرد: از عمده محدودیت‌ها در خراسان جنوبی شوربودن آب و خاک این منطقه و عدم حاصل‌خیزی خاک این منطقه برای رشد و پرورش محصولات کشاورزی است که این محدودیت‌ها نیاز به بررسی و ارائه راه حل دارد.

 

سیاری بیان کرد: با همه این محدودیت‌ها در خراسان جنوبی کشاورزان در حال کشاورزی هستند و در خراسان جنوبی دانشجویان بخش کشاورزی بیشتر از سایر رشته ها مشغول به کار می‌شوند.

 

وی ادامه داد: محصولات خراسان جنوبی ازجمله زرشک دارای رتبه اول و زعفران در جایگاه دوم کشور قرار دارد. علاوه بر این‌ها انار تولیدی در خراسان جنوبی نیز جایگاه قابل توجهی در کشور داشته و این محصولات برای فروش نیاز به برندسازی به نام خراسان جنوبی برای صادرات دارد و از همه مهمتر صادرات محصولات کشاورزی در خراسان جنوبی با برند استان نیاز به سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار دارد.

 

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند عنوان کرد: اگر برای برندسازی و صادرات محصولات کشاورزی در خراسان جنوبی سرمایه گذار پیدا شود بخش اعظم کار در زمینه کشاورزی محقق خواهد شد.

 

سیاری بیان کرد: از آنجائی‌که کشاورزان در خراسان جنوبی با مشکلات و چالش‌هایی رو به رو هستند امیدواریم برگزاری این همایش نقطه وصلی بین کشاورزان و مسئولانی که برای حضور در همایش دعوت شده‌اند برای ارائه راه‌حل جهت رفع مشکلات آن‌ها باشد.

 

همایون فرهنگ‌فر عضو هیئت علمی گروه علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: دانشگاه بیرجند و دانشکده کشاورزی به طور خاص بیش از یک دهه است که همایش‌های مهمی را در سطح استان برگزار می‌کند.

 

وی افزود: این همایش که به عنوان همایش ملی فرصت‌های نوین تولید و اشتغال در شرق کشور قرار است 25 بهمن ماه در بیرجند بزرگزار شود سومین همایش ملی است که طی دهه گذشته دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند برگزار می‌کند.

 

عضو هیئت علمی گروه علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند گفت: برگزاری این همایش در شرق کشور با توجه به منویات مقام معظم رهبری گام بزرگی به خصوص در زمینه کشاورزی تلقی می‌شود.

 

فرهنگ‌فر اظهار کرد: با توجه به ویژگی‌های خراسان جنوبی در شرق کشور یکی از زمینه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی بخش کشاورزی است و تا جایی که امکان دارد باید واردات محصولات کشاورزی به داخل استان را کاهش دهیم.

 

وی بیان کرد: با توجه به شرایط خاص منطقه و آب و خاک موجود در خراسان جنوبی لازم است تولیدات راهبردی داشته باشیم که در نتیجه تولیدات خوبی به ثمر رسیده و برداشت کنیم.

 

عضو هیئت علمی گروه علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه تولید عناب، زعفران، زرشک، بیش از 200 گونه گیاهان دارویی و در زمینه پرورش شتر نیز در خراسان جنوبی حرفی برای گفتن داریم.

 

فرهنگ‌فر اظهار کرد: برگزاری این همایش در رشد و تعالی وضعیت شغلی و اشتغال در بخش کشاورزی می‌تواند تاثیر گذار باشد و امیدورایم در این همایش از حضور افراد متخصص و آگاه بهره برده و نتایج خوبی برای کشاورزان خراسان جنوبی داشته باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۴۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، این  مراسم  با حضور مسئولان مربوطه و دو نماینده معرفی شده از سوی دو نامزد برگزار شد و تاریخ پخش برنامه‌های تبلیغاتی آنها مشخص شد.

مدیرکل صدا و سیمای استان  در این مراسم گفت: برای  این دور از انتخابات صدا و سیمای استان برای برنامه‌های تبیینی و تولیدی اهمیت حضور را در انتخابات دنبال خواهد کرد تا مردم با کیفیت بهتری بتوانند نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

{$sepehr_media_11058210_ 600_350}

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو