Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:29:23 GMT

امارات اولین ماهواره ساخت این کشور را رونمایی کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۸۵۱۳۸

امارات اولین ماهواره ساخت این کشور را رونمایی کرد

تهران - ایرنا - دولت امارات امروز (شنبه) اولین ماهواره ساخت این کشور به نام 'خلیفه ست' را رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری 'آناتولی'، مقامات اماراتی ادعا کردند که ماهواره خلیفه ست اولین ماهواره ای است که به صورت کامل و با تکیه بر توان داخلی امارات برای پوشش منطقه عربی ساخته شده است.
'شیخ محمد بن راشد آل مکتوم' نخست وزیر امارات در این ارتباط گفت: این اولین ماهواره عربی که صد درصد آن توسط مهندسان اماراتی و بدون هرگونه حمایت خارجی ساخته شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد بن راشد در بازدید از مجتمع صنعتی و مونتاژ ماهواره های مصنوعی در مرکز فضایی 'محمد بن راشد' افزود: ماهواره خلیفه ست رسما امارات را وارد عصر فضا و مالکیت دولتی تکنیک ساخت ماهواره کرد.
قرار است ماهواره جدید در سال جاری پس از اتمام چند آزمایش، به فضا پرتاب شود.
بن راشد افزود: بخش صنایع فضایی امارات همچنان به رشد خود ادامه می دهد و ما حمایت از آن را ادامه خواهیم داد، زیرا آن عامل حیاتی در اقتصاد ملی امارات به حساب می آید.
مرکز فضایی محمد بن راشد در سال 2009 ماهواره 'دبی ست 1 ' را به عنوان اولین ماهواره سنجش از دور به فضا پرتاب کرد و در سال 2013 ماهواره 'دبی ست 2 ' را پرتاب و همزمان از آغاز ساخت سومین ماهواره خلیفه ست در سال 2013 خبر داد.
ماهواره خلیفه ست با دو ماهواره قبلی از آن نظر که اولین ماهواره ساخت داخل امارات، تفاوت دارد.
'مرکز فضایی محمد بن راشد' موسسه عمومی وابسته به دولت دبی است که هدف از فعالیت های فضایی آن، تشویق ابتکار علمی و پیشرفت دبی و امارات در زمینه علوم فضایی است.
خاورم** 1453**1651
مترجم: آمنه دهقان-انتشاردهنده:مسعودجعفریان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۵۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد

ایتنا - ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی، صاحب پمپ بنزین‌های روباتیک شد تا از این پس نیروی انسانی در سوختگیری دخالتی نداشته باشند.
شرکت ملی نفت ابوظبی یک بازوی روباتیک طراحی کرده که باک خودرو را در پمپ بنزین ظرف چند ثانیه پر می‌کند.

این بازوی روباتیک، در باک خودرو را باز کرده و بدون دخالت نیروی انسانی بنزین می‌زند. این روبات یک اپلیکیشن مکمل هم دارد که فرایند سوختگیری و میزان دریافت را برای مشتریان به ثبت می‌رساند.

زمانی که راننده وارد یکی از این پمپ‌بنزین‌های روباتیک می‌شود، با انتخاب نوع سوخت روی این اپلیکیشن یا یک نمایشگر لمسی کنار نازل کار را آغاز می‌کند.

پس از آن، بازوی روباتیک با یک نازل متناسب و حسگرهایی که تضمین می‌کند نازل موقع سوختگیری به‌طور صحیح در جای خود قرار گرفته است، کار سوختگیری را انجام می‌دهد. پس از پایان نیز روبات، نازل را از خودرو جدا می‌کند تا راننده بتواند محل را ترک کند.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • اینترنت رایگان برای معلم‌ها
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی