Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@23:00:40 GMT

تقاضای غذا بیش از عرضه مواد غذایی است

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۸۵۸۱۲

تقاضای غذا بیش از عرضه مواد غذایی است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، معاون وزیر جهاد کشاورزی، اسکندر زند روز شنبه در همایش تغذیه سالم با مشارکت زنان عشایر افزود: «افزایش جمعیت, خوش خوراکی و تغییرات اقلیمی تعادل عرضه و تقاضای مواد غذایی را در جهان از بین برده است و تقاضای غذا بیش از عرضه مواد غذایی است.»

او ادامه داد:  « 86 درصد کالری مورد نیاز مردم در کشورهای کمتر توسعه یافته از منابع گیاهی و 16 درصد از منابع جانوری تامین می شود و در کشورهای توسعه یافته30درصد کالری مورد نیاز از منابع حیوانی تامین می شود در حالی که می دانیم هر کیلو پروتئین حیوانی 10برابر بیشتر از پروتئین گیاهی، منابع گیاهی و آب را مصرف می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

زند در این باره افزود: «در ایران حدود 11 درصد کالری مردم از منابع حیوانی تامین می شود.»

او گفت: «در ایران 80درصد کالری مورد نیاز مردم در داخل تولید می شود و با توجه به اهداف توسعه پایدار چهار هدف کاهش فقر غذایی, افزایش کمیت و کیفیت مواد غذایی و پایداری اکوسیستم در تولید مواد غذایی مورد توجه است.»

او گفت: «انسان حدود 100 هزار نوع ماده شیمیایی را وارد اکوسیستم و طبیعت کرده است و این آلاینده ها بر کیفیت مواد غذایی تاثیر گذاشته است.»

زند افزود: «در تولید و عرضه مواد غذایی باید سه نکته اساسی وجود گواهی ایمنی و سلامت , کاهش میزان ضایعات و اصلاح الگوی مصرف به خصوص کاهش مصرف نمک , چربی و شکر و نیز اصلاح الگوی آشپزی و بازگشت به طبخ غذا در زمان کافی به جای غذاهای آماده و سریع مورد توجه قرار گیرد.»

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۵۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اگر به آسم یا سایر بیماری‌های تنفسی مبتلا هستید و یا آلودگی هوا نفس شما را تنگ کرده است با مصرف مواد غذایی زیر می‌توانید راحت‌تر نفس بکشید.

افراد می توانند با مصرف سیر، غلات کامل، لوبیا و سیب با وجود داشتن بیماری اسم راحت تر تنفس کنند.

بیماران مبتلا به آسم یا سایر بیماری های تنفسی با مصرف روغن زیتون، قهوه، ماهی سالمون، چای سبز، دانه ها و سبزیجات چلیپایی راحت تر نفس بکشند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • میوه‌هایی که به فرایند کاهش وزن کمک می‌کند
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است