Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@12:42:50 GMT

جشنواره تئاتر و سرودهای انقلابی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۸۶۲۱۰

جشنواره تئاتر و سرودهای انقلابی برگزار می‌شود

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جشنواره تئاتر و سرودهای انقلابی با همکاری دانش آموزان بیش از ۶۰ مدرسه دخترانه و پسرانه و در قالب ۱۲۰ گروه سرود و نمایش، از تاریخ ۱۴ تا ۲۴ بهمن برگزار می‌شود.

به گفته رییس فرهنگسرای خاتم(ص) و مدیر فرهنگی هنری منطقه 18، شناسایی و ایجاد زمینه مناسب برای رشد و پرورش استعدادهای بالقوه دانش آموزان و فراهم کردن زمینه ایجاد رقابت سالم و فضای شاد و پرنشاط و غنی سازی اوقات فراغت آنان، از جمله اهداف این جشنواره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حامد طراحی افزود: دهه فجر انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای توسعه و پیشرفت فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانش آموزان، تقویت روحیه نوآوری و خلاقیت در بین آنان و تولید آثار هنری دانش آموزی است و جشنواره تئاتر و سرودهای انقلابی نیز حرکتی در این راستا است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ در باره قالب‌ها و موضوعات بخش سرود جشنواره گفت: سرود‌های آوای مدرسه، آزاد، کتب درسی، حماسی و انقلابی محورهای بخش سرود جشنواره و هم‌چنین نمایش صحنه‌ای، نمایش عروسکی، نقالی، نمایشنامه‌خوانی، قصه‌گویی و لالایی‌خوانی نیز بخش‌های نمایشی جشنواره است.

سومین جشنواره تئاتر و سرودهای انقلابی به همت فرهنگ‌سرای خاتم (ص) و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ با مشارکت اداره آموزش و پرورش منطقه، از ۱۴ تا ۲۴ بهمن هر روز از ساعت ۸ تا ۱۲ در مدارس منتخب برگزار می‌شود.

502

گروه هنری سالگرد پیروزی جشنواره تئاتر فرهنگسرای خاتم دهه فجر

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در جشنواره  شعر عربی طوفان القوافی شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب‌های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می‌خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشور‌های یمن، مصر و تونس دیگر کشور‌هایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت (۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2