Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان‌تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی گفت: همواره در تلاش هستیم تا بتوانیم از بستر IT به بهترین شکل در ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد صادق بیجندی روز شنبه در جلسه طرح توسعه مشاغل خانگی در سنندج با اشاره به اجرای طرح ملی هدایت مشاغل خانگی در هشت استان  کم برخوردار کشور با همکاری وزارت کار و صندوق کار آفرینی امید، افزود: موضوع اشتغال و مشاغل خانگی در یک فرآیند در کنار هم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ما در این کار یک نهاد تسهیل‌گر هستیم و به هیچ‌ عنوان قصد ورود به حوزه اجرا را نداریم. جهاد دانشگاهی در این تفاهم‌نامه یک نهاد تسهیل‌گر است که قصد دارد مداخلات توسعه‌ای انجام دهد.

بیجندی افزود: ما در این فرآیند از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی به بهترین شکل استفاده کردیم. یکی از موضوعاتی که در این طرح به شدت مدنظر ما بوده، استفاده از تمام ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از نگاه‌های ما در موضوع اشتغال خانگی نگاه به حوزه دانش‌آموختگان است، عنوان کرد: امیدواریم در بخش‌های مختلف از این طرح بهره ببریم. یکی از نکات دیگری که این طرح را متمایز می‌کند، استفاده از بستر IT است.

وی با بیان اینکه ما همواره در تلاش هستیم تا بتوانیم از بستر IT به بهترین شکل در ایجاد اشتغال استفاده کنیم، تصریح کرد: همچنین تمام دستگاه‌های درگیر در موضوع اشتغال خانگی یک رمز خواهند داشت که تمام دست اندرکاران می‌توانند با این رمز به مراحل کار رصد داشته باشند و اگر پیشنهادی هم دارند نیز ما در اختیار آن‌ها خواهیم بود.

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم دیگر ظرفیت‌های استانی است، اظهار کرد: ما در این طرح به شدت به دانش‌آموختگان دانشگاهی و دانشجویان بومی نیاز داریم و امید داریم که بخشی از این ظرفیت را بتوانیم در حوزه صنایع خلاق فرهنگی، بازی‌های یارانه‌ای، نرم‌افزا نویسی و کد نویسی بکار بندیم.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه ما معتقدیم بیشتر دانش‌آموختگان ما در حوزه اشتغال به بازار، بازاریابی و مارکتینگ و... به ما می‌توانند کمک کنند و برای این فرآیند بسترهای علمی کاملا فراهم شده است. همچنین کارگروه علمی نیز برای این منظور تشکیل داده‌ایم که در آن بسیاری از مباحث می تواند مورد تجدید نظر و بازنگری قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، محمد مومنی در آیین گرامیداشت ۵۰ سالگرد تاسیس دانشگاه فنی و حرفه ای، گفت: هفتمین نمایشگاه توانمندی دانشجویان و دومین نمایشگاه کار که به صورت ۲ سالانه برپا می‌شد، اما این نمایشگاه در سال ۱۴۰۳ یک ساله اجرا می‌شود.
وی افزود: این نمایشگاه در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر با ۳۰ غرفه فعال اجرا می‌شود و برای نخستین بار فروش محصولات دانش بنیان که در سنوات قبل به محصول تبدیل شده است در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.
مومنی گفت: مراکز صنعتی، خدماتی در این نمایشگاه پس از مصاحبه با افراد، آنانی که برای مجموعه خود نیاز دارند را به کارگیری می‌کنند.
وی افزود: قرار است اولین شهر مشاغل در استان با حمایت شهرداری شهرکرد ویژه دانش آموزان به جهت آشنایی با انواع مشاغل مختلف ایجاد شود.
مومنی گفت: هم اکنون حدود ۳ هزار و ۴۰۰ دانشجوی فعال در ۴۰ رشته محل در ۲ مقطع کاردانی و کارشناسی در ۶ مرکز فنی و حرفه‌ای استان مشغول به تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است