Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:09:36 GMT

نصب 14 دستگاه دوربین ثبت سرعت در محورهای مواصلاتی قم

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۸۸۲۶۹

نصب 14 دستگاه دوربین ثبت سرعت در محورهای مواصلاتی قم

قم- ایرنا- رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: 14 دستگاه دوربین ثبت سرعت در محورهای مواصلاتی این استان نصب شد و مجموع دوربین های ثبت سرعت در سطح راه های قم به 65 دستگاه رسید.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم، جواد شاکری روز شنبه در گفت و گویی افزود: این 14 دستگاه دوربین، در راستای ارتقای سطح ایمنی و نظارت بر رفتار ترافیکی رانندگان برونشهری با هزینه ای بالغ بر 21 میلیارد ریال، در سطح راه های استان نصب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: با راه اندازی این دوربین ها، تمامی محورهای شریانی استان قم تحت پوشش نظارت تصویری کنترل سرعت قرار گرفت.
وی قابلیت دوربین های تصویری را ثبت لحظه ای سرعت و محاسبه میانگین آن در بین 2 دستگاه دوربین دانست و ادامه داد: این قابلیت موجب رعایت حداکثر سرعت مجاز توسط این افراد می شود.
شاکری بیان کرد: در صورت ارتکاب تخلف(سرعت غیرمجاز) مراتب در قالب فایل تصویری به پلیس راه ارسال می شود تا نسبت به اعمال قانون اقدام شود.
وی خاطرنشان کرد: در آزادراه قم- تهران 13 دستگاه، آزادراه قم- کاشان 6 دستگاه، محور قدیم قم- کاشان چهار دستگاه، محور قم- جعفریه چهار دستگاه و آزادراه سلفچگان- ساوه چهار دستگاه دوربین ثبت سرعت نصب و راه اندازی شده است.
وی افزود: در هر کدام از محورهای قدیم سلفچگان- ساوه، سلفچگان- دلیجان، قم- نیزار و قم- گرمسار چهار دستگاه و در محورهای قم- سلفچگان 6 دستگاه و کمربندی امام علی(ع) نیز هشت دستگاه دوربین نصب و راه اندازی شده است.
در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۵ هزار تخلف سرعت خودرو طی فروردین در خراسان شمالی

مدیرکل راهداری خراسان شمالی گفت: بیش از ۵۵ هزار تخلف سرعت وسایل نقلیه طی فروردین امسال در محورهای استان ثبت شد.

محمد مشتری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: ماه گذشته بیش از ۵۵ هزار تخلف سرعت در محورهای خراسان شمالی توسط دوربین‌های ثبت تخلف به ثبت رسید.

وی افزود: محور چمن بید - گلستان، قوچان - فاروج و ایرج - جاجرم - بجنورد به ترتیب بیشترین تخلفات سرعت متوسط را دارند.

مدیرکل راهداری خراسان شمالی بیان کرد: محور بجنورد - ایرج - جاجرم و گرمه - سه راهی چمن بید، سه راهی پیش قلعه به راز و جرگلان بیشترین تخلف سرعت لحظه‌ای ثبت شده است.

مشتری ادامه داد: در فروردین امسال کمترین تخلف سرعت در محور بجنورد - آشخانه بوده است.

وی با بیان اینکه سرعت متوسط وسایل نقلیه عبوری ثبت شده در کل راه‌های استان ۸۵ کیلومتر است، تصریح کرد: محورهای خراسان شمالی به ۴۰ سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت مجهز است و از کاربران جاده‌ای تقاضا داریم در طول مسیر، سرعت مجاز را رعایت کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

کد خبر 750481

دیگر خبرها

  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۱۱ استان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده هراز
  • محور مواصلاتی دستجرد- آشتیان در قم بهسازی شد
  • ترافیک سنگین در آزادراه قزوین کرج تهران
  • تمامی محورهای منتهی به تهران قفل شد
  • ثبت ۵۵ هزار تخلف سرعت خودرو طی فروردین در خراسان شمالی
  • بازگشایی محورهای مواصلاتی روستاهای بخش کن
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • شرایط محورهای مواصلاتی برای سفر مناسب نیست