Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ بیژن حیدری پیرو انتشار خبر ریزش طاق در این سازه‌ها گفت: از صبح امروز این مسئله مورد بررسی قرار گرفت و این خبر تأیید می‌شود، اما اتفاق به آن بزرگی که در فضای مجازی منتشر شده است، نیست و حداکثر چهار یا پنج متر‌مربع از طاق فرو ریخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طاق، جزو طاق‌هایی بود که به‌صورت اضطراری و الحاقی برای رفع خطر ایجاد شده بود.

حیدری گفت: متأسفانه تغییر رژیم رودخانه، بر ساختار ماسه‌سنگی این طاق‌ها تأثیر گذاشت و به دلیل پائین آمدن سطح آب ملاط‌های ماسه‌سنگی سست شدند.

وی افزود: البته ما تمهیداتی برای رفع خطر در نظر گرفته بودیم و از صبح امروز نیز کارگاه اضطرای و فوری در محل ایجاد شده است و در مرحله بعدی مرمت و بازسازی این طاق بر اساس مستندنگاری‌ها انجام می‌شود.

حیدری گفت: اگر بارندگی رخ ندهد حداکثر ۲۰ روز آینده این طاق به شکل اولیه‌اش بازسازی می‌شود.

وی افزود: به‌دلیل گستره و وسعت کار سایت‌هایی که در حوزه کاری ما قرار دارد نتوانستیم اقدامات پیش‌گیرانه را آن‌طور که مدنظرمان بود انجام دهیم.

مدیر پایگاه سازه‌های آبی شوشتر با تاکید بر اینکه نوسانات آب بر روند فرسایش تاثیرگذار است، گفت: در جلسات و مکاتبات متعدد با اداره آب و برق خوزستان بر تأمین حق‌آبه سازه‌های آبی شوشتر تاکیده شده، اما تاکنون میزان آب مورد نیاز تأمین نشده است.

وی تأکید کرد: باید حق‌آبه سازه‌های آبی شوشتر برای رفع خطر تأمین شود، اما متأسفانه اکنون از حداقل نیز پایین‌تر است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۸۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: میانگین برداشت در هر هکتار ۲۰ تا ۲۵ تن است و پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار تن خیار سبز از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

حیدری افزود: بیش از ۹۰ درصد محصول تولید شده برای تهیه خیار شور و مابقی برای مصارف دیگر استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برای صرفه جویی در مصرف آب، کاشت این محصول به صورت نواری است که ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

حیدری افزود: برداشت خیار سبز تا پایان خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • حیدری داور دیدار سپاهان و پرسپولیس شد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • هشدار تندباد و گرد و خاک برای خوزستان
  • کشف «گذرگاه مردگان»
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • برخورد با انشعاب‌های غیر مجاز آب در شوشتر
  • وعده صادق الهام‌بخش بودن خون شهیدان مقاومت را در به میدان آمدن دانشجویان ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا می‌بینیم