Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- دارنده رتبه ممتاز مسابقات بین المللی قرآن در خراسان رضوی گفت: ترویج سبک زندگی قرآنی با شناساندن و معرفی قاریان برجسته و نخبه های قرآنی به مردم و ارتقای جایگاه آنان در جامعه میسر می شود.

حامد علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیرامون روشهای گسترش سبک زندگی قرآنی در جامعه افزود: با وجود قرآن کریم و انس با آن دیگر نیاز به هیچ معلم دیگری برای انسان نیست زیرا مسیر درست در تمام جوانب زندگی انسان توسط قرآن کریم ترسیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: زندگی قرآنی نیاز به یک ملازمت، انس خوب و مستمر با قرآن در بخشهای قرائت، تفسیر و ترجمه دارد. فردی که در فعالیتهای قرآن حائز رتبه های برتر شده، با قرآن انس گرفته و همه دستورات قرآن را در زندگی خود اجرا کرده باید جایگاه ویژه ای در جامعه داشته باشد تا نوجوانان این فرد را الگوی خود قرار دهند.
این قاری ممتاز بین المللی گفت: اگر بخواهیم جامعه به سمت انس بیشتر با قرآن و سبک زندگی قرآنی پیش رود باید فعالان قرآنی در جامعه در صدر دیگر اقشار باشند، از جنبه های مختلف مورد تایید قرار گیرند و از چنان جایگاه فرهنگی و اجتماعی بالایی برخوردار باشند که نوجوان بی چون و چرا فعالان قرآنی را یک افراد موفق و الگوی خود در زندگی بداند.
وی افزود: همانطور که بعضا ورزشکار، بازیگر یا یک خواننده الگوی نوجوانان می شود باید یک فعال قرآنی از دید نوجوانان در همه موارد از جایگاه بالاتری برخوردار باشد.

* انس با قرآن سن خاصی نمی طلبد
علیزاده پیرامون مهمترین شیوه برای انس بیشتر با قرآن هم گفت: ملازم شدن یا انس با قرآن سن خاصی ندارد و در هر سنی که باشیم می توانیم تصمیم بگیریم که انس بیشتری با قرآن پیدا کرده و همنشین این کتاب آسمانی شویم.
وی افزود: اگر والدین بخواهند فرزندی انیس با قرآن کریم پرورش دهند باید از همان سن پایین با فعالیتهای قرآنی مانند شرکت در مجالس، کلاسهای قرآن، قرائت در خانه یا معاشرت با فعالان این عرصه فرزند خود را با محیط قرآنی و کتاب آسمانی آشنا کنند.
او ادامه داد: بعد از آشنایی با محیط قرآنی باید والدین علاقه به یادگیری را در فرزند خود تقویت کنند سپس فرزندشان زیر نظر یک استاد تلاوت روخوانی قرآن را بیاموزد و با تشویق مستمر یادگیری کتاب آسمانی را تا کسب مدارج بالا ادامه دهد.

* مسابقات قرآن کافی نیست
این دارنده رتبه ممتاز در مسابقات بین المللی قرآن همچنین گفت: مسابقات قرآنی صدها فایده دارند اما این نوع مسابقات بعضا باعث بروز آفتهایی نیز می شوند. یکی از این آفتها آن است که قرآن آموزان تصور می کنند برای قرار گرفتن در زمره قاریان موفق ایران باید حتما رتبه های برتر را در مسابقات بین المللی کسب کنند.
وی افزود: از سوی دیگر نباید فقط از کسانی که دارنده رتبه ممتاز در مسابقات قرآن هستند برای حضور در مجالس استفاده کرد و تریبون تلاوت را نباید فقط اختصاص به این افراد داد. باید آزمونهای داخلی در کنار مسابقات بین المللی قرآن برگزار شود تا افرادی که به دلیل فشارهای روانی نمی توانند نتیجه لازم را در مسابقات بین المللی بدست آورند بتوانند از طریق کسب امتیاز در این آزمون توانمندی خود را به جامعه بشناسانند.
علیزاده بر برگزاری آزمونهای تخصصی تلاوت تاکید و بیان کرد: چند سالی است که شورای عالی قرآن در حال برگزاری آزمون ارزیابی قرآن است که رتبه برتر این آزمون معادل رتبه برتر مسابقات بین المللی است و از این طریق فرصت برای عرضه توانمندی افراد فراهم شده است.
وی ادامه داد: فعالیتهایی مانند برگزاری آزمون ارزیابی قاریان به استعدادیابی جوانان در سراسر کشور کمک می کند تا فقط دارندگان رتبه های برتر مسابقات بین المللی صاحب نام و تریبونهای تلاوت در مجالس نباشند.

* فعالیتهای قرآنی
این فعال قرآنی درباره فعالیت های خود نیز گفت: متولد 1362 در سبزوار هستم و قرآن آموزی را از کودکی زیر نظر یک خانواده دوستدار و فعال قرآنی آغاز کردم.
علیزاده افزود: تشویق والدین و اساتید و تلاش مستمر من در عرصه قرآن آموزی باعث شد که رتبه ششم و رتبه دوم تلاوت قرآن را در مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در سالهای 91 و 95 و رتبه نخست تلاوت را در نهمین دوره مسابقات بین المللی مالزی امسال بدست آورم.
سازمان دارالقرآن الکریم جمعه 13 بهمن ماه از 41 خادم قرآنی در کشور تجلیل کرد. حامد علیزاده یکی از این افراد بود.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۰۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

احمد ابوالقاسمی، قاری قرآن و داور برنامه «محفل» در برنامه «جعبه سیاه» شبکه افق گفت: چون آقای علیرضا قربانی فامیلم است، صدای آقای قربانی هم دوست دارم. او پسر دایی‌ام است. این قاری قرآن در پاسخ به واکنش تعجب‌برانگیز مجری گفت: به من نمی‌آید پسر دایی‌ام خواننده باشد؟ البته خوانندگی به صدا ربطی ندارد، به هوش موسیقایی ربط دارد. این قاری همچنین از یک خاطره خنده‌دار درباره وارد شدن سوسک به لباسش هنگام قرائت اذان گفت که در نهایت ختم به خیر شده بود. 

دیگر خبرها

  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • (ویدئو) علاقه قاری قرآن به شجریان و علیرضا قربانی
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد